Gå til innhold

Nektet Retur av PsData


Anbefalte innlegg

Er egentlig rart at ikke skjermkort-fabrikkantene smeller på noen skikkelige kjølere, gjerne med OTES, slik som arctic cooling sine skjermkortkjølere.

 

Kansje det er bevisst, for å ødelegge for overklokking? De er vel egentlig tjent med at temperaturen ligger på grensen, slik at man kan overklokke minst mulig uten å skifte kjøler :hmm:

 

Stor klapp på skulderen til de som leverer kort med skikkelige kjølere, f.eks HIS og Sapphire, som har montert VGA silencere på enkelte kort :thumbup:

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er Nå avsluttet av psdata.

De er itvil om hva som er skjedd, kortet blir sendt tilbake til asus.

 

Psdata kommer til og sende meg ett nytt x800 kort :thumbup:

 

*TAKK TAKK*

HVA SA JEG :D

 

Psdata = service :thumbup:

Hehe, de leste sikkert denne tråden og ble redd for å miste kunder ;) Handelsfolk er handelsfolk, ingen av dem er til å stole på. Du må stå på ditt!

Lenke til kommentar
Jepp, her er rom for forbedringer på kortene , men her er også rom for ettertanke for oss som monterer disse . Husk vi kjøper stadig heftigere kort og cpuèr + masse disker , det som blir mindre prioritert er kjøling . En av grunnene er jo at vi skal ha det heftigste utstyret , men det skal være støyfritt , noe som vanskelig lar seg kombinere med mindre en bruker en heftig vannkjøling i kombinasjon med lufting aav kab .

Vet du hva du gjør trenger du ikke å ha en bråkete high-end pc.

 

Men til trådstarter: Det er åpenbart (for meg ja!) at kortet har blitt for varmt, på grunn av at en vifte har stoppet, og dermed har kortet utviklet så mye varme som ikke kunne sirkuleres bort, at viftedekselet smeltet. Hadde kjøleribba smeltet hadde det vært rart :p

 

Har du tre kabinettvifter+et miditower, så er det ikke lufttemp som er problemet, dette burde du vite, Snekker'n.

 

Den knekken dere snakker om, er nok ikke en knekk, men en refleksjon av et eller annet slag.

 

edit: leste ikke siste siden. Flott at det ordnet seg, PS Data vet nok hva service vil si, i motsetning til visse andre webshoper. ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Saken er Nå avsluttet av psdata.

De er itvil om hva som er skjedd, kortet blir sendt tilbake til asus.

 

Psdata kommer til og sende meg ett nytt x800 kort :thumbup:

 

*TAKK TAKK*

HVA SA JEG :D

 

Psdata = service :thumbup:

Hehe, de leste sikkert denne tråden og ble redd for å miste kunder ;) Handelsfolk er handelsfolk, ingen av dem er til å stole på. Du må stå på ditt!

joda,men Psdata er ikke akkurat kjent for å være vanskelige , eller bruke lang tid på returer .

Dette var vel et tilfelle der tvilen kom frem noe som også gjennspeiler seg i kommentarene i denne posten .

Det vil alltid være de som mener at en butikk har feilen uansett, men så ensidig kan en ikke være .

Psdata har latt tvilen komme kunden til gode og han får nytt produkt ,så tar de saken opp mad produsent og får de gjennomslag der taper de ingenting i motsatt fall berer de tapet .

det synest jeg er en meget bra ordning, alternativet var jo at de sendte inn kortet til produsent og avventet res derfra før de gjorde noe som helst .

Lenke til kommentar
Saken er Nå avsluttet av psdata.

De er itvil om hva som er skjedd, kortet blir sendt tilbake til asus.

 

Psdata kommer til og sende meg ett nytt x800 kort :thumbup:

 

*TAKK TAKK*

HVA SA JEG :D

 

Psdata = service :thumbup:

Hehe, de leste sikkert denne tråden og ble redd for å miste kunder ;) Handelsfolk er handelsfolk, ingen av dem er til å stole på. Du må stå på ditt!

joda,men Psdata er ikke akkurat kjent for å være vanskelige , eller bruke lang tid på returer .

Dette var vel et tilfelle der tvilen kom frem noe som også gjennspeiler seg i kommentarene i denne posten .

Det vil alltid være de som mener at en butikk har feilen uansett, men så ensidig kan en ikke være .

Psdata har latt tvilen komme kunden til gode og han får nytt produkt ,så tar de saken opp mad produsent og får de gjennomslag der taper de ingenting i motsatt fall berer de tapet .

det synest jeg er en meget bra ordning, alternativet var jo at de sendte inn kortet til produsent og avventet res derfra før de gjorde noe som helst .

Jo da, det er mye fornuft i det du sier, men samtidig mener jeg at et produkt skal fungere innenfor de grensene det er ment for å fungere, enten det er laget i norge eller taiwan. Det gjelder også dette skjermkortet. Hvis skjermkortet smelter fordi blir for varmt, er det skjermkortet det er noe galt med. Det jeg tenker på da er at de velger en kjøleløsning som ikke tåler varme. Det må du innrømme høres litt merkelig ut? :yes: Jeg mener også at man bærer mye mer risiko når man bygger maskin selv, og det er jo fordi man selv har ansvaret for at alt skal fungere sammen. Jeg tror de fleste som egentlig ikke har peiling på PC hardware (som ikke har satt seg inn i det), men likevel velger å bygge selv ikke kan rekne med at alt fungerer som det skal. Det er stadig blitt vanskeligere å sette sammen PC'er. Det virker som det er mange her som får problemer med maskinen sin som ikke engang har satt opp BIOS riktig. Jeg er ingen mester selv, og jeg har holdt på med PC'er i nesten 15 år nå. Med det sier jeg meg enig i det at det ikke alltid er korrekt at forbrukeren skal få nytt utstyr når det går i stykker på grunn av feilaktig bruk, men samtidig skal man kunne kreve at man ikke får problemer i første omgang hvis man har satt opp alt "riktig" ;).

 

Heldigvis er norsk forbrukerlov veldig sterk, og samtidig er det veldig bra konkurranse blant nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Vet dere hva? Jeg hadde helt likt kort i PCen min. Hva skjedde med det? Den ene viften spratt av! Jeg gikk til butikken og leverte det inn, de limte på viften min! Dette synes jeg var uakseptabelt, men gjorde ikke noe med det første. Så spratt viften av igjen, og da leverte jeg det inn igjen og snakket ordentlig med dem. Nå sitter jeg her og venter på et x800xt kort. :D

 

Og nei, det var ikke PSdata, det var Flexi-data, som forresten er utrolig snille folk.

 

Bra at du også har fått orden på sakene! :thumbup:

Lenke til kommentar
Vet dere hva? Jeg hadde helt likt kort i PCen min. Hva skjedde med det? Den ene viften spratt av! Jeg gikk til butikken og leverte det inn, de limte på viften min! Dette synes jeg var uakseptabelt, men gjorde ikke noe med det første. Så spratt viften av igjen, og da leverte jeg det inn igjen og snakket ordentlig med dem. Nå sitter jeg her og venter på et x800xt kort. :D

 

Og nei, det var ikke PSdata, det var Flexi-data, som forresten er utrolig snille folk.

 

Bra at du også har fått orden på sakene! :thumbup:

Styrker bare trådstartaren sin sak at det kan være noe

dårlige vifter på det kortet :hmm:

Lenke til kommentar
Saken er Nå avsluttet av psdata.

De er itvil om hva som er skjedd, kortet blir sendt tilbake til asus.

 

Psdata kommer til og sende meg ett nytt x800 kort :thumbup:

 

*TAKK TAKK*

HVA SA JEG :D

 

Psdata = service :thumbup:

Hehe, de leste sikkert denne tråden og ble redd for å miste kunder ;) Handelsfolk er handelsfolk, ingen av dem er til å stole på. Du må stå på ditt!

joda,men Psdata er ikke akkurat kjent for å være vanskelige , eller bruke lang tid på returer .

Dette var vel et tilfelle der tvilen kom frem noe som også gjennspeiler seg i kommentarene i denne posten .

Det vil alltid være de som mener at en butikk har feilen uansett, men så ensidig kan en ikke være .

Psdata har latt tvilen komme kunden til gode og han får nytt produkt ,så tar de saken opp mad produsent og får de gjennomslag der taper de ingenting i motsatt fall berer de tapet .

det synest jeg er en meget bra ordning, alternativet var jo at de sendte inn kortet til produsent og avventet res derfra før de gjorde noe som helst .

Jo da, det er mye fornuft i det du sier, men samtidig mener jeg at et produkt skal fungere innenfor de grensene det er ment for å fungere, enten det er laget i norge eller taiwan. Det gjelder også dette skjermkortet. Hvis skjermkortet smelter fordi blir for varmt, er det skjermkortet det er noe galt med. Det jeg tenker på da er at de velger en kjøleløsning som ikke tåler varme. Det må du innrømme høres litt merkelig ut? :yes: Jeg mener også at man bærer mye mer risiko når man bygger maskin selv, og det er jo fordi man selv har ansvaret for at alt skal fungere sammen. Jeg tror de fleste som egentlig ikke har peiling på PC hardware (som ikke har satt seg inn i det), men likevel velger å bygge selv ikke kan rekne med at alt fungerer som det skal. Det er stadig blitt vanskeligere å sette sammen PC'er. Det virker som det er mange her som får problemer med maskinen sin som ikke engang har satt opp BIOS riktig. Jeg er ingen mester selv, og jeg har holdt på med PC'er i nesten 15 år nå. Med det sier jeg meg enig i det at det ikke alltid er korrekt at forbrukeren skal få nytt utstyr når det går i stykker på grunn av feilaktig bruk, men samtidig skal man kunne kreve at man ikke får problemer i første omgang hvis man har satt opp alt "riktig" ;).

 

Heldigvis er norsk forbrukerlov veldig sterk, og samtidig er det veldig bra konkurranse blant nettbutikkene.

Joda vi er nok enige her ,men det blir da produsenten sitt annsvar å fikse det , er også enig i at det bør stilles strengere krav til selvbyggere , dette på grunnlag at alt for mange kjøper slike kort og bare putter det inn i trange kabinetter med minimal/ingen lufting , det nytter nemmelig ikke hvor god kjøler et kort har om ikke kjølern har tilgang på nok luft , ser mange skrekkeksempler på maskiner jeg reparerer eller bygger om for folk .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...