Gå til innhold

PCI nettverkskort for bærbar...

bunnlose

Anbefalte innlegg

Hei!

Joda, eg har skaffa meg et vrak av en bærbar. Toshiba S1800-100 (tror eg det var). Men eg trenger netverkort, og pcmcia slotene er fubar. Da er det ikkje så mange alternativer igjen. USB er det, men bare 1.1, så der er ikkje overføringshastigheten så mye å skryte utav..

MEN, så åpna eg et deksel under den i går, og der var det noe som eg mener er en PCI port. Like ved siden av var det et lite modemkort med to ledninger til en plugg i siden for tilkobling.

Eg ser for meg et slagt pci nettverkskort med kabling ut til en plugg som eg kan bytte ut med modem pluggen. Er dette å oppdrive, er det noen som skjønner noen ting som helst av hva eg prøver å forklare?

Kan ta noen bilder å peke og forklare nermere, _når_ eg kommer hjem...

mvh

bunnlose

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ser en liten (VELDIG liten) kabel med sånn knepp på plugg, så er det kabelen til antennen som (som oftest) er bygget inn i sjermen.

denne er ofte teipet på plass når den ikke brukes, sånn at den ikke skal slingre..

Nå er det ikke alle som har ferdig tilrettelagt for wifi kort med ferdig antenne da...(poenget er nok at produsenten bygger chassis som standard, og legger inn evt. antenner på dyrere modeller e.t.c...)

Du kan forøvrig klare å få 10mbit nettverk via USB plug... det er ikke 100mbit, men det er da noe (og mye billigere enn en evt. WIFI løsning)

hehe, du kan jo selvsagt også få 11bit wLAN usbplugg også da...da med innebygd antenne i pluggen :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...