Gå til innhold

TOCA Race Driver intervju


Anbefalte innlegg

Du hører ofte henvisninger til foto-realistiske lovprisninger om grafikken, men denne gangen er det kanskje ikke noen klisjé å bruke den beskrivelsen. TOCA Race Driver inneholder i tillegg også spenning utenfor banen. Bilspillet bygger opp en historie som aldri tidligere har blitt gjort i et bilspill. Vi har tatt en prat med Gavin Raeburn, produsenten av TOCA-spillene hos Codemasters.

 

Les hele intervjuet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror kanskje dette spillet kommer til å overbevise meg om at det et kult med ratt til pc'en...:grin: (blir ganske frustert av å spille med piltastene i toca2 og gpl!)

 

men en ting som er stusselig, er undskyldningen de bruker for ikke å skade føreren på lik linje med bilen i en smell: "det vil gi et negativt bilde av bilprodusentene og banene det kjøres på....!"

er ikke det bare jævli dumt å lage et "ultrarealistisk" bilspill uten førerskader (har det forekommet?)? SKUFF!

jeg veit så klart at senna omkom på imola i en williams (hvem veit ikke det?), men kommer noen til å bry seg dersom føreren min synger aftensangen sin på silverstone i en ford mondeo i det nye toca? tror ikke det, nei.

implementerer de ikke personskader blir bare toca race driver bare ett blant mange andre "realistiske" bilspill... kanskje det nyeste, beste og flotteste, men IKKE revlusjonerende - og det SUGER!

Lenke til kommentar

Man aner at man har sjangsen for å få tak i gullmedaljen, men så krasjer man i siste sving slik at føreren blir invalid i venstre pekefing og derfor ikke kan kjøre mer.

Morsomt.

 

Men som nevnt over her: kanskje dette gir meg en grunn til å anskaffe ratt og pedaler?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 18:21, EvilHomer skrev:

tror kanskje dette spillet kommer til å overbevise meg om at det et kult med ratt til pc'en...
:grin:
(blir ganske frustert av å spille med piltastene i toca2 og gpl!)


men en ting som er stusselig, er undskyldningen de bruker for ikke å skade føreren på lik linje med bilen i en smell: "det vil gi et negativt bilde av bilprodusentene og banene det kjøres på....!"

er ikke det bare jævli dumt å lage et "ultrarealistisk" bilspill uten førerskader (har det forekommet?)? SKUFF!

jeg veit så klart at senna omkom på imola i en williams (hvem veit ikke det?), men kommer noen til å bry seg dersom føreren min synger aftensangen sin på silverstone i en ford mondeo i det nye toca? tror ikke det, nei.

implementerer de ikke personskader blir bare toca race driver bare ett blant mange andre "realistiske" bilspill... kanskje det nyeste, beste og flotteste, men IKKE revlusjonerende - og det SUGER!



 

La meg tippe at du er en av de som likte SOF pga at bena forsvand når man skøt med slug thrower og knivene sto igjen i kroppen når man kastet dem?

 

Jeg forstår ikke hva som er så spennende med personskader i et bilspill det forbedrer jo på ingen måte gamplayet på den måten jeg ser det. Grunnen til at du kjører bilen er for det er fartsfyllt og go simulering og det er du som kjører, det hadde ikke vært noe artig om du måtte stå over 4 race pga at du kræsja. Nei en ting som er unødvendig i dagens bilspill er personskader. så mange som hadde misbrukt det og bare kræsjet mer for "det er tøfft". det er jo litt mer ødeleggende for spillet.

 

Synes det var en teit kommentar, og at det suger? tenk litt mer over ordvalget da?

 

Synes spillet høres spennende ut, eneste spillet jeg har likt er GT3 på PS2, men dersom noe skal forbedres synes jeg det burde være spillbarheten i form at mer naturlige bevegelser og feks på GT3 hvor vi kan kjøre Impreza (motoren fremme) detter bakparten ned først når man hopper, det blir jo litt latterlig til tider.

 

En annen ide hadde vært en revolusjonerende simulator hvor vi hadde brukt ratt pedaler med girstang og clutch. få litt ekte bilfølelse, det hadde vært noe, men det er jo litt dyrt å gj.føre +at markedet må være villig til å evt kjøpe et slikt ratt/pedaler sett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 21:33, SkyFish skrev:

Synes spillet høres spennende ut, eneste spillet jeg har likt er GT3 på PS2, men dersom noe skal forbedres synes jeg det burde være spillbarheten i form at mer naturlige bevegelser og feks på GT3 hvor vi kan kjøre Impreza (motoren fremme) detter bakparten ned først når man hopper, det blir jo litt latterlig til tider.


 

Det er nettopp slike detaljer jeg har savnet i de fleste bilspill. CMR2 er ganske bra på dette området. Ikke bare slike små detaljer, men også at bilen oppfører seg som i virkeligheten. F.eks i NFS5 Porsche Unleashed. Der understyrer de gamleste 911'ene, og som de virkelige bilinteresserte vet, var denne en værsting der rumpen var ute og slengte som en prostituert.

 

Quote:


En annen ide hadde vært en revolusjonerende simulator hvor vi hadde brukt ratt pedaler med girstang og clutch. få litt ekte bilfølelse, det hadde vært noe, men det er jo litt dyrt å gj.føre +at markedet må være villig til å evt kjøpe et slikt ratt/pedaler sett.


 

Det er noe som jeg tror kommer etterhvert. Men som du sier blir dette dyrt for brukerne, og det vil ikke bli så populært.

Lenke til kommentar

Quote:


men en ting som er stusselig, er undskyldningen de bruker for ikke å skade føreren på lik linje med bilen i en smell: "det vil gi et negativt bilde av bilprodusentene og banene det kjøres på....!"


 

Det som er problemet, er at Codemasters må "leige" lisenser på bilene. De må betale for å kunne bruke de eventuelle bilene i spill. Og når f.eks Saab reklamerer for at bilen deres er verdens sikreste,(Noe som de faktisk er) vil ikke de bli assosiert med personskader.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 21:33, SkyFish skrev:

La meg tippe at du er en av de som likte SOF pga at bena forsvand når man skøt med slug thrower og knivene sto igjen i kroppen når man kastet dem?



 

det er absolutt ikke noe med blod og "vold" å gjøre! ved å innføre personskader vil det bli tilført en helt ny strategi/taktikk ved championship/karrieremodus: presser du bilen litt for hardt eller bare driter deg ut og går rett i autovernet, vil det gå utover sesongresultatet ved at du feks ikke kan stille i de to neste løpa. (fyren trenger nødvendigvis ikke å stryke med...) det har litt med realismen å gjøre - mista ikke schumacher tittelen for noen år siden pga en avkjøring som førte til at han mista halve sesongen!?

det er ikke det at jeg har noen ekstra glede ved å bli skada eller dø i spill, men det kommer alltid nye bilspill som påstår å være så virkelighetstro - og som egentlig ikke er i nærheten av å være det i det hele tatt. race driver hadde jeg forhåpninger til siden spillet bygges rundt én person - og når det ikke tas hensyn til hva som skjer med fyren uansett hva jeg gjør, så blir ihvertfall jeg litt skuffa.

 

spillet kommer helt sikkert til å bli glimrende for det, men (satt litt på spissen) det vil fortsatt være nesten som å spille et fps i god-mode!

Lenke til kommentar

testa demoen ( http://www.demonews.com/files/view.php?id=601 ) og kan bare si at dette var sinnsykt fett! Lyden i bilen ( Toyota supra ) var helt rå.

 

Angående styring og hvordan bilen oppfører seg: fikk litt "arcade feeling" men bilen sklir rett frem ved hard oppbremsing, rumpa kommer når du gir på i svinger, og klarte også kontrollere sladden.

 

På min amd xp1700/gf3ti200 måtte jeg kjøre på 1024x768 med lavest bildekvalitet, men det er jo en demo ennå.

 

Uheldigvis er demoen bare 3 runder så avslutter den.

Har heller ikke funnet no instilling for manuell giring der (ble litt vanskelig å "burne" men "donuts" var fullt mulig :smile: ).

 

Gleder med sinnsykt til det kommer og kan se for meg det blir FETT i multiplayer :smile:

 

[space]

Lenke til kommentar

Veldig interessant artikkel. Og skal bli moro å jobbe seg oppover rangstigen (akkurat som i NFS5). Men en ting jeg ennå ikke har hørt noe om er Multiplayer delen. Er det multiplayer? Hvordan er den utviklet? Synd hvis de har "glemt" denne delen av spillet fordi de var så opptatt av den "nye" oppbyggingen av singleplayer delen.

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

det MÅ jo være multiplayermode i spillet? Har ikke lest noe om det, men tar det vel egentlig som en selvfølge.

 

Så på "options" i demoen og en kan hvertfall sette opp kontroller for player 1 - 4, så da er vel hvertfall splitscreen multiplayer mulig.

 

[space]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 13:21, [space] skrev:


Angående styring og hvordan bilen oppfører seg: fikk litt "arcade feeling"


 

Hva mener du? Jeg synst bilen oppførte seg veldig bra. Eneste jeg synst var merkelig var at når jeg kjørte inn i baken på en bil, så datt hekkspoileren min av. Det er jo liksom på den andre enden av bilen :grin:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må bare si at dette spillet må bli bra. Så mange lisensierte biler og baner. Supra'n er konge!

Men da denne karen sa: Vi prøvde det på en pentium 600 og geforce 1, skjønte jeg ikke stort. Var det et markedsføringstriks. for hvis dette er kravet til spillet, høres det jo mildt sagt ikke bra ut. Men jeg har fremdeles tro på at dette kan bli et revolusjonerende spill innen racing sjangeren.

Lenke til kommentar

Prøvde den "ulovlige" demoen som ligger ute på nettet, og den krevde "litt" mer en det!

Hakka vertfall vanvittig med det gamle GF2 kortet mitt. Med mitt nye GF4 så hakker det derimot ikke i det hele tatt :wink:

Ser veeeeldig bra ut, selv om dette bare var et halvferdig produkt!

 

Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...