joho83 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Okay, vil först bare beklage den horrible feilpostinga mi da jeg sökte hjelp i går. Nå håper jeg det er rett Det hele startet med at jeg lastet ned en film her om dagen, Hipp Hipp Hora, den funket ikke. Når jeg spilte den så kom det opp et grått bilde, flimmeraktig... Har alle codec, så det var ikke problemet, og tror ikke filen inneholdte virus for jeg kjörte AntiVir for å sjekke det. Problemet var at jeg ikke fikk slettet filmen igjen, prøvde alle mulige måter, men den ville f.... ikke slettes. Står bare: "kan ikke slette denne fila, brukes av en annen person eller program. Steng alle program som muligens bruker fila og prøv igjen." Restarta maskinen mange ganger, uten hell. Til slutt prövde jeg å starte opp i sikkerhetsmodus, men da gikk alt til h......, hver gang jeg trykte på start opp i sikkerhetsmodus så kom det opp en rekke med linjer "c:\windows\system" og videre nedover. En lang ramse med slike linjer, og når dette var ferdig så låste maskinen seg bare. Prövde etterhvert da å starte opp med "siste vellykede innstillinger", men den fryste seg da også. Fikla deretter litt med BIOS for å se om det kunne rette på sakene, men det var også misslykket. Så da tenkte jeg at her er det bare en ting å gjöre, harddisken må formateres. Formaterte harddisken, og begynte på installeringen av windows, kom et stykke inn i installeringen för en "blue screen" kom opp. SÅ TYPISK. Fölgende kommer opp på skjermen: "A problem has bee detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters. Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select safemode. Thechnical information: ***STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x7FA16BBF, 0xF7E12C8C, 0x00000000) Beginning dump of physical memory. Physical memory dump complete. Contact your system administration or technical support group for further assistance." Puh, det var alt. Må jo väre noen her som har peil på dette, trenger hjelp "so bad". Er utrolig takknemlig for all hjelp jeg kan få. Mvh Joho Endret 27. september 2004 av joho83 Lenke til kommentar
aschj Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Vel, det er kanskje litt sent nå, men jeg vet hvordan du kunne ha fått sletta fila, og det har ingenting med virus å gjøre. Filmen du prøvde var ikke komplett, og da legger windows explorer beslag på fila mens den prøver å rendre et preview. Cluet her er at du ikke fikk sletta fila uansett hvor mange ganger du starte på nytt fordi du trykte på den når du skulle slette den, og dermet begynte explorer å rendre preview igjen. Det finnes to måter å løse dette på. Enten slår du av preview-rendring i Windows Explorer (ved hjelp av roting i registeret), eller så sletter du fra en kommandolinje rett etter omstart. Dette hjalp deg ikke nå, men det burde hindre at du gjør flere unødvendige formateringer. Ang. problemene du har nå, så kan de ha svært mange årsaker. Som oftest er det feil på mediet du installerer fra, men det kan også være minnefeil eller noe annet med hardware. I min erfaring er eneste måten å finne feilen på å prøve seg frem. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Takker for svaret, litt sent nå men. Det startet jo som sagt med at jeg aldri kom inn i windows igjen etter at jeg prövde å starte maskinen i sikkerhetsmodus. Så formateringen var veldi nödvendig. Trenger noe mer spesifikt angående blue screen'en. Noen som har opplevd det samme? Men uansett, takk for svaret aschj. Lenke til kommentar
ways Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Står bare: "kan ikke slette denne fila, brukes av en annen person eller program. Steng alle program som muligens bruker fila og prøv igjen." jeg ville gjort dette i dos eller sikkerhetsmodus. forslaget om å slå av preview er også godt. pass på at ikke kazaa eller annet deler filen. det kan også låse den. Restarta maskinen mange ganger, uten hell. Til slutt prövde jeg å starte opp i sikkerhetsmodus, men da gikk alt til h......, hver gang jeg trykte på start opp i sikkerhetsmodus så kom det opp en rekke med linjer "c:\windows\system" og videre nedover. det er helt vanlig. det er slik sikkerhetsmodus starteret. for at du kan se hvilken fil den ikke finner hvis det går galt. En lang ramse med slike linjer, og når dette var ferdig så låste maskinen seg bare. det kan ta _ganske_ lang tid å starte sikkerhetsmodus. sikker på at du ventet lenge nok? Prövde etterhvert da å starte opp med "siste vellykede innstillinger", men den fryste seg da også. Fikla deretter litt med BIOS for å se om det kunne rette på sakene, men det var også misslykket. Så da tenkte jeg at her er det bare en ting å gjöre, harddisken må formateres. Formaterte harddisken, aldri formater! (nesten). det er ikke vits i. og begynte på installeringen av windows, kom et stykke inn i installeringen för en "blue screen" kom opp. SÅ TYPISK. Fölgende kommer opp på skjermen: "A problem has bee detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. hm. den er kjip. prøvd flere ganger? prøv å slett partisjonen og sånt under installasjonen (hvis du ikke er redd for å miste alt du har da, men det har du kanskje gjort siden du formaterte). Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Ho ho, fiksa det selv jeg, og takk gud for at jeg klarte å fikse det, for jeg trodde det kom til å bli en h.... mye greier nå. Har aldri sett den typen "blue screen" för, og jeg har tross alt fikla en del med data.... Skumle greier, glad det er over, puh. Sånn som det utvikla seg var formateringen nödvendig tror jeg. Takk for svaret ways (selv om det kom etter jeg hadde fiksa det). Setter stor pris på folk som deg som svarer på litt vanskligere spörsmål som det her, for det er det faktisk ikke mange som gjör her inne på hardware... Det eneste folk svarer på her er igrunn hva som er best av radeon og geforce osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå