saboi Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 jau, men cpu'en har ikke like mye å si som skjermkortet. det er vel mest hvor mange triangler skjermkortet kan spise og putte på skjermen som har mest betydning Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvilken bærbar er det som er best nå? Da tenker jeg på skjermkort, prosessor, ram, harddisk osv.Tundra 1557R Pro ser ganske brukbar ut, men er det noen bedre? Burde ikke være nødvendig å si det en gang: Apple Powerbooks Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) hvis du skal bruke den til 3d rendring og slikt...Fire GL T2 er jo MENT for slikt bruk...(men ser ut i fra specs til å være basert på 9600 kjernen) Endret 27. september 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 skal bruke den til studier pluss programmering av 3d grafikk, så det er fint å ha et skjermkort som kan vise det man programmerer.Hvordan er forresten FireGL sammenlignet med Radeon 9700 128mb? En annen ting som er et must når du programmerer eller for den saks skyld skriver hva som helst, er et godt tastatur. IBM har svært godt rykte når det gjelder dét. Jeg har ikke alltid inntrykk av at folk her som slenger ut sine anbefalinger bryr seg særlig om annet enn ytelse når de skal diskutere kvalitet, men tastatur og skjerm har betydelig mer å si for hvordan maskinen er å jobbe med enn noen hundre MHz, og det er strengt tatt også her de største forskjellene gjør seg gjeldende. Alle bruker jo ellers noenlunde de samme komponentene, men de dårligste tastaturene er virkelig dårlige, og de beste er svært behagelige. Jeg vet ikke hvilke som er dårligst, men en ECS jeg tastet litt på i går var ganske fæl. Ellers er det jo store forskjeller i byggekvalitet, men sånt kan du legge vekt på etter behov. For noen kan det være bortimot irrelevant om maskinen er lett og solid, mens for andre betyr det svært mye. Det viktigste er vel at du får en maskin som passer til ditt bruk. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 seinfeldt: jeg skal ikke ha mac mr lee: de fleste grafikkort er ment for å rendre 3d-bilder ja. det er det som gjør det til et grafikkort. mrhanky: hmm ja tastatur har jeg egentlig ikke tenkt så mye på. takk takk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 poenget er at hvis det var ment for spilling, så hadde de satt inn ett vanlig Mobility Radeon 9600... dette FireGL T2'et er beregnet for mer proffesjonell 3D...m. bl.a. dual monitor support osv... Lenke til kommentar
saboi Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 hva er det som er mer profesjonell 3d enn den 3d'en du får i spill? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 En annen ting som er et must når du programmerer eller for den saks skyld skriver hva som helst, er et godt tastatur. IBM har svært godt rykte når det gjelder dét. Helt korrekt, Jeg har tastet på Fijitsu Siemens, DELL, min egen ECS G900 og min gamle Ibm Thinkpad 380 fra 1995. INGEN av de nye maskinene jeg har tastet på har bedre tastatur en tp380 fra 1995 Lenke til kommentar
davidsk Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hva er det som er mer profesjonell 3d enn den 3d'en du får i spill? Hvis du skal bruke raytracing, regne ut radiosityløsninger og lignende ting så hjelper ikke en GPU noe særlig, da den er ment for sanntidsgrafikk og bruker helt andre metoder for å tegne ting på skjermen. Da er en rask prosessor og mye minne en mye bedre løsning. Lenke til kommentar
Feitakodle Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 http://www.whitebox.no/ Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Den whitebox tingen ser utrolig fristende ut... Lenke til kommentar
saboi Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 hva er det som er mer profesjonell 3d enn den 3d'en du får i spill? Hvis du skal bruke raytracing, regne ut radiosityløsninger og lignende ting så hjelper ikke en GPU noe særlig, da den er ment for sanntidsgrafikk og bruker helt andre metoder for å tegne ting på skjermen. Da er en rask prosessor og mye minne en mye bedre løsning. jeg er fullt klar over det. jeg har selv skrevet raytracer. men han sa at kortet var beregnet på mer profesjonell 3d enn det spill er. men hva er det som er mer profesjonell 3d en spill som grafikkortet lager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå