Gå til innhold

Skille seg ut fra mengden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OS X støtter mus med flere knapper.

Hvis du kjører Adobe sine programmer i OS 9. X er det heller ikke noe problem å bruke høyre musetast. Men i OS ).X alene går ikke det.

Grunnen til at Apple maskiner kommer med bare èn tast, er fordi Mac hovedsaklig blir brukt til grafiske applikasjoner og da har man en hånd på musa og den andre viler på tastaturet slik at man kan nå hurtigtatene. Slik trenger man ikke høyre musetast.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 14:00, C. Alshus skrev:

Grunnen til at Apple maskiner kommer med bare èn tast, er fordi Mac hovedsaklig blir brukt til grafiske applikasjoner og da har man en hånd på musa og den andre viler på tastaturet slik at man kan nå hurtigtatene. Slik trenger man ikke høyre musetast.

Og vi x86-brukere har begge hendene på musen og dunker hodet i tastaturet?

Det var et fryktelig dårlig argument, mr Alshus.

Lenke til kommentar

Jeg synes folk skal slutte å slenge dritt om Apple. Jeg er selv x86-bruker, og har konvertert fra MAC. Mr. Alshus og t-paul forstår meg vel når jeg sier at det var en med 25mhz, 4mb ram og o/s 7.1...

Apple ligger ikke noe særlig langt bak x86-pc'ene, og det er jammen ikke dårlig. På x86 markedet er det flere aktører som fører til at utviklingen går mye raskere, og det skal mye til for at et enkelt firma skal kunne lage en bra motpart. Jeg synes ihvertfall de som ikke har prøvd Apple-maskiner skal slutte å kritisere dem. Apple blir brukt til mere enn dere tro. I for eksempel filmbransjen er det veldig vanløig å bruke Apple-maskiner. For eksempel er Hotel Cæsar redigert på Apple-maskiner. Eneste grunn til at jeg bruker pc er fordi alle andre gjør det. Og for de som mener at det er dumt å diskutere Apple-ting her på forumet, så er begrepet hardware mye større enn bare x86-ting. Man kan like gjerne diskutere elektriske skrivemaskiner som pc'er på dette forumet. Det er jo hardware det og....

[ Denne Melding var redigert av: blanc på 2002-05-13 14:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 14:16, borre skrev:

Quote:

Den 2002-05-13 14:00, C. Alshus skrev:

Og vi x86-brukere har begge hendene på musen og dunker hodet i tastaturet?

Det var et fryktelig dårlig argument, mr Alshus.

ROFLMAO!

Ja, herre se i naade sier jeg bare. Sancta Simplicitus.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare det ikke blir en slik TV-Shop reklame hvor personene som snakker ikke har noe innlevelse eller at de leser rett fra et manuskript.

Men Apple er vel bedre enn TV-Shop, så jeg tror at reklamen vil slå an.

Den iMac-reklamen med den dansende afrikanern og iMacen i utstillingsvinduet var jo artig den....

Lenke til kommentar

Quote:

Mac er jo og overlegent bedre i ytelse i forhold til PC

Ja, men bare på noen applikasjoner. Men personlig synes jeg at Apple sine OS er mye lettere å forstå og mye mer intuitive enn det Microsoft sine OS er.

Tipper at dette er grunnen til at folk velger mac.

MHz er ikke det samme som ytelse.

Lenke til kommentar

Ja, en ting er ihvertfall sikkert; designet på det nye Mac-OS X er tusen millioner ganger stiligere enn det nye designet til Windows XP...(Dashbordet til den dyreste, nyeste Lamborginien vs. Smurf-Mykpastiller). Er det noe Macintosh har greie på, så er det å få ting til å se skikkelig stilig ut. Se f.eks. på den nye MP3-spilleren deres; hvis ikke den er stiligere enn alt annet av MP3-Spillere, så vet ikke jeg... Men, man betaler jo for det man får, og Macintosh pleier som kjent ikke å legge seg på noe lavt prisnivå akkurat. Det billige alternativet til Mac+OSX er jo da Mac-OSX-Theme på Windows XP, ser jo ganske stilig ut det også.

mvh

André.

Lenke til kommentar

På haakonsvern basen i bergen har de 10 mac på kantinen. Det er et problem som går om igjen hver gang. Hvem av de ti maskinene virker.

Samme problemet var det på rekrutten på madla. 10 mac og 1-2 virket.

Flere som skuller på nettbanken måtte låne pc'er andre steder. De virket som oftest.

Det er liksom min erfaring.

Ps. Så var det installert internett explorer på de, får håpe det er det som er problemet.

:grin::D:D

Lenke til kommentar

Hei Lenny!

Visste du at veldig mange av datarutinene på Madla (som f. eks. lønningssystemet) er utviklet på Macintosh-maskiner.

Dessuten, de maskinene du har brukt, er sikkert utstyrt med OS 9.X. Dessuten blir det helt sikkert lastet ned masse rart på disse maskinene som hver bruker setter sine personlige instillinger på.

Er det rart maskinene ikke blir like stabile som din PC hjemme. (som bare du bruker)

Har du prøvd OS X? Mest sannsynlig ikke, for da hadde du endret mening....

Hilsen 431.01 Alshus :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...