Gå til innhold

Cool n quiet fullstendig ubrukelig?

wim

Anbefalte innlegg

Jeg innstallerte nettop cool n quiet på mitt amd 64 3200+ baserte system. For å teste ut om det var noe ytelsestap ved bruk av dette kjørte jeg superpi. da fikk jeg faktisk litt over dobbelt så lang eksekveringstid (noe som høres logisk ut, ettersom cpu'en kjører under halv hastighet). Mitt spørsmål er da er AMD's cool n quiet fullstendig ubrukelig, eller er det noe jeg ikke har forstått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kunne jo ha klokket ned min amd 64 3200+ til 1000mhz manuelt for å få til dette. Jeg trodde det var slik at cool n quiet skulle aktiveres når hele prosessorens kraft ikke trengs, mens når det er full load så blir cool n quiet deaktivert

Lenke til kommentar

DG: Jeg synes han beskriver det som om CPU'en er underklokket hele tiden, og ikke bare når CPU'en idler og kjører lette oppgaver.

C&Q skal klokke CPU'en dynamisk opp og ned ettersom CPU-load varierer slik DG erfarer, og ikke gå på konstant hastighet når load varierer.

Jeg tipper det bare er noen innstillinger som skal endre på. Sansynligvis er det en plass man velger mellom "always minimal power and speed", "dymamic power and speed" og " always maximal power and speed". Denne står sikkert på "always minimal .."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...