-ɐMoԀ- Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei Jeg sendte inn ett skermkort til de for en uke siden pga det ble noe feil med det. Problemet er et skjermkortet er blitt for varmt og noe plastikk på kortet har smeltet og det resulterte i at den ene vifta stoppa opp. De vil ikke ta dette som noen garntisak pga de mente dette er er gjort av bruker. Se bilder.... http://privat.bluezone.no/powerpc/sj/ De sendte kortet i retur... Snakket med Bjørn hos psdata pr tlf idag, han mente jeg skulle sende de bilder av kortet. Så nå sitter jeg her med ett skjermkort til 4500,- mindre Hva nå? Har dere noe forslag? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Spmålet er vel hva som har gjort at det har blitt for varmt, hvis det er pga overklokking, uhell med røyking, dårlig lufting av kabinettet så har du vel egentlig ikke så mye du skulle ha sagt. Hvis det er en fabrikkasjonsfeil så er det bare å stå på sitt og gå i dialog med Psdata, foreløpig. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Jeg ser kortet men jeg ser ikke noe smeltet plastikk, Du får helle på mere spylerveske :!: Men fra spøk til alvor så burde det kortet kunne sendes i retur, ser ikke noen bruker foråsaket feil på det kortet. Hvis kortet ble for varmt og døde pga ødelagt vifte så kan du neppe klandres for det. Tenk hvis det var en feil på bremsene på bilen din og du kræsjet pga det. Kan neppe stemles som uaktsom. Men er grafikkkortet ødelagt? Viser det ikke skjermbilde eller bare vifta som er gåen? Tror du er best tjent med å utdype deg og forklare oss bedre hva som har skjedd i saken. Endret 27. september 2004 av bearcarlsen Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Spmålet er vel hva som har gjort at det har blitt for varmt, hvis det er pga overklokking, uhell med røyking, dårlig lufting av kabinettet så har du vel egentlig ikke så mye du skulle ha sagt. Hvis det er en fabrikkasjonsfeil så er det bare å stå på sitt og gå i dialog med Psdata, foreløpig. Dette skjedde etter vanlig bruk i en midikasse, ikke overklokka kort. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ser det veldig godt på bilde DSC00434.JPG, den var ike mye rund lenger den viftekassen... Dette må de da kunne godta retur på? Lenke til kommentar
dreden Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ta kontakt med forbrukerombudet Lenke til kommentar
wotg Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det her bør du få som en garantisak, hvis ikke så får du ta en telefon til forbrukerrådet. Litt merkelig at de er så tverre, de har jo jevnt over veldig god feedback i webshopguiden Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 I flg. rettspraksis må selger sannsynliggjøre at kjøper er skyld i feilen som har oppstått. Følg dreden og wotq sine råd; kontakt Forbrukerrådet! Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 skal ringe de nå, se hva som skjer.. BRB med mere info da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Om du har brukt kortet i et lite og trangt kabinett uten god lufting, så mener jeg at det ikke er en garantisak da dette vil være brukerfeil. Men er det et helt normalt kabinett og du mener at det burde være ok, så er det produksjonsfeil og burde erstattes av ASUS. Om psdata slår seg vrange, ta kontakt direkte med ASUS og hør hva de synes. Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Spmålet er vel hva som har gjort at det har blitt for varmt, hvis det er pga ............. dårlig lufting av kabinettet ........ Mener du seriøst at med for dårlig lufting, så kan rett og slett skjermkortet smelte? Hvis jeg tar ut alle kabinettviftene mine, kan jeg risikere å finne pc'en min som en stor, smeltet deig en dag da? Til trådstarter: Hvilken cpu-kjøler har du? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Åssen kabinett/PSU/kjøling har du? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Alastor: Det står sikkert ikke noe på tilbehøret til kortet at det ikke kan brukes i et lite kabinett. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Om du har brukt kortet i et lite og trangt kabinett uten god lufting, så mener jeg at det ikke er en garantisak da dette vil være brukerfeil. Hva du _mener_ er vel ganske irrelevant i slike saker. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Kambinettet som er brukt er: http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=985...lAction=details med 3 vifter i. De har ikke sett på bildene av kortet ennda men de skulle ringe meg da de har gjort de Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Hva med en trang shuttle box da med gfx kortet helt inntil sideveggen.. Ikke noe hemmlighet at de har høyere kabinett tempeatur en nesten hvilket som helst midi tower. Skal de bruke GF2 kort i de eller . Tror egentlig den ene vifta stoppet først jeg . Deretter ble det som følge av det så varmt rundt den at plastikken har blitt til gummi . Endret 27. september 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tenk hvis det var en feil på bremsene på bilen din og du kræsjet pga det. Kan neppe stemles som uaktsom. Føreren av bilen er alltid ansvarlig for at bilen skal være i forskriftsmessig stand, så det der er en dårlig sammenlikning. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Sikker på at du ikke hadde et PCi kort i slotten ved siden av grafikkortet? Hvis du hadde det, så har ikke viftene noen luft å flytte, som reulterer til at kjøleribben blir for varm og har smeltet plastikken. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Sikker på at du ikke hadde et PCi kort i slotten ved siden av grafikkortet? Hvis du hadde det, så har ikke viftene noen luft å flytte, som reulterer til at kjøleribben blir for varm og har smeltet plastikken. Går vel utifra at den pci sloten kan brukes? hehehe Jeg mener det er ingen grunn til at det skal bli sånn pga det. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg hadde identisk kort som deg, og etter kun et par måneders bruk så slutta kjøleviftene og virke helt uten videre... Jeg fikk igjen på garanti. Jeg har en shuttle og kortet funker fint inni der, men om du ikke har oppdaga at kjøleviftene dine hadde stoppet og kortet gikk glovarmt, så er det ikke din feil. Det er noen issues med Asus R9800XT og viftekontroll.. Jeg skal ALDRI ha noe Asus igjen ever.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå