Gjest mafister Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 jeg føler ikke at jeg får noe hjelp her. hvor vanskelig skal det være da ?. en som gidder å svare meg , mens dere andre sikkert ikke gidder å gå inn engang. jeg spør igjen: hva slags partisjon må man ha på lycoris? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Ingen grunn til å bli sur. Det er ikke sikkert det er så mange som bruker Lycoris heller. Jeg gjør ihvertfall ikke det, men etter hva jeg forstår så bruker den vanlig ext2 filsystem, dvs. den installeres på egne partisjoner - ikke sammen med Windows. Har du prøvd å kjøre installasjonsprogrammet? Den fikser sikkert alt for deg, bare du har satt av plass på forhånd vha. PartitionMagic eller andre programmer. Har du en tom harddisk så er det jo ikke noe problem... bare døtt inn cd'en Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 du trenger ikke å være spydig din h*re Lenke til kommentar
delfin Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hva med å vise LITT takknemlighet for dem som tar seg tid til å hjelpe deg, istedenfor å skjelle dem ut? :sad: Lenke til kommentar
olemann Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Tror ikke du får mange svar med den holdningen der... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 01:19, gellar_48 skrev:du trenger ikke å være spydig din h*re Kanskje du bør holde deg til Rorbua? Vi trenger ikke slikt språk her på hw.no ..og hvertfall ikke når jeg prøver å hjelpe deg! Lenke til kommentar
synfault Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 *sigh* Lycoris partitioning tutorial: http://www.lycoris.org/sections.php?op=vie...rticle&artid=32 Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 synfaulth kan du forklare meg dette på norsk , takk Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 10:03, olsen skrev:RTFM hehe... ikke lett å bruke linux hvis det ikke skal brukes engelsk litteratur.... Topic: Hvis du ikke har en *blank* HD partisjon, lag en med PM eller noe lignende i windows. Sett i Lycoris CD'en, reboot. Install meny'en starter av seg selv hvis du har Boot CD i BIOS, ellers har du Lycoris sin egen tutorial som en annen her var vennlig nok til å linke til. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 gellar_48 Dersom du ikke kan følge den rettledningen bør du kanskje ta en tur ut i garasjen og skru på bilen isteden, for da passer nok det deg bedre. Og hva med å vise litt takknemlighet? Vi bruker tross alt vår fritid til å hjelpe rassh*l som deg med dataproblemer, og det er ikke akkurat inspirerende å bli kalt h*re som takk for hjelpen. Bla opp for å kjøpe en versjon av linuxen din, så kanskje du kan få telefonisk brukerstøtte =) Ko_deZ ------------------------------ Lurer på hvor mange av de som kjefter ut folk på internett som faktisk tør gjøre det irl... Lenke til kommentar
synfault Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hå, du sliter. Burde vel egentlig anbefalt deg et engelskkurs, men siden jeg er i det lune hjørnet i dag: --disclaimer-- Følgende er en rough guide, og jeg tar inget ansvar for skader som måtte oppstå ved å følge hele eller deler av anvisningen. --/end lawyermode. Finn partisjonen du har tenkt å bruke til lycoris. Slett den. (bruk dos/win dersom du er usikker på linux fdisk) Putt i lycoris cd'en og boot. Installasjonsprogrammet til Lycoris lager seg en partisjon automagisk dersom det er upartisjonert plass på harddisken. (Står det i guiden deres.) Har ikke prøvd Lycoris selv, men dersom det skal være så "brukervennlig" som det påstår, så burde ting som partisjonering bli godt forklart under installasjonen... *uansett hva du gjør - ikke slett /dev/hda1 dersom du vil fortsette å bruke wintendo ;.) synfault - nå også snill mot de svake. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Her skulle moderatorene vært og sperret. Dette er jo et klassisk eksempel på at enten så kødder tullingen, eller så er han så dum at han ikke klarer å oppføre seg. Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Voldsomt til mas da..., her er en "Howto install Lycoris": 1. Sørg for å ha upartisjonert plass på harddisken din. (Dette kan som nevnt gjøres via Partition Magic) 2. Boot opp maskina fra cd'en. 3. Installer. 4. Ikke gidd å mas mer om dette, dette klarer du! 5. Bruk en høffelig tone, så får du flere svar! 6. Lykke til! Lenke til kommentar
Joar Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 02:39, gellar_48 skrev:synfaulthkan du forklare meg dette på norsk , takk Hvis du ikke forstår Engelsk så må du heller kjøpe deg en norsk linux utgave, med bruker støtte. (men denne er enkel, selv om den er på Engeslk!) Og... En høflig tone gir flere svar... Vi her på forumet er her tross alt fordi vi har lyst (og har litt tid til overs??). Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 10:47, Joar skrev:Vi her på forumet er her tross alt fordi vi har lyst (og har litt tid til overs??). Nei. Jeg har bare fritidsproblemer :razz: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 16:23, Radiax skrev: Quote: Den 2002-05-13 10:47, Joar skrev: Vi her på forumet er her tross alt fordi vi har lyst (og har litt tid til overs??). Nei. Jeg har bare fritidsproblemer :razz: det får meg til å lure hva *borre* ikke har, liv? Lenke til kommentar
janosh Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 ja, huff, det er ikke göy å pröve å hjelpe utaknemlige mennesker.. :sad: Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 16:27, janosh skrev:ja, huff, det er ikke göy å pröve å hjelpe utaknemlige mennesker.. :sad: Nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå