Gå til innhold

Hvordan vil pc'en være i 2050?


PoWit

Anbefalte innlegg

håper jeg snart får fjernkontrollen til tv og stereo inn i mobben, + pda + masse minne for å ta med mp3 til kompisen min + hmm mm

 

 

tror (håper) mp3 spillere, usb-keys og sånne dippedutter forsvinner inn i mobben.

 

nja, vetikke

Jepp, det regner jeg også med. Samt, termometer, lufttrykksmåler, gps, avanserte kalkulatorer, lavkvalitets digitalkameraer (har jo delvis skjedd alerede, bare at kvaliteten kan forbedres mye mer), IR-kamera, nattkamera, enkle videokamera, lommelykt (har delvis skjedd allerede), multimeter, stetoskop, helsemonitor, laserpeker, optisk mus m blåtann, handle-hjelper, tale-tekst-tale oversetter, diktafon (har allerede skjedd), laseravstandsmåler, laserwater, kartbok, osv osv.

 

Det er forrestenn neppe lenge igjen før vi ser de første mobilene med harddisk på 4-5GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og selvfølgelig AMD 128-bit 10GHz SUperPower Radeon XM610 2GB DDR10, 8GB DDR6 2GHz.

10GHz? :nei:

Om 50 år så ligger det helt garantert på flere titalls GHz, kanskje mer også.. Kan aldri overdrive når man liksom skal se så langt inn i tid..

Skulle ikke blitt overasket om de har 200GHz prosessorer i 2054 ;)

De? Du mener vel vi! Med mindre du allerede er oppi åra da hehe.

 

Det er forrestenn neppe lenge igjen før vi ser de første mobilene med harddisk på 4-5GB.

Minne imo. :)

 

Og det meste av det andre du nevner kan lages med nok penger. Teknologien er der, men det ville koste flesk i dag.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

OM 50 år er M$ dominerende og det finnes faktisk ikke pc lenger. Du må kjøpe en ID brikke som skytes inn under huden. Alle hus blir bygget med tynne terminaler, slik at når du er i nærheten av den kan du bruke terminalen med talekommandoer. Alt er trådløst, så brikken under huden kobler seg til terminalen. Alle terminaler er koblet til M$, som sjekker brikken i huden din om du har aksess. Alle betaler en viss sum til M$ som "leier" ut datakapasitet til alle terminaler på jorden. Sånn blir det! :roll:

Lenke til kommentar
OM 50 år er M$ dominerende og det finnes faktisk ikke pc lenger. Du må kjøpe en ID brikke som skytes inn under huden. Alle hus blir bygget med tynne terminaler, slik at når du er i nærheten av den kan du bruke terminalen med talekommandoer. Alt er trådløst, så brikken under huden kobler seg til terminalen. Alle terminaler er koblet til M$, som sjekker brikken i huden din om du har aksess. Alle betaler en viss sum til M$ som "leier" ut datakapasitet til alle terminaler på jorden. Sånn blir det! :roll:

En verden styrt av Microsoft :(

Lenke til kommentar
Det er forrestenn neppe lenge igjen før vi ser de første mobilene med harddisk på 4-5GB.

Minne imo. :)

Nei, 4GB flash er for dyrt. Jeg mente 4-5GB harddisk ("harddisk" som i "spinnende diskplate med lesehode®". Jeg tenkte da på de siste 1" og 0,85" harddiskmodellene fra Hitachi, Seagate og Toshiba.

 

Jeg tror det finnes demo-telefoner i japan med slike allerede. (NEC)

 

Kan godt se for meg at det kommer i neste generasjons high-end PDA/mobil hybrider. F.eks i Sony Ericsson P920.

Lenke til kommentar
hehe - hva er forskjellen på tv for 50 år siden og idag ... konseptet er nøyaktig det samme

Konseptet er det samme, men innholdet er drastisk forandret. Teknologien er også videreutviklet enormt mye. Tv som vi kjenner det idag er vel et medie som kommer til å bli utfaset i løpet av de neste 10 årene.

Bare det at vi fikk farger isteden for svart hvitt sier jo noe om at teknologien har blitt mye bedre inne TV Så du kan jo egentlig ikke si at det er helt nøyaktig likens da :nei:

Blazter, hva er poenget med å kritisere og rette på fantasiene til folk. Denne topic er om hva folk tror har skjedd om 50år. Er det fordi du ikke har noen tanker selv? (dårlig qoute, tok den korteste)

 

Personelig tror jeg på:

 

1. cpu gpu i ett.

2. harddisk og minne i ett.

3. brilleskjermer med terrabit-wlan, infrarødt tastatur og mulighet for å projisere på vegg. De vil kunne gjennkjenne og registrere alt i omgivelsene for utak i skjemaer for masseberegning og planlegging.

4. hastigeten på datamaskinene er uvesentlig da de er raske nok.

5. nytt internett virusfritt og kontrollert, ikkeno spam. Strenge straffer på forsøk av utvikling av virus og spam.

6. leilighetene vi bor i vil være akkurat som i dag, vi trenger ikke mediasentere og digitale kjøleskapog tver, alt er inkludert i brillene fra punk 3, som alle eier ett par av. Varmepumper og fjernboren varme og solcellepaneler vil være mer utbredt, men ikke på langt nær dominerende da dette er dyrt å innføre og må komme over legre tid og ved etablering av nybygg.

7. hl2 er kommet

8. fred i midtøsten og norges utlendinger er godt integrert. fred i verden er nesten oppnådd.

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

Skjerm? Det må isåfall være en avansert 3d-skjerm av dimensjoner. Tror heller vi har no enkle sendere implementert pi øyet som sender bilder rett til hjernen, hologram-skjermer. Linjen mellom TV, data, og slike ting er visket ut for lengste. Ytelse vil være slik at man kan rendre 3d-verdener veldig lik vår egen uten store problemer. Jeg tror også at ytelse ikke vil være noe man snakker så veldig mye om, ting har liksom blitt raskt nok.

Lenke til kommentar

Ser de fleste stort sett skalerer opp dagens teknologi, ikke ulikt hjemmemaskinen fra RAND nevnt tidligere i tråden (nå er jo mange vannkjølingssystemer ganske troglodytiske).

 

Da har jeg mer tro på scenariene i William Gibsons Sprawl-trilogi. Ingen skjerm, men rett inn til synssenteret i hjermen. Minimalt med tastaturer av samme grunn. Ingen snakker om ethernet, bluetooth osv, men har full trådløs dekning, er alltid på, hvorsomhelst og nårsomhelst. Teknologi mikrominimaliseres til det punkt der ting er knapt synlige, allestedsnærværende slik at ingen tenker over det. Pålogging skjer når en blir født.

 

Lignende ideer finner en i Ghost in the Shell, hos Neal Stephenson, Bruce Sterling, John Shirley osv. Anbefaler alle en kikk på cyberpunk-literaturen.

Lenke til kommentar

Edit2: Fikk lyst til å lage et slikt program, som lett deler prossessorkraft gjennom nettverk 8og få masse penger utav det.. trenger bare et programmerings team-.. :hrm:

Tjene penger blir nok vanskelig...

 

http://openmosix.sourceforge.net/

 

faktisk ganske tøft :)

prøvde å klikke på en av sidene der

Kom til dette:

"The web page you are trying to access may not display properly with your current browser version. Before continuing, we recommend that you upgrade your browser to:

Internet Explorer 5.0 or higher: Download the latest Internet Explorer browser

- or -

Netscape 6.0 or higher: Download the latest Netscape browser"

 

Har Opera 7.22

 

Aargh!! Dette har vi sikkert i 2050 og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...