bunnlose Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei! Joda, eg har skaffa meg et vrak av en bærbar. Toshiba S1800-100 (tror eg det var). Men eg trenger netverkort, og pcmcia slotene er fubar. Da er det ikkje så mange alternativer igjen. USB er det, men bare 1.1, så der er ikkje overføringshastigheten så mye å skryte utav.. MEN, så åpna eg et deksel under den i går, og der var det noe som eg mener er en PCI port. Like ved siden av var det et lite modemkort med to ledninger til en plugg i siden for tilkobling. Eg ser for meg et slagt pci nettverkskort med kabling ut til en plugg som eg kan bytte ut med modem pluggen. Er dette å oppdrive, er det noen som skjønner noen ting som helst av hva eg prøver å forklare? Kan ta noen bilder å peke og forklare nermere, _når_ eg kommer hjem... mvh bunnlose Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 litt mer info... mini PCI heter porten.... Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det er det samme som er i centrino her er ein link: http://prisguide.hw.no/vis_kategori.php?ca...25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) akkurat det du beskriver er nok umulig. det du kan gjøre er å installere ett mini PCI trådløst nettverkskort i den slotten...men da må du selvsagt ha WLAN basestasjon for å få kontakt med resten av nettverket... Endret 27. september 2004 av MrLee Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 virker nesten sånn ja.. skjønner ikkje helt ka den porten er der for da.. mener det ikkje er antenne på den, så ka i verden skal eg med å sette inn ett trådløst kort der... jaja.. thanx anyways =) bunnlose Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) hvis du ser en liten (VELDIG liten) kabel med sånn knepp på plugg, så er det kabelen til antennen som (som oftest) er bygget inn i sjermen. denne er ofte teipet på plass når den ikke brukes, sånn at den ikke skal slingre.. Nå er det ikke alle som har ferdig tilrettelagt for wifi kort med ferdig antenne da...(poenget er nok at produsenten bygger chassis som standard, og legger inn evt. antenner på dyrere modeller e.t.c...) Du kan forøvrig klare å få 10mbit nettverk via USB plug... det er ikke 100mbit, men det er da noe (og mye billigere enn en evt. WIFI løsning) hehe, du kan jo selvsagt også få 11bit wLAN usbplugg også da...da med innebygd antenne i pluggen Endret 28. september 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå