int20h Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Satser stort på Linux-drivere ATI ønsker i tiden fremover å satse stort på drivere for Linux. Det kommer til å bli prioritert oppgave å lansere PCIe Linux-drvere samt støtte AMD64-plattformen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Fantastisk, underskriftkampanjen hjalp Lenke til kommentar
iDude Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tror det når jeg ser det.. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Velvel, dette er da gode nyheter hvis de faktisk planlegger å gjennomføre det de sier. Jeg bruker ikke linux selv, men dette er jo bare fint så MS får enda mer konkurranse da de ikke har det eneste OS'et med skikkelige drivere fra ATi lenger Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Gode ting, kanskje jeg fortsetter med å kjøpe ATI skjermkort også i fremtiden Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Godt-godt. De skjønte vel at de raskt kunne miste (og har mista?) noen kunder til Nvidia om de ikke får løst dette. Faktisk så har jeg for min del kun vurdert Nvidia som neste skjermkort pga god OpenGL i forhold til ATI, men dersom ATI får orden på sakene, hilser som alltid en konkurrent hjertelig velkommen Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har de ikke sagt dette i alle år? At det kommer snart og at de har et utvikler team på saken. Som sagt tidligere i tråden : "jeg tror det ikke før jeg ser det". Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 endelig kan jeg utnytte mitt xt-kort i linux og! Lenke til kommentar
aschj Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 På høy tid, om ikke annet. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Skal nok ikke tro det før jeg faktisk erfarer det selv. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Nåja, bedre sent enn aldri. Bra at ati tar dette på alvor, fryktelig ille di linux driverne som er tilgjengelig per dags dato. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Dette ser veldig bra ut. Det skjer visst mye spennende hos ATI for tiden. Håper de tar høyde for andre linux-distroer enn Redhat og SuSE, f.eks. Slackware, som jeg bruker. Jeg har nå et ATI Radeon X800 Pro, og jeg får ikke tak i drivere som fungerer. Dette er svært godt nytt. På hovedmaskinen hvor ATI-kortet er i bruk, bruker jeg linux mye mer enn windows. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg var ati-bruker tidligere, og hver gang det var snakk om nye linux-drivere ble jeg full av forventninger bare for å bli totalt skuffet. Linux-støtten til nå har i beste fall vært elendig. Selv om man skulle få driveren til å fungere på en relativt ny distribusjon så har ytelsen vært laaaaaaaaangt under par i forhold til windows-driverne. Og her snakker vi ikke om brukerfeil ved installasjon av drivere eller noe slikt, selve ytelsen på driverne i perfekt fungerende tilstand er sjokkerende dårlig. Bytta ut mitt forrige kort (Powercolor 9800 PRO) med det i signaturen min, FX-kortet hadde ca dobbel fps i Quake3, I shit u not. I tillegg støtter nvidia-driveren alle skjermkortet sine funksjoner, har et fint lite kontroll-panel og fungerer med alle nye Linux-distribusjoner. Med det sagt, om ati hadde sluppet skikkelige drivere skulle jeg gjerne oppgradert til et X800 Pro med en gang. Men de bør kjappe seg litt med driverne, 6800GT blir billigere for hver dag, og nvidia-driverne blir ikke noe dårligere. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Endelig, begynner og bli mer og mer fristene til å gå tilbake til Linux nå... Hadde bare WineX vært gratis og virket helt perfekt. arokh: Ati har vel aldri (i hvertfall ikke i senere tid) selv laget noen ati drivere, så dette kommer til å bli større enn tredje parts drivere som man har hatt før. Endret 27. september 2004 av bugbear Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Endelig, begynner og bli mer og mer fristene til å gå tilbake til Linux nå... Hadde bare WineX vært gratis og virket helt perfekt. arokh: Ati har vel aldri (i hvertfall ikke i senere tid) selv laget noen ati drivere, så dette kommer til å bli større enn tredje parts drivere som man har hatt før. Hva i all verden er det du snakker om? http://www.ati.com/support/driver.html Ati har lagd drivere for XFree86 i noen år nå, ikke kom med sånt tøv. Forresten så koster Cedega (tidligere WineX) 5 dollar i måneden om du abbonerer i tre måneder. 5 usle dollar, 35 kroner!!! Du røyker vel ti ganger den summen i dop hver dag, så det har du nok råd til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Fantastisk, underskriftkampanjen hjalp Jepp. Her er i hvertfall linken for dere som fortsatt har lyst til å oppfordre ATi til å satse mer på linux-drivere: Underskriftskampanje Linux og ATI Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Synes å huske de har kommet med slike uttalelser før, men vi får vel gi dem the benefit of the doubt. Hadde de nå bare kommet med FRIE drivere, ville de tatt den definitive innersvingen på nVidia blant Linux-folk. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Synes å huske de har kommet med slike uttalelser før, men vi får vel gi dem the benefit of the doubt. Hadde de nå bare kommet med FRIE drivere, ville de tatt den definitive innersvingen på nVidia blant Linux-folk. nVidia har heller ikke frie drivere. De er ikke open-source, men mye bedre enn ATI sine drivere. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hmmm.. vil dette si at jeg er nødt til å oppgradere til PCIe for å få utnytta disse nye driverene som ATI har planer om å lage? JEg vil ha støtte for mitt Radeon 9800Pro kort i fedora core 2 64 bit nå . Lenke til kommentar
drall Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 De har det vel bare i kjeften som vanlig... Nvidia har hatt greie (men ufire) drivere for x86, itanium og amd64 på linux i lengre tid (hvor blir det av ppc?). Nvidia har også drivere for freebsd. Det er hardware produsenter som ATI som tvinger forbrukere til å betale avgift til Microsoft for å kunne bruke PCen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå