Gå til innhold

Hvilket hovedkort burde jeg kjøpe?

DeXister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Socket 939 har jo gigabyte hatt uendelig med BIOS-kluss, som kom frem i Super-PC-serien. og det er virkelig mer irriterende å ha en maskin som ikke funker riktig, enn et hovedkort med noen andre finesser som du sannsynligvis ikke bruker.

Men jeg aner virkelig ikke om disse BIOS-problemene gjelder for Socket 754 også.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Socket 939 har jo gigabyte hatt uendelig med BIOS-kluss, som kom frem i Super-PC-serien. og det er virkelig mer irriterende å ha en maskin som ikke funker riktig, enn et hovedkort med noen andre finesser som du sannsynligvis ikke bruker.

Men jeg aner virkelig ikke om disse BIOS-problemene gjelder for Socket 754 også.

kjører selv gigabyte på 754 og jo det har vært mye tull , dog har dette bedret seg ved siste biosoppdatering , men det er fortsatt ikke 100%

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan Asus-kortet er, men mitt MSI-kort er veldig fint! det har sine ulemper og småjusteringer det og, men alt i alt et godt kort. Tror ikke det er store forskjellen mellom Asus og MSI, ivhertfall ikke i ytelse.

den passive kjølingen på MSI kan være litt dum, da det er en klønete liten kjøleribbe med ikke så god kjøleevne. Jeg prøvde å rette på det med en Zalman kjøleblokk, men den passet ikke da jeg har VGA Silencer på mitt 9800pro. Men sånne ulemper er det vel med alle hovedkort.

Lenke til kommentar

Slenger meg på her jeg. Jeg har Msi k8n neo platinum kortet, veldig ok kort! Følger med Core Center så du kan klokke fsb for fsb i win og stille på volten. Følger med 2 sata kabler og 2 strøm adaptere til sata og sikker no mer ;) Det har også passiv kjøling på NB (som burde byttes ut til no aktivt no hvis du skal klokke mye).

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med dette!

Lenke til kommentar
MSI kortet fungerte ikke stabilt for meg, ihvertfall ikke i windows (av en eller annen grunn)

Dette er villgjetting, men sjekket du noen sinne DDR 1T/2T-timings?? Jeg må nemlig sette min til 2T, ellers vil maskina reboote vilkårlig i Windows. Og jeg har Geil Ultra-brikker, som ellers burde klare slike timings like bra som andre merker.

Dette er ikke Cas Latency altså, kun en eller annen grunninnstilling for minnetilgangstidene.

Lenke til kommentar
Hvordan er MSI K8N Neo Platinum i forhold til Asus K8N-E DELUXE?

Jeg har har begge, MSI kortet fungerte ikke stabilt for meg, ihvertfall ikke i windows (av en eller annen grunn), mens ASUS-kortet har fungert smertefritt (bortsett fra at jeg ikke får firewallen til å virke).

Eg har også hatt msi og sitter nå med asus kortet.

Mener på at det var noe snakk om Monkey buisnes på det msi kortet.

Anbefaller Asus KN8-deluxe på det varmeste. Alerede bygd 4 Pc`er med det kortet. 0 Feilslag utenom driver problem. Velg nei på og innstalere Nvidia firewall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...