Gå til innhold

Radeon 9800 Pro - Lite eller Full-retail?

Don Juan

Anbefalte innlegg

Det står mellom disse:

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&view=detailed

og

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&view=detailed

Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen? Så at det var noen spill og noen utganger ekstra på full-retail, men hadde vært greit å vite hva dette var til og hva mer som var forskjellig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jupp, korter blir djeveligt varmt. Det er den berømte Zalman løsninga (noe jeg har selv :p) og den blir veldig varm uten vifte, men om du setter på en 80 / 92mm (om du modder til 92mm da :p )vifte, så er det smakens :D kan klokke en god del ;)

Men om du ikke orker stresset, så gå for "vanlig" Lite-Retail. Det hadde jeg gjort. Bra kort uansett :) Spilla kan du få tak i andre steder *host**hark**host*

Lenke til kommentar

Haha, nice ;)

Ok, nå skjønner jeg lite.

På lite-versjonen følger det med:

1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

1 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI

1 x S-videoutgang

1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ( med adapter )

1 x kompositt videoutgang - RCA ( på levert kabel )

På full-versjonen følger det kun med:

1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

1 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI

1 x TV-utgang

Hvordan kan det ha seg? hmm

Lenke til kommentar

se etter ati silencere på microplex

edit: forskjellen på lite og fuller ikke kbler og sånt, det er spill og sånne ting

lite har ikke spill med seg overhode, mens full sender gjerne med en to tre spill

det er foresten en del smartere å kjøpe med vanlig vifte og så bytte den ut

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Du kna jo også bare kjøpe det vanlige 9800pro kortet og montere en slik og en stillegående 80mm papst vifte! Har selv 9800pro med orginal kjøler og irriterer meg veldig over støy fra gpu vifta, er mye høyere en CPu og kabinett vifta mi! Og PSU'en min hører jeg ikke uansett. Må snart skaffe meg ny kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg ville kansje godt for vga silencer fra artic cooling. Se her, den skal vistnåkk kjøle MYE bedre en orginal kjøleren selv på halv fart! Det er en knapp på den der du velger om det skal være full fart(bråker som orginal kjøler) eller halv fart(mye lavere en orginal, og kjøler fordeom bedre!)

Lenke til kommentar

Jeg har et PC 9800 pro kort med den silencer-vifta. Jeg er kjempefornøyd med lydnivået og kjølingen. Kjører med det på xt-hastighet uten vansker av noe slag, med vifta på halv fart. Har bra lufting i kabinettet, systemp på 36 grader (P4 2,53 533) under load, 32 grader idle.

Kjøp den billigste og spander en arctic vga silencer på den om du absolutt vil ha R9800 pro og ikke et annet, siste generasjons kort som har bedre ytelser.

Lenke til kommentar
chil: Jeg skal ha et ATI kort pga best mulig Direct 3d støtte (hl2 ;) )

H.kon: Super side, viser hva vifta duger til. Kommer til å kjøpe denne ja

c-man: Knall med en som har prøvd ut begge tingene.

Lite-retail og Silencer blir det :)

6800NU vil nok grisebanke 9800 pro selv i HL2 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...