.V. Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tenkte jeg skulle prøve Xandros, men trenger drivere til mitt W-LAN kort D-link dwl-120. Fant disse, men det virker som om jeg trenger noe som heter GCC til de. Har null peiling på Linux, men en plass må jeg jo begynne... Første gangen jeg installerte Xandros valgte jeg "Standard install", der fulgte visst ikke med GCC, så jeg måtte installer på nytt. I readmen til driverene står det at jeg skal skrive "make" og "make install" i et kommando-vindu, så jeg gjorde det. Fikk manøvrert meg inn i rett mappe, men i stedet for "No gcc found" får jeg nå "Files not found". Hjelp! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Xandros er et ekstremt nybegynner-ish distro, og tilrettelegger ikke for noe annet enn binary-installasjon av programmer. Men du kan jo prøve å installere Xandros på nytt, med "Full Install" i stedet for "Standard Install". Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 alternativt kan du se om du finner noe a la "development tools" eller lignende. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 GCC er foresten GNU C Compiler. Det er, ganske selvforklarende, en C kompilator. Om du lurer på hva det er for noe kan du undersøke nærmere på google eller http://www.gnu.org/ Lenke til kommentar
.V. Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Det følger visst med GCC i "full install", men den virka dårlig(eller mer sannsynlig: jeg gjorde noe feil). Prøvde å laste ned GCC, men fant ikke binaries og det blir litt vanskelig å kompilere det selv uten å ha GCC fra før. Får heller ikke internettilgang før jeg har fått til w-lan, så inntil da må jeg sitte i windows. Er det forresten en måte å få photoshop i linux? Prøvde GIMP en gang, men det ligna egentlig mer på en avansert versjon av MS Paint enn en erstatning for photoshop... Kanskje jeg skulle prøve mandrake 10? Har 3 av cdene liggende, fort gjort å laste ned resten. Endret 27. september 2004 av E-Ton Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Rafael skrev: GCC er foresten GNU C Compiler. Det er, ganske selvforklarende, en C kompilator. Nei, GCC er GNU Compiler Collection, som er et rammeverk for implementasjon av kompilatorer, samt en medfølgende samling med kompilatorer for en rekke språk. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 E-Ton skrev: Er det forresten en måte å få photoshop i linux? Prøvde GIMP en gang, men det ligna egentlig mer på en avansert versjon av MS Paint enn en erstatning for photoshop... Du kan prøve gjennom Wine. Men å sammenlikne GIMP med MS Paint er en fornærmelse. Har du forresten prøvd GIMP 2.0? Det er stor forskjell fra 1.x, bla har GUI'en fått en overhaling. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 E-Ton skrev: Er det forresten en måte å få photoshop i linux? Prøvde GIMP en gang, men det ligna egentlig mer på en avansert versjon av MS Paint enn en erstatning for photoshop... Hvordan ting ser ut sier ikke hvor gode de er, gimp er et strålenede program og UI'en knuser photoshop lett Lenke til kommentar
.V. Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Tenkte mer på mengden verktøy, men det er en stund siden jeg så det, så kanskje det er forbedret. Likte forresten måten alt "svevde" og var et eget vindu. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 slime mold skrev: Rafael skrev: GCC er foresten GNU C Compiler. Det er, ganske selvforklarende, en C kompilator. Nei, GCC er GNU Compiler Collection, som er et rammeverk for implementasjon av kompilatorer, samt en medfølgende samling med kompilatorer for en rekke språk. Geeez, jeg tar alltid feil! Det er noen som har drevet høy aktivitet med vranglære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå