Gå til innhold

WindowsXP i Klassisk er best!


Viva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ironiske er jo at så mange av de som oppgraderer til XP blir lei av det nye "familievennlige" utseende etter noen uker, og går over til classic og gammel startmeny.

 

Kanskje like greit å holde seg til Win2000 :smile:

 

Er faktisk bare én ting jeg virkelig syns er bra med XP - det er at det går så sinnsykt mye raskere å boote! Ellers er det bare dilldall...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 00:38, Viva skrev:


Så ser det ut som en datamaskin! Blått og andre barne-farger er så corny at det er idiotisk
:grin:


 

Hehe - men det hindrer deg ikke i å ha et barnslig bilde på desktop'en ser jeg... :wink:

 

Jeg kjører 'silver'-themet til XP (er vel en av de 2 default-themene til XP) og er godt fornøyd med det.

 

Artig sak: Viste det til en Mac'er og han holdt på å dette av stolen når han så hvor 'kult' windows hadde blitt :smile:

 

Jeg påpekte at det jo ikke hadde noe som helst med funksjonaliteten å gjøre - at det bare var eye-candy - men som Mac'er var det tydeligvis viktig for ham at grensesnittet så kult ut - lol :smile:

Lenke til kommentar

Quote:



Men du har ClearTypeTM funksjonen i XP. Utrolig deilig å bruke!! (for øyet)


 

Jeg har lett litt etter denne funksjonen i XP.

Funker den på vanlige skjermer, eller bare på LCD?

 

Hvordan skrur man Cleartype av/på?

 

[ Denne Melding var redigert av: albe på 2002-05-13 07:16 ]

Lenke til kommentar

Klippet fra hjelpefilen til XP:

 

To use ClearType for screen fonts

1. Open Display in Control Panel.

2. On the Appearance tab, click Effects.

3. In the Effects dialog box, select the Use the following method to smooth edges of screen fonts check box.

4. Click ClearType in the list.

 

Notes

*To open Display, click Start, click Control Panel, and then double-click Display.

*ClearType is ideal for portable computer and other flat screen monitors. ClearType may appear slightly blurry on desktop computer monitors.

*Whether you select Standard or ClearType from the list, you must have a video card and monitor that support a color setting of at least 256 colors. Best results are achieved with High color (24-bit) or Highest color (32-bit) support. Click the Settings tab to set Color quality.

 

I tillegg er denne linken gull verdt:

http://www.microsoft.com/typography/cleart...ypeactivate.htm

 

Her kan du stille kontrasten. Det følger ikke noe verktøy med XP for å gjøre dette, så denne linken er nyttig. (Du må dessverre godta at det bli installert en ActiveX kontroll, men men...)

I tillegg er det litt informasjon om hvordan cleartype fungerer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 02:36, JohndoeMAKT skrev:

Enig med Langbein...

2000 kommer alltid til å være bedre for

avangserte brukere.


 

Hallo!!! Reality check....

Kan du gi meg ett eneste eksempel på noe jeg, som en selvoppnevnt avansert bruker :smile:, ikke kan gjøre i XP som du (også en selvoppnevnt avansert bruker :smile: :smile: ) kan gjøre i 2000 - og plz ikke noe om gui - den kan konfigureres som du vil - jeg tenker rent funksjonelt.

 

Mitt inntrykk er i allefall at XP er langt å foretrekke framfor 2000 (særlig på en laptop - ref. ClearType)

 

[ Denne Melding var redigert av: _BOFH_ på 2002-05-13 07:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 07:16, albe skrev:

Quote:



Men du har ClearTypeTM funksjonen i XP. Utrolig deilig å bruke!! (for øyet)


 

Jeg har lett litt etter denne funksjonen i XP.

Funker den på vanlige skjermer, eller bare på LCD?

 

Hvordan skrur man Cleartype av/på?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: albe på 2002-05-13 07:16 ]</font>

 

 

Høyreklikk på skjermen å velg egenskaper. Så utseende å effekter, deretter krysser du av i boksen for Bruk følgende metode for kantutgjevning av skjermskrifter: velg cleartype og Ok!

 

Cleartype fungerer på alle skjermer. Like bra på glassskjerm som på LCD. Liker det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 04:42, Gabriel_X skrev:

Quote:


Den 2002-05-13 00:38, Viva skrev:


Så ser det ut som en datamaskin! Blått og andre barne-farger er så corny at det er idiotisk
:grin:


 

Hehe - men det hindrer deg ikke i å ha et barnslig bilde på desktop'en ser jeg... :wink:

 

Jeg kjører 'silver'-themet til XP (er vel en av de 2 default-themene til XP) og er godt fornøyd med det.

 

Artig sak: Viste det til en Mac'er og han holdt på å dette av stolen når han så hvor 'kult' windows hadde blitt :smile:

 

Jeg påpekte at det jo ikke hadde noe som helst med funksjonaliteten å gjøre - at det bare var eye-candy - men som Mac'er var det tydeligvis viktig for ham at grensesnittet så kult ut - lol :smile:

 

Er bilder i massevis på http://oboi.boka.ru/ og http://themes.by.ru/3D5.html

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 09:00, Viva skrev:


Cleartype fungerer på alle skjermer. Like bra på glassskjerm som på LCD. Liker det :smile:


Jeg ser microsoft forklarer om cleartype, at man utnytter en spesiell egenskap ved LCD-skjermer. Altså at en LCD-pixel består av tre distinkte striper; rødt, grønt og blått. Cleartype manipulerer disse.

http://www.microsoft.com/typography/cleartype/what.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...