_xeon_ Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 En kamerat av meg driver og bygger pc. Ved oppstart kommer det bare et langt pip, etterfugt av flere lange pip. Hk'et er et MSI K7V Dragon Plus! (Soyo)Jeg trodde kanskje det var noe galt med rambrikken, har bytta den og tror ikke det er det. Jeg sjekka prosessoren og fant ut at den var fullstendig oversmurt med kjølepasta. -Lurer på om den har tatt kvelden. Det jeg lurer på er hva pipingen betyr, er det ram, skjermkort, prosessor? Oppsettet hans: MSI K7V Dragon Plus! AMD Athlon XP 1700+ Taisol (Kobbervifte) M.tec PC2100 512MB MSI Geforce 3TI 200 IBM 40 GB Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Kommer du inn i bios ? Er CPU vifta OK, for lav hastighet kan hindre maskinen "protection" i å starte. Da må du slå av denne beskyttelsen i bios. Står ikke bippene beskrevet i manualen ? Radar1 Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Fra dette HK'et er ; One long beep and 3 very short beeps - The video card is not detected by the motherboard. Please re-seat your video card. If you are using an AGP card, please push your AGP card down real hard. You may have to push VERY hard without the AGP card mounting screw. Make sure not to insert the card the other way around. · Continuous beeps - One or more of the memory modules is not seated correctly in its socket. Prøv det Radar 1 Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Nei, jeg kommer ikke inn i Bios. -Alt er fullstendig svart. -Vifta sviver i det minste, tror egentlig ikke det er den. I min maskin har jeg et Epox hk, jeg får de samme beepene når jeg tar ut rambrikken og starter. -Kan det være produksjonsfeil?? Det virker som om hk'et ikke finner rambrikken. Tror ikke det kan være noe galt med skjermkortet, har bytta det ut men ingenting hjalp. -Beepen stemmer heller ikke overens. Det er bare noe jeg lurer på, er det mulig å ødelegge prosessoren ved å bruke for mye kjølepasta? Lenke til kommentar
house Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 jeg har det samme kortet, og da man starter det, så tar det UTROLIG lang tid å komme inn i bios.. rundt 10 sec før den gir fra seg siste pip og så kommer skjermbildet... litt plagsomt, ja. men det kommer nokk en bios update på det, (er ikke lenge siden jeg updata BIOS'n på det uansett) ... Housey Lenke til kommentar
staagri Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Da jeg fikk mitt kort hadde jeg problem med å få kontakt med skjermkortet, fikk det ikke skikkelig ned i sloten. Måtte slipe av bunnen på kretskortet som går ned i sloten får å få det til å funke... Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Takker for svar folkens! -Men er dette hk'et et problemkort? Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Dette er da for helvete et kjempekort!! Beste jeg har hatt... og det er ikke spøk. Hvis det er kontinuerlige beeps av samme lengde kan du bare stikke ut og kjøpe ny DDR brikke. Den som sitter der har tatt kvelden Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Vel så har du byttet ut skjermkort og ram. Da er det bare å prøve prosessoren da ! Prøv også med PCI-skjermkort for å luke ut feil med AGP-slot ! Husk kun DDR ram går på dette HK'et Slår ikke skjermen seg på heller (signal OK ?) Ellers kan det være tull med strømforsyning, bios eller selve HK'et !! Først må du hvertfall prøve annen prosessor. OG det kan være lurt å prøve med clear CMOS evnt. ta ut strømmen til HK'et, vente litt og prøve igjen..... bare for å ha gjort det også. Virker insert tasten for å komme inn i bios ? Skal ikke dette stå i manualen på dette kortet ?? Lykke til...og forresten så synes jeg dette kortet er en av de beste 266 kortene på markedet. P.S Amdmb.com har eget forum for soyo-hk Radar1 Lenke til kommentar
studentpors Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei. Jeg har makent hovedkort og fant ikke ut av dette med en gang jeg heller. Virker som om du ikke har vifte som støtter temperatursensoren på hovedkortet. Trykk "insert" i det samme som du starter maskinen. Gå deretter inn i bios, og disable FOC. Du finner funksjonen for dette i Pc health.... Lykke til:) Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Ooops, mente ikke å provosere folk. - Men det er skikkelig frustrerende når datautstyr ikke funker! Ser ut som dere nevner flere gode råd, takk takk! Skal se på maskinen hans en gang til. Men nå er det snart 17 mai (hurra!) så jeg tar en liten :smile: pause fra dataen. Lenke til kommentar
dustfire Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har akkurat samme problemet. Mitt hovedkort var defekt med ankomst. Det var ikke noe med skjermkort, minne eller CPU. Har også lest forum andre steder og mange andre folk har hatt samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå