Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf GTI 16V


And.rs

Anbefalte innlegg

Er dette en god bil for 25 000 kroner?

 

 

Bil: VW Golf GTI 16V

Årsmodell: 1988

Motoreffekt: 139

Antall dører: 3

Antall seter: 5

KM: 189000

Pris: 25.000,-

Reg.avg.: 1.367,-

Farge:

Utstyr:

Soltak, Alu.felger (sommer), 2 Hjulsett, Metallic, Elektrisk vindushever, Alu.felger (vinter), Radio RDS Kassett,

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Selgers beskrivelse av bil

Godkjent ombygd fra 1.4 CL til GTI 16V.

DERFOR MEGET BILLIG FORSIKRING!

Bilen blir EU-Godkjent i disse dager.

90 fangere, 15" alu-hjul med bred kant.

Sota baklykter. 99% rustfri. Reg.reim byttet Sept.2003.

Meget fin og velholdt bil.

post-147-1096276897_thumb.jpg

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selgers beskrivelse av bil

Godkjent ombygd fra 1.4 CL til GTI 16V.

DERFOR MEGET BILLIG FORSIKRING!

Derfor svindyrt å bulke, om du meier ned en barnehage på tur med en GTI bil som er forsikret som en 1.4 -kommer- forsikringsselskapet til å oppdage dette og sitter meg milliongjeld til den dagen du dør :cry:

 

Du har heller ingen garanti for at bremser og understell er oppgradert i forbindelse med ombyggingen.

 

Skal du kjøpe ombygd bil er det en ting som gjelder; ombyggingen skal stå i vognkort, først da har du som eier ditt på det tørre, så får man heller ta ekstrautgiften det er å eie morsom(ere) bil i Nurge

Lenke til kommentar

Godkjent ombygd vil si at det i vognkortet står merknad om at bilen er godkjent ombygd, den er registrert som en 1.4CL, du forsikrer den som en 1.4CL, men husk at da blir den også forsikret for en lavere verdi, men på en så gammel billig bil regner jeg ikke med du skal ha kasko uansett, men ved tyveri får du ikke mye igjen.

 

Når den er godkjent ombygd, så har bilsakkyndige sett at alt er dimensjonert opp i forhold til motoreffekten, deriblandt bremser. Golf II GTI 16V ligger i den prisklassen som denne ligger i, er den bra ombygd så kan det være et godt kjøp, men jeg anbefaler å ta med en med peiling, en mekanikervenn f.eks. når du skal se på bilen.

Lenke til kommentar

Beklager, overså at der sto "godkjent".

Dette forandrer uheldigvis ikke det jeg sa om forsikring, da man plikter å underrette forsikringsselkapet hvis man forandrer motoreffekten.

 

Gjensidiges vilkår sier i punkt 2.5.3:

Forsikringen omfatter den motorvogn med det utstyr som er angitt i forsikringsbeviset. ved endringer/ombygginger av motorvogn eller utstyr plikter forsikringstakeren straks å underrette selskapet.

 

og i 2.5.5:

Viser det seg ved intruffet skade at forsikringstaker ikke har underrettet selskapet om forhold som nevnt i punktene 2.5.1 - 2.5.4, reduserer erstatningen med et beløp som svarer til forholdet mellom for lite beregnet premie og den premie som skulle vært beregnet.

 

Ved utbetaling over ansvarsdekningen har selskapet rett til å kreve at forsikringstakeren betaler en forholdsmessig del av erstatningen.

Lenke til kommentar
Selgers beskrivelse av bil

Godkjent ombygd fra 1.4 CL til GTI 16V.

DERFOR MEGET BILLIG FORSIKRING!

Bilen blir EU-Godkjent i disse dager.

90 fangere, 15" alu-hjul med bred kant.

Sota baklykter. 99% rustfri. Reg.reim byttet Sept.2003.

Meget fin og velholdt bil.

Hvor er de 15 tommerene med bred kant da? Er ikke akkurat bred kant på de felgene på bildet over

 

Edit:

oops dobbelpost

Endret av SeT
Lenke til kommentar

Kommer helt an på.

 

Skal bilen stå i ditt navn?

Er du over 23 år?

Kjørelengde i året?

Lage ny forsikring, eller bruke en gammel? (dra med bonusen).

Har du garasje?

Er det startsperre på bilen?

Bor du i by eller på landet?

 

Noen forsikringsselskaper krever at du har garasje eller startsperre på GTi'er.

 

Jeg betaler 4600,- i året. (link i signaturen).

Lenke til kommentar

Det enkleste og gjerne det beste er å ta en ringerunde, det er fullt mulig å prute på sikring.

 

Var heller ikke meningen min å skremme deg bort fra bilen, til tross for at jeg ikke er så glad i Golf er det en bra bil. poenget mitt var at billig forsikrin pga at den opprinnelig var en 1.4 er bare å lure seg selv. Lykke til med bilkjøpet.

Lenke til kommentar

En annen sak er jo at du har null garanti for at bilen er kompetent bygget om, at delene er lovlige og for at bilen er sunn og frisk. Det er jo helt umulig å anslå verdien av en gammel, ombygget og ikke minst så til de grader kjøreglad bil som dette ut fra bilde i en annonse og kilometer!

 

Ta en skikkelig titt på bilen, eller få noen som er kompetent til å sjekke den for deg. Golfer er billige og enkle å skru på hvis du er kompetent, men det er allikevel grenser for hvor mye mankan/orker å gjøre selv, evt lønner seg å få gjort i forhold til å kjøpe en annen bil. Men sånn er det jo egentlig alltid uansett.

 

Men jeg vil også si at Golf 16V er noe av det morsomste jeg har kjørt, og en bil jeg savner selv etter å ha kjørt masse kompetente biler. Forsiktig med lappen nå :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...