fredde Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Jeg har fått et lite problem (stort faktisk)Jeg sitter og skal installere XP da jeg får masse feilmeldinger om at kan ikke kopiere filen xxxxx.xxx flere ganger på rad. Når jeg trykker på retry klarer den etter et par forsøk å kopiere den. Til slutt får jeg installert alt, men det er så inni h...... ustabilt. "Refered to a memory that could`nt be written" hele tiden. Maskinen er en AMD 1400 på et MSI K7T TURBO hovedkort. Sony CD-Spiller og 3x256 mb RAM. Så til det rare jeg har også en Pentium 3 450 mhz på et asus hovedkort p2, som jeg har flyttet alt det andre utstyret over på da fungerer alt perfekt. Ikke en feilmelding under installasjon, og henger ikke titt og ofte. Så jeg lurer på kan det gå for fort i svingene m.t.p filoverføring fra CD-Rom til maskin slik at man mister noe info fra filen. Eller er det noe annet som spiller meg et puss? Skulle jo gjerne ha kjørt XP på den raskeste prosessoren... Hvordan tester man best om en Ram brikke er korrupt eller ikke ? Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Prov å ta ut RAMen slik at det er bare en brikke igjen på hovedkortet ditt, denne skal da ligge i DIMM 1 (husker ikke helt hva minne slottene heter) Du kan så flashe BIOSEN til den nyeste versjonen (hvis du kan dette). Ellers ville jeg egentlig bare prøvd å sett om installasjonen går med bare en minne brikke i minne slot 1 uten problemer, så hadde jeg satt inn den andre i slot 2. Jeg tror det er noen problemer med slot 3 ved dette hovedkortet, og at du må flashe til den nyeste versjonen for at dette problemet skal løses. Men jeg kan jo være helt på jorde også. Good luck ;i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå