stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 De har det vel bare i kjeften som vanlig... Nvidia har hatt greie (men ufire) drivere for x86, itanium og amd64 på linux i lengre tid (hvor blir det av ppc?). Nvidia har også drivere for freebsd. Det er hardware produsenter som ATI som tvinger forbrukere til å betale avgift til Microsoft for å kunne bruke PCen sin. Vi skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Nå får vi se hva resultatet blir. Det kan umulig bli verre med ATI sine linux-drivere enn det er nå. Det kan bare bli bedre. Jeg kan ikke være mer enig i at ATI må få ut fingeren og slippe drivere for andre OS enn windows. Jeg bruker f.eks. Linux mye mer enn jeg bruker windows. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bryr meg katta om driverne er frie eller ikke, vil bare ha skikkelige/fungerende drivere. Lenke til kommentar
drall Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Vi skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Nei, men en viss skepsis er naturlig siden de har kommet med lignende uttalelser før. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) på tomshardware guide så kan du lese om ytelses forbedringene gjennom Catalyst AI. De setter denne teknologien i under "tvilsom" categorien da den gjør ting som å slå av eller endre på visse rendereringer for å få et ytelses hopp. Heldigvis nå så får vi valget om vi vil ha den av eller på Her er tatt fra en uttalelse gjort av ATI om saken. "Catalyst A.I. replaces the Doom3 lighting shader, which is based on a look-up table with a mathematically equivalent lighting shader. This optimization significantly improves performance and renders a mathematically equivalent scene." Jeg tror ikke de kan gjøre mirakler på ytelses fronten uten å gi etter på grafikk kvaliteten. Noe må gi etter... Les litt på tomshardware så ser du hva de syns om det, jeg så ikke det helt store ytelses hoppet spør du meg. Angående linux drivere så er dette bra men jeg mener å huske at de har kommet med sånne utallelser før. Får håpe de "Put their money where their mouth is" EDIT: Leif , their ikke there Endret 27. september 2004 av bearcarlsen Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Nå er 22% forsvinnende lite når dagens drivere leverer rundt 50-60% av ytelsen i forhold til tilsvarende for Windows. Jeg holder ihvertfall ikke pusten, det blir nvidia neste gang. Lenke til kommentar
dangerc Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 oppgraderte nettop skjermkortet mitt og valget falt på et nvidia kort kun på grunn av at det de har bra støtte for linux og god dualskjermstøtte.. håper nå at ati kommer på (endelig) på banen med noen bra drivere. for utvalg er jo alltids bra og ha... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Håper de mener alvor denne gangen! Har virkelig savna brukbare ATI linux drivere på den bærbare maskinen min. Tiden vil vise... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Håper de kommer med brae linux drivere,! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det var jammen på tide, får bare håpe ATi gjør som de sier denne gangen da Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Dumme fglrx drivere funker jo ikke. Endelig skal det komme kvalitet. Men håper de kommer da. Edit: fglrx driverne var visst ati sine. Men de jeg prøvde var utdaterte 3.1.3 versjoner Endret 28. september 2004 av Mixel Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har hørt ATi komme med store ord som Linux før, men ingenting har skjedd... Tar det med en stor tønne salt inntil de kommer med noe konkret Lenke til kommentar
gspr Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Synes å huske de har kommet med slike uttalelser før, men vi får vel gi dem the benefit of the doubt. Hadde de nå bare kommet med FRIE drivere, ville de tatt den definitive innersvingen på nVidia blant Linux-folk. nVidia har heller ikke frie drivere. De er ikke open-source, men mye bedre enn ATI sine drivere. Det er akkurat det jeg sier. Derfor vil ATI ved å lansere frie drivere ta innersvingen på nVidia (...som IKKE har frie drivere). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Synes å huske de har kommet med slike uttalelser før, men vi får vel gi dem the benefit of the doubt. Hadde de nå bare kommet med FRIE drivere, ville de tatt den definitive innersvingen på nVidia blant Linux-folk. nVidia har heller ikke frie drivere. De er ikke open-source, men mye bedre enn ATI sine drivere. Det er akkurat det jeg sier. Derfor vil ATI ved å lansere frie drivere ta innersvingen på nVidia (...som IKKE har frie drivere). Det er ikke spørsmålet om drivere er frie eller ikke som avgjør om driverne er bra eller dårlige. For min del kan de være proprietære så mye de bare vil, bare de er gratis og er bra. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Vanskelig å utgi frie drivere hvis (som faktisk er tilfellet) både nVidia og ATI driverene har kode som produsentene selv ikke har skrevet, men lisensert. Tror det tar lang tid før vi får se frie drivere fra produsentene selv. Et morsomt poeng er jo at folket selv ville ha kodet bedre drivere enn ATI/nvidia hvis vi hadde hatt mere utfyllende spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå