Gå til innhold

Nektet Retur av PsData

Anbefalte innlegg

Tenk hvis det var en feil på bremsene på bilen din og du kræsjet pga det. Kan neppe stemles som uaktsom.

Føreren av bilen er alltid ansvarlig for at bilen skal være i forskriftsmessig stand, så det der er en dårlig sammenlikning.

Yeah rite, Det er 100% riktig det du sier, men feil allikevel.

Om bremsene på bilen din har en produksjonsfeil som gjør at bremsene dine slutter å fungere i 100 kilometer i timen så kan du ikke klandres eller få slengt i trynet ditt ansvar å ha ansvar for at bilen er i forskriftsmessig stand.

Mulig jeg ikke gjorde det helt klart at når jeg skrev men til sammenligning.

Bilen er ny - Grafikkkortet er nytt

Begge har en feil fra produsenten som fører til at varen er helt ubrukelig idag

Begge går under forbrukerkjøpsloven. Jeg syns det var en helt grei sammenligning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk hvis det var en feil på bremsene på bilen din og du kræsjet pga det. Kan neppe stemles som uaktsom.

Føreren av bilen er alltid ansvarlig for at bilen skal være i forskriftsmessig stand, så det der er en dårlig sammenlikning.

Om bremsene på bilen din har en produksjonsfeil som gjør at bremsene dine slutter å fungere i 100 kilometer i timen så kan du ikke klandres eller få slengt i trynet ditt ansvar å ha ansvar for at bilen er i forskriftsmessig stand.

Begge går under forbrukerkjøpsloven. Jeg syns det var en helt grei sammenligning

Bremsene på bilen slutter ikke å fungere helt uten videre. Det er egentlig det eneste som kan sammenliknes med skjermkortet; det dør ikke med mindre det er en feil på det.

(For øvrig kan man bremse ned med motorbrems kombinert med håndbrekket, sistnevnte er mekanisk)'

Uansett, dette lar vi ligge.

En motstand på kortet ditt kan være gåen, slik at det kommer for mye strøm til enkelte komponenter. Dette kan da drepe kortet. Jeg mener dette er en garantisak.

Lenke til kommentar

Bremsene på bilen slutter ikke å fungere helt uten videre. Det er egentlig det eneste som kan sammenliknes med skjermkortet; det dør ikke med mindre det er en feil på det.

(For øvrig kan man bremse ned med motorbrems kombinert med håndbrekket, sistnevnte er mekanisk)'

En motstand på kortet ditt kan være gåen, slik at det kommer for mye strøm til enkelte komponenter. Dette kan da drepe kortet. Jeg mener dette er en garantisak.

Jo men om bilen din står i en garage soe er så varm at dekkene smelter er vel neppe det dekkprodusentens feil .

For meg virker de som om det rett og slett har vært for varmt i ditt kabinett , dette er det verken Psdata eller Asus som kan lastes for , men ene og alene du selv .

Webutikken eller produsenten er ikke annsvarlig for skader som syldes ytre påvirkninger og har du hatt kortet i et kabinett med for dårlig ventilasjon er dette ytre påvirkninger .

Det at dekslet har smeltet og vifta sitter fast tyder jo på for høy temp i kabinettet ikke at kortet gir for mye strøm .

Men ta saken opp på en høflig og grei måte med psdata , så er det mulig de strekker seg og fikser dette .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jo men om bilen din står i en garage soe er så varm at dekkene smelter er vel neppe det dekkprodusentens feil .

For meg virker de som om det rett og slett har vært for varmt i ditt kabinett , dette er det verken Psdata eller Asus som kan lastes for , men ene og alene du selv .

Webutikken eller produsenten er ikke annsvarlig for skader som syldes ytre påvirkninger og har du hatt kortet i et kabinett med for dårlig ventilasjon er dette ytre påvirkninger .

Det at dekslet har smeltet og vifta sitter fast tyder jo på for høy temp i kabinettet ikke at kortet gir for mye strøm .

Men ta saken opp på en høflig og grei måte med psdata , så er det mulig de strekker seg og fikser dette .

Kabinettet er stort, med 3 kjøleviter i. Pcen står i romtemp. med 22-23 grader.

Men en annen ting, de sier at kjøleribba er bøyd i kommentaren, den er jo ikke det. det er plastikken oppå som er blitt forvarm.

Men om det ikke holder med 3 kjølevifter i kabinettet + 2 på kortet så vet ikke jeg hva som skal til, greit om man klokker så bør man jo ha litt mere kjling kansje men dette er et uklokka system.

Lenke til kommentar

Snekkern!

Hva er smeltetemperaturen på den plastikken da .

Tror neppe det har vært så varm luft i kabinettet at den har begynt å smelte grunnet luft temperatur . Da ville vel cpuen ha stoppet maskinen for lengst .

Nei den ene vifta på kortet har klikket FØRST .

Deretter har sinken under ost opp så mye varme at plastikken har smeltet.

Ren logikk .Noe annet høres umulig ut .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe om hvorfor kortet har stoppet, men du har jo

tatt bilde av skjermkortet ditt på gulvet ditt. Det er sikkert

20000 til 30000 volt statisk elek. i nærheten som alene kan

ødelegge kortet ditt. Hvis du sender de bildene er det faktisk nok

til at du ikke får garanti overhodet.

Men uansett er det ikke morro.

GWH

Lenke til kommentar

GWH

Se litt nøyere, er ikke et teppe som det ligger på.

Ser mer ut som en benkeplate... Men kan jo ta feil.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

GWH

Nå er vel disse bildene tatt etter at han fikk kortet i retur fra PS Data hvis jeg har tolket tråden rett.

Edit: Det jeg mener er at kortet er dødt uansett.

Det er veldig sannsynlig det som syar2003 sier, vifta har stoppet og varmen fra kjøleribbe har gjort at plastikk har blitt deformert.

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

GWH

De bildene er ikke tatt på gulvet :no:

Kortet er vrak.... så om det ligger i antistatisk pose eller ikke spiller ikke så stor rålle nå

Lenke til kommentar
Snekkern!

Hva er smeltetemperaturen på den plastikken da .

Tror neppe det har vært så varm luft i kabinettet at den har begynt å smelte grunnet luft temperatur . Da ville vel cpuen ha stoppet maskinen for lengst .

Nei den ene vifta på kortet har klikket FØRST .

Deretter har sinken under ost opp så mye varme at plastikken har smeltet.

Ren logikk .Noe annet høres umulig ut .

Nå tar ikke jeg stilling til hva som har skjedd , men du trenger ikke så allverdens mye varme i kabinettet før slike ting kan hende , blir det for høy temp feks 50 - 60 grader inne i kabinettet er dette nok , for da klarer ikke skjermkortviftene å kvitte seg med varmen dermed "bygger" det seg opp mer og mer varme i akkurat den ribben du nevner , dette får i sin tur viften til å feile samtidig som plasten i nærheten av ribben smelter .

jeg sier ikke at det er denne tempraturen som har vært i dette kabinettet , men fikk inntrykk av at det var et midikabinett og disse kan som kjent få høye temp .

Har selv ødelagt et kort i et midikabinett med dårlig lufting , dog var dette et billig kort , men uansett så styrer jeg unna små kabinetter nettop av denne grunn .

Men som sagt tidligere ,hold en hyggelig og saklig dialog med psdata så er det jo mulig dette ordner seg , da det ser ut som en sak som ligger i grenseland .

Lenke til kommentar

GWH

De bildene er ikke tatt på gulvet :no:

Kortet er vrak.... så om det ligger i antistatisk pose eller ikke spiller ikke så stor rålle nå

Nei, men varen skal behandles som "ny" det inneberer at kortet burde ligge på posen da du tok bildene , det kune jo være i orden ellers da .

Lenke til kommentar

Man kan jo demontere kortet da og teste viftene med spenning tilført , for å se om begge snurrer .

Men som snekkern sier , det blir umulig å spekulere hva som har skjedd.

Personlig mener jeg at det bør være brukt varmebestandig plastikk i en slik konstruksjon.

Jeg nevnte folk som har shuttle kabinett tidligere .

Skal shuttle brukere anbefales å ikke bruke asus kort grunnet dårlig kontruksjon ?

Lenke til kommentar
Kortet ligger på et kjøkkenbord da bildet er tatt (nesten rett kjello2), om kortet virker eller ikke så vet jeg ikke om det er noe serlig bruke, brått så tar ratt hovedkortet kvelden å om det er noe feil med kortet.

Vel som sagt du er kommet i en knipe med en sak som ligger i grenseland , men prøv å ta saken opp med dem på en HYGGELIG måte , Psdata er tross alt kjent for god service.

Lenke til kommentar
Skriv et hyggelig brev der du forklarer at du har god lufting og at du ikke har rørt skjermkortet etter at du hadde satt det inn. Husk også å nevne at de "brekkskadene" er pga plastikken. Ergo, det er ingen brekkskade det er snakk om.

Jeg får høre hva de har og si da de ringer, om ikke ringer jeg dem imorgen. Så vi får se. Kan jo håpe på at retur sjekken dems har gått litt fort i svingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...