Gå til innhold

Au au!

Booo

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg kanskje har brent meg litt.. Nysgjerrigheten tok overhånd når jeg var inn i BIOS. Måtte bare prøve...

Uten å vite bedre gjorde jeg følgende innstillinger på mitt MSI K7T Pro2-A:

* CPU Clock Ratio: 12x (default 9,5)

* Clock by slight adjust: 132 (default 100)

Save and exit...

Jeg har en AMD Athlon 950 Mhz prossesor.

Etter at jeg lagret innstillingene virker det som at BIOSEN ikke finner prosseoren. Hører at CD-ROM og Floppy booter, men så skjer det ikke noe mer. Svart skjerm!

Hva gjør jeg nå??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On 2001-11-08 23:40, Booo skrev:

Lurer på om jeg kanskje har brent meg litt.. Nysgjerrigheten tok overhånd når jeg var inn i BIOS. Måtte bare prøve...

Uten å vite bedre gjorde jeg følgende innstillinger på mitt MSI K7T Pro2-A:

* CPU Clock Ratio: 12x (default 9,5)

* Clock by slight adjust: 132 (default 100)

Save and exit...

Jeg har en AMD Athlon 950 Mhz prossesor.

Etter at jeg lagret innstillingene virker det som at BIOSEN ikke finner prosseoren. Hører at CD-ROM og Floppy booter, men så skjer det ikke noe mer. Svart skjerm!

Hva gjør jeg nå??

Prøv å holde inne "insert eller delete" knappen mens du starter maskinen.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er en slik funksjon på ditt hovedkort, men på mitt (abit kt7 raid) har jeg en jumper som heter Clear CMOS. Skru av maskinen bytt på jumperen, bytt tilbake, start opp. Har samme funksjon som å ta ut batteriet, men er litt lettere og klokka nullstilles ikke( big deal:)) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

tror dette batteriet er litt risky?? har vertfall en venn som klarte å løsne det. etter det virka aldri den PC-en igjen. lurer på om han hadde svidd noe også da. er ikke helt sikker...

viCtim.jpg

- you are the perfect drug

[ Denne Melding var redigert av: viCtim på 2001-11-10 17:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-10 17:57, viCtim skrev:

tror dette batteriet er litt risky?? har vertfall en venn som klarte å løsne det. etter det virka aldri den PC-en igjen. lurer på om han hadde svidd noe også da. er ikke helt sikker...

Har gjort dette mange ganger på utallige pc'er, skal ikke kunne skade pc'n! Alt du gjør er å fjerne strømmen som holder liv i BIOS-instillinge, når du restarter maskina blir de defaulte instillingene som ligger på BIOS-chipen lasta inn. Dog, du må selfølgelig ha slått av maskina og emptya psu for strøm før du gjør dette...Anyway, er ofte enklere å gjøre det på denne måten enn å leite etter en resetjumper om du har et hk fullt av jumpere..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-11 12:15, hd1200 skrev:

Jeg har samme problem som du.Hos meg nyttet det ikke å resette bios.Fremdeles svart skjerm.

Hvis du har likt hovedkort som meg ASUS så er det ikke noen jumper du kan kortslute. det er 2 punkter like ved batteriet som de like gjerne kunne ha satt på noen pins. men kortslutt de 2 punktene så er du imål..

Mvh Win_xp

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-11 23:37, svindel skrev:

Husk at det ikke hjelper å resette biosen ved å ta ut batteriet hvis batteriet ikke har strøm.

Joa, det stemmer, men da skal hverken "gærne" eller riktige settings bli lagra overhodet...da er det ett fett lissom. Depending on hvilket hk/BIOS du har må du sette opp alt hver gang du starter maskina og den har stått en stund uten strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...