Tfosheim Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 TEST: AOpen MVP Player AOpens MVP-spiller skal klare å spille de fleste film- og musikkformatene på TV-en i stua, i tillegg til å vise bilder, spille musikk og lese fra minnekort. Men kan den erstatte en fullverdig stue-PC? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 "Film er bedre på kino enn på MVP" hehe ja.... *ler* Njaal Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Dette er dog en sannhet med modifikasjoner, ettersom spilleren bare kan lese i filsystemet FAT32 og dermed er belemret med en maksimal partisjonsstørrelse på 32 GB. FAT32 er ikke begrenset til 32 GB Windows 2000/XP's formateringsprogram er begrenset til 32GiB Andre formateringsprogrammer er ikke begrenset til 32GiB og takler i hvertfall opptil 128 GiB så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Den dingsen søg.... Ja.. en DVD-spiller med DivX/Xvid støtte er mye bedre enn den der... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bra test, men det blir nok fremdeles en KISS DP-1500 med trådløs nettverk på meg så fort neste lønning er på bok. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 xbox med chip og disk vill vel havne på samme prisen. men ytelsen på xboxen er mye bedre. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Herregud, bortsett fra design og konsept syns jeg denne boksen var helt latterlig. "Ja, vi lager en skikkelig fet boks alle skal bruke istedetfor DVD-spiller og data, men vi driter i å sjekke om det funker!" Takke meg til hjemmemekka HTPC eller DVD-spiller. Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg og en kammerat kjøpte oss nettop Pinnacle Show Center som vi koblet til nettverket (både lan & Wan mulighet) og den er vi godt fornøyd med. I likhet med Kiss DVD spillere har den en chip fra Sigma disign og støtter til og med HDTV. Vi kjører et program (server) på maskina vår som søker igjennom etter media og den spiller NESTEN alt av media vi forer den med :-) Pris: (Komplett.no 2395kr) (Clas Ohlsoon 1995kr) http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122523&cks=SER Test: http://www.tomshardware.com/consumer/20031205/index.html Har selvfølgelig funet mye e kunne tengt at var annerledes med pinnacle, men den AOpen boxa virket direkte latterlig for meg slik den fremsto her på HW. PS. her aldrig opplevd "firkanter" på bildet, Fargemissvisning eller hakking på lyd/bilde ennå. all media jeg har spilt av med boxa (bortsett fra vanlige bilder tatt fra digitalkamera) har fremstått som bedre å se på tv via pinnakle en på min Samtron 19" CRT skjerm Lenke til kommentar
jag Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tar dere kontakt med produsenten når dere oppdager så mange feil i forhold til spesifikasjonene og gir de en sjans til å rette opp i feil/mangler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hmm FAT32. Blir rimelig umulig å kopiere HDTV filmer over på den boksen der da ..hvis man da ser bort fra at den i utgangspunktet ikke klarer MPEG-2.. men det blir absolutt spennende å se hvordan utviklingen kan gå, kommer nok til å vente litt med å innvestere i den der. Lenke til kommentar
mp3skalle Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 FAT32 støtter inntil 2 TB (2048 GB) per partisjon. Windows XP vil derimot ikke la deg formatere større partisjoner enn 32 GB med FAT32. Løses ved å bruke tredjeparts programvare som f.eks. Partition Magic. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Uffameg.... Takke seg til DVD og Kino sier når jeg. Divx er ikke brukbart... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Den dagen jeg i det hele tatt tenker på å bruke penger på en så unyttig ting kan jeg kalle meg rik. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Uffameg.... Takke seg til DVD og Kino sier når jeg. Divx er ikke brukbart... DivX-formatet (MPEG4) er da egentlig overlegent DVD-formatet (MPEG2). Problemet er bare at konvertering fra det ene til det andre reduserer kvalitet. Dvs. at hvis produsentene hadde laget DivX-plater fra råmaterialet sitt så hadde man fått langt bedre bildekvalitet inn på den samme lagringsplassen (4,7GB eller 8,5GB). Når man skal digitalisere video hjemme, f.eks fra TV eller DV-kamera så lønner det seg å komprimere rett i det formatet som gir mest kvalitet per GB, altså DivX. MPEG4 er altså et bedre komprimeringsformat enn MPEG2. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ' date='27/09/2004 : 16:19'] "Film er bedre på kino enn på MVP"hehe ja.... *ler* Njaal I dette tilfelle kunne man kanskje bruke Pål Bang Hansens uttrykk og si at "Film er bedre på radio enn på MVP"... Lenke til kommentar
Slither Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Håper det er en TRAILER av the bourne supremacy dere har der Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Virker som om hardware.no har fått en spiller med noe feil på iallefall når man sammenligner med denne testen: http://www.sweclockers.com/html/recension/...nMVP.php?page=1 Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Virker som om hardware.no har fått en spiller med noe feil på iallefall når man sammenligner med denne testen: http://www.sweclockers.com/html/recension/...nMVP.php?page=1 Det er faktisk flere positive tester av denne spilleren på nettet, der mange er linket opp fra prisguiden. Selv er vi nok nødt til å forholde oss til den ytelsen vi faktisk kan observere, i motsetning til å simpelthen gjenta det andre måtte mene. I testen du peker til står det faktisk ikke om de har testet opp mot MPEG-2: Det står bare at "Enligt specifikationerna skall AOpen MVP Player klara MPEG 1, 2 och 4". Selv tipper jeg at de bare har testet med DivX/XviD - i likhet med de fleste andre. DivX-avspillingen er faktisk ganske dugbar, som vi skriver i testen. Vi mottok to enheter til test, etter at den første ikke lot seg montere på grunn av manglende veiledning - og vi testet avspillingen på begge. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Selv er vi nok nødt til å forholde oss til den ytelsen vi faktisk kan observere, i motsetning til å simpelthen gjenta det andre måtte mene. Ja, helt enig i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå