Whirush Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg bor i et bofelleskap og vi skal gå til anskaffelse av adsl. Men det kan bli litt knotete å legge opp kabler rundt om i huset. Hvordan er trådløst når det gjelder hastigheter både mellom maskiner og til internett. Vi vil ha fire eller fem maskiner koblet til en 2000/500 linje fra LOS, og det vil være mye trafikk på alle. Jeg er av den oppfattning av at trådløst er tregt og ustabilt, men en av de jeg bor med mener det fungerer minst like bra som fast-nettverk. Hva kan folk her anbefale? Lenke til kommentar
rscue Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Fungerer meget bra og kan anbefales, husk bare å kryptering nøkkel slik at andre ikke får tilgang til internett tilgangen din, surt å surfe på dårlig fart når naboen din utnytter bandbredden din RScue Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Personlig foretrekker jeg kabling og kommer ikke til å bruke trådløst i overskuelig framtid. Skal dere dele filer og slikt mellom dere, vil nok kabling være raskere og bedre. Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har kjørt trådløs i over 2 år nå. Kjører fil- og printserver, mp3server, mailserver, antivirusserver og proxy for 5 brukere - med totalt opp til 8 maskiner i nettet. Hos meg ser brukerne på film (avi, divx), leser mail og surfer / laster ned fra nett alt om hverandre eller samtidig - uten problemer. Bruker 802.11g standard med utstyr fra linksys. Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hmm.. Jaja, så feil kan man ta. Men er det noen som vet om hva som fungerer best og billigst (av trådløst) av svitsj og netverkskort ol.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå