neb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hei sann.. har nå lagd en CSS som ser slik ut! BODY { BORDER-RIGHT: medium none; PADDING-RIGHT: 0px; BORDER-TOP: medium none; PADDING-LEFT: 0px; FONT-SIZE: 10px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; BORDER-LEFT: medium none; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 0px; BORDER-BOTTOM: medium none; FONT-FAMILY: Verdana, Helvetica, sans-serif; BACKGROUND-COLOR: #000000 } HTML { PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-SIZE: 10px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 15px 0px 0px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 0px; FONT-FAMILY: Verdana, Helvetica, sans-serif; BACKGROUND-COLOR: #000000 } DIV#header { MARGIN: auto; WIDTH: 760px; HEIGHT: auto; TEXT-ALIGN: left; div: center } DIV#menu { MARGIN: auto; WIDTH: 760px; HEIGHT: auto; TEXT-ALIGN: left; PADDING-TOP: 3px; div: : center } DIV#kropp { FONT-FAMILY: Verdana, Tahoma; FONT-SIZE: 11px; VISIBILITY: visible; MARGIN: auto; WIDTH: 760px; COLOR: black; PADDING-TOP: 3px; div: : center } UL { FONT-WEIGHT: bolder; FONT-SIZE: 12px; MARGIN: 0px; COLOR: white; FONT-FAMILY: Verdana, helvetica, sans-serif; TEXT-DECORATION: none } 1. ser det greit ut? er det noe viktig, som jeg har glemt og ta med, eller som jeg burde utelukke? 2. her er linken til siden som CSS'n over hører til.. men jeg har problemer med og få skrevet tekst inne i hovedvinduet (div#kropp) derfor lurer jeg på hvordan jeg får gjordt det! takker for alle svar! mvh bigben Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Kan du forklare litt nøyere hva du mener med at du har problemer med å skive inn tekst? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Problemet her er at du har satt det bildet som er i DIVen som et rent bilde, ikke bakgrunnselement.. Om du markerer bildet pluss noen pixler nedom bildet, så ser du teksten din.. Så teksten kommer logisk nok under bildet. Definer bildet i CSS på egenskapene til DIVen du skal ha det i.. I tillegg, når du skal legge inn tekst, bruk <p>-taggen.. (<p>tekst her</p>) Endret 27. september 2004 av Marvil Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 W3C CSS Validator Results for http://www.home.no/maldiven/stuff/tentacles_v1/ Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 takker marvil! dette løste mine problemer! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 takker marvil! dette løste mine problemer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå