Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internet med skattefordel UTEN hjemmepc?

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om dette?

Jeg er vil veldig gjerne skaffe meg en type hjemmepc-avtale.

Men jeg ønsker bare bredbånd i avtalen, ikke pc/skriver/kamera/dilldall. Hardware har jeg fra før ;)

Noen som vet noe om jussen rundt dette?

Er det mulig? Jeg er vel usikker fordi jeg alltid har hørt om hjemmePC-avtaler med skattefordel, ikke bredbåndsavtaler med skattefordel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bredbånd er ein ekstradel som har blitt lagt inn i hjemmepcordninga.

Så du vil nok ikkje kunne få den fordelen utan å kjøpe ein heil pakke.

Dette er definert frå finansdepartementet

Før var det så strengt at pcen måtte anten ha modem eller ISDN for at den skulle bli godkjent som hjemmepc.

Lenke til kommentar

Hele poenget med hjemmepc-ordningen var, så vidt jeg husker, at de ansatte får en skattefordel på utstyr kjøpt til bruk i arbeidet, utenom arbeidstiden. Det er opp til hver enkelt bedrift å tolke dette på sin måte, selvsagt sett opp mot loven og de gjeldende avtaler de eventuelt måtte ha med leverandør av PC-er/utstyr. Så jeg tror du bør snakke med hjemme-pc-leverandøren for din bedrift om eventuelle avtaler om bredbåndstilknytning. Jeg vet iallefall at min far fikk dette med i pakken når han kjøpte en slik hjemme-pc, så det er iallefall mulig som en del av pakken.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids høre med jobben om du ikke kan få bestille bredbånd til deg og så står jobben som fakturamottaker. På den måten kan du i det minste unngå momsen på det, hvis bedriften trekker det fra regningen (de får momsen igjen) og trekker deg beløpet eks. mva. på lønna di.

Fryktelig bra formulert dette her! :thumbup:

Lenke til kommentar

Årsaken til at dette tilbudet i det hele tatt eksisterer er for å heve den generelle datakompetansen, derfor måtte det følge med modem til analog eller isdn, i tilegg måtte det også være ett kursopplegg. Dette kunne da være begrenset til enkelt og greit en cd med diverse oppgaver og slike ting.

Men man MÅ ha pc'en for å kunne få med noe av tileggs utstyret...

Det var/er også foressten strengt forbudt å bruke pc'en til jobb. I alle fall hadde leverandørene intet ansvar for data tap og lignende.

Det måtte også følge med en support avtale til brukerne. Jeg har sittet på support delen av slike avtaler.

- Steffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...