halvardm Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvor kan jeg lære meg flash..? En smulefeilpostet tror jeg. Men det var ingen "Flashing" andre plasser på Programering. Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) les litt rundt.. les PDF vedleggene som følger med flash. der er det ganske godt forklart hvordan man gjør enkle ting, som motion tweens og shapetweens etc. er ganske enkelt og lære seg.. du bør også lære deg grunnleggende Action scripting.. ganske likt Java, så det er ikke så veldig vannskelig. ikke regn med å lære deg programmet ut og inn på 10 minutter, for det tar tid! altså, du må ha litt tolmodighet! flashkit.com er en god ressurs side.. mvh bigben Endret 27. september 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Vel, det beste tipset er vel egentlig å kjøpe seg en bok. Det kan alltid gjøre underverker. Det neste/første du burde gjøre er å lese introduksjonen som står i manualen. Den gir deg faktisk en veldig god innføring i hvordan programmet virker. Når du har fått dreisen på de fleste vektøyene og litt av "flyten" kan du jo begynne å gjøre en del tutorials fra diverse sider som Flashkit, Actionscript.org, Actionscript-toolbox eller god-gamle Google. Diverse kanaler på IRC er også fine steder å få hjelp, om du skulle stå fast med noe. Bare ikke spør helt håpløst generelt, så får du som regel den hjelpen du trenger. Lykke til Edit: Bigben kom meg i forkjøpet Endret 27. september 2004 av gozzer Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Ok kult. Blir vel litt lesing utoverhøsten da.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Men finnest det noen som er tilsvarende www.htmldog.com og www.w3schools.com bare for flash? Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Foruten de sidene jeg (og bigben) nevnte, har du manualen. Den burde du bruke en hel masse, som i alle andre programmer. Et meget fint og nyttig oppslagsverk. w3schools.org fungerer jo egentlig som en manual når det kommer til html/css (og en hel haug annet). Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 bare til informasjon.. for all del, ikke kjøp "visual worlds: flash mx profesjonal". den er alt for simpel og tar kun for seg "the basics of the basic".. denne boka ble vi bedt om å kjøpe på skolen (medier og kommunkasjon), og jeg har rett og slett ikke brukt den 1 gang! Lenke til kommentar
loff209 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 flashkit og ultrashock Lenke til kommentar
highlander Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Finnes det "Flash for dummies" ? :!: Lenke til kommentar
N* Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 går det an å laste ned manualen? jeg har den på tysk Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ja, jeg har flash 5 for dummies. Den er veldig god å ha hvis man skal lære seg flash, brukte et par dager. Den er absolutt å anbefale. Men hvis du vil ikke bruke penger, så les noen tutorials på nettet Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Les bøker Bruk manualen hyppig søk på nett http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2759073 Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) siden denne posten på en måte er om flash lurer jeg på en ting. jeg kan og lage flash filmer men får ikke til motion blurr eller hva det nå kalles.. du veit sånn at det ser ut som det går slowmotion eller no. Edit: jeg kan lage blurr i en og en ramme men i flere blir det vanskli Endret 29. september 2004 av Gohan Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 jeg kan og lage flash filmer men får ikke til motion blurr eller hva det nå kalles.. du veit sånn at det ser ut som det går slowmotion eller no. Edit: jeg kan lage blurr i en og en ramme men i flere blir det vanskli Jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om; "motion blurr", hva er det? Du skriver også på en veldig forvirrende og uoversiktlig måte, så kan du være så snill å ta deg litt mer tid og finne ut litt mer nøyaktig hva du faktisk lurer på? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Han mener den effekten som det florerer av på nettet. Ofte hengende etter musepekeren. Det virker det som om det er veldig stas å klare å få til. Et movie-element av noe som fader bort som blir tegnet etter musepekeren din, som gir en "blur" effekt. Det finns flust av tutorials på nettet, bare du forstår engelsk, og klarer google litt. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Her er en Easing tutorial av Keith Peters som sikkert hjelper deg litt å komme inn på tankegangen rundt dette temaet og hvordan det utføres. URI: Easing Tutorial Google søk Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 nå tenkte jeg mer på og lage motion blurr i flash filmer jeg da. hvis du ser på stickpage.com så kan du se at noen av filmene går ting i slowmotion og da bruker de den blur greia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå