Hr Kotelett Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Har tatt på meg en oppgave som er å sette sammen en maskin for en som nettop har konfet seg... Og faren hans har via jobben fått et trådløst kit slik at han trenger bare å kjøpe kort så er alt klart til nettverk i heimen. Men de har og adsl fra nextgentel og han kunne tenke seg og koble den i pc'en og da må han ha et vanlig et (og i tilfelle han skal på vanlig LAN) så det jeg lurte på er om det er noe problemer å ha dettte kortet her (trådløst) 3Com AirConnect 11Mbps Wireless LAN PCI (1331 kr) i sammens med dette kortet her (vanlig tp) CNet Kort 10/100 Mbps PCI Nettverk TP only (136 kr) eller bør jeg her gå for et 3com kort for å unngå problemer på forhånd takk Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det er ikke så lett å svare på om man bør ha kort fra samme produsent. Jeg har en Linux - boks her med et eller anna jalla - ethernetkort ut på nettverket lokalt, og et pcmcia - kort mot trådløs - nettverket (puttes i en pcmcia - adapter). Det fungerer helt fint, selv om det ikke er samme merke. Jeg vil tro du kan bruke hva som helst. Cluet er at maskinen skal motta pakkene via trådløskortet og sende dem ut igjen via ethernet - kortet. Da har det lite å si om du ikke kjører ett merke - skjønt det kan jo ikke skade? Kan ikke IT - avdelingen på jobben til faren din svare på dette? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Eg har ikkje direkte erfaring med trådlaust, men eg har to ethernett-kort av forskjellig merke utan problem. Ethernett-kort i dag er såpass godt testa og utprøvd at det ikkje skal vere noko problem. WLAN-korta er nok ikkje så gjennomtesta og standardiserte, men så lenge det er WLAN-kortet som er 3Com så burde dette funke utmerket. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 det er ikke noe problemer med to ethernett kort, i hvertfall ikke så lenge de ikke er på samme nettverk. Regner med at du skal ha det ene ethernett kortet mot ADSL'en, og det trådløse nettverket som "hjemme-nettet" og routeing mellom nettverka slik at du kan komme på internett med de andre maskinene.... Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Svar på denne finner du raskt her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=61&replies=3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå