enurweb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hey! Jeg har MTU link ADSL nå for tiden og har just betalt den siste regningen før bindingstid er over... Jeg har tittet en del på Bluecom som virker å ha greie priser osv. Regningen jeg betalte gir meg ADSL frem til nyttår tror jeg det var men jeg forstår det er en veldig enkel prossedyre med Bluecom å bytte levrandør. Det jeg lurer på det er dette: 1. Er det lurt å si ifra allerede nå en pakke jeg vil ha hos Bluecom 3 måneder frem i tid? 2. Noen som vet om Billion eller ZyXel modem fungerer med Bluecom? Lenke til kommentar
Stream Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har Zyxel Prestige modem og Bluecom-adsl. Hvis du vil være sikker på at Bluecom får flyttet abonnementet ditt i rett tid bør du si ifra i god tid. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 mange eg kjenner klager på da, dei synst da er ein av dei dårligaste bedriftane Lenke til kommentar
lenny^^ Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) mange eg kjenner klager på da, dei synst da er ein av dei dårligaste bedriftane BlueCom er bra det, eg hadde litt problem i begynnelsen, men det viste seg at det var nettverkskortet. Edit: eg meinte nettverkskortet Endret 27. september 2004 av lenny^^ Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 mange eg kjenner klager på da, dei synst da er ein av dei dårligaste bedriftane BlueCom er bra det, eg hadde litt problem i begynnelsen, men det viste seg at det var skjermkortet. sikker på at da ikkje va netverkskortet Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hum ok... Da satser jeg på at ZyXel modemet i hvert fall klarer jobben. Det med at jeg lurer på om jeg skal bestemme meg nå 3 måneder før tiden er pga jeg lurer på om ikke prisene muligens synker om litt i markedet osv... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 BlueCom er bra, søk litt på forumet så finner du veldig mange fornøyde BlueCom kunder. BlueCom hadde litt ustabil tjeneste for et års tid siden, men det siste året har linjen vært meget stabil. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 BlueCom er bra, søk litt på forumet så finner du veldig mange fornøyde BlueCom kunder. BlueCom hadde litt ustabil tjeneste for et års tid siden, men det siste året har linjen vært meget stabil. Høres veldig bra ut ettersom jeg nå har hatt 1 års MTU link / Kvalito hel**** Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 1. Er det lurt å si ifra allerede nå en pakke jeg vil ha hos Bluecom 3 måneder frem i tid? Sjekk oppsigelsestiden hos din MTU, du vil fortsatt være bundet av den etter at bindingstiden er gått ut så sørg for og skriftlig si opp i tide. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bluecom (og sikkert de fleste andre?) har 2 mnd oppsigelsestid. Så hvorfor ikke bare avbestille 2 mnd før du skal bytte? Hvis du vil bytte "på dagen" når den tid kommer, må du fylle ut et operatørskifteskjema (fås hos ny leverandør nå du bestiller, hvis du spør). Dette er for at din nye leverandør skal få gjøre klar linjen til deg før den forrige leverandøren har kuttet deg. Dette fikk jeg smertelig erfare da jeg skiftet nylig, ble 3 uker uten nett fordi jeg ikke sendte inn dette skjemaet (de måtte vente til forrige leverandør hadde kuttet før de i det hele tatt begynte å forberede linjen til meg). Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Bluecom (og sikkert de fleste andre?) har 2 mnd oppsigelsestid. Så hvorfor ikke bare avbestille 2 mnd før du skal bytte? Hvis du vil bytte "på dagen" når den tid kommer, må du fylle ut et operatørskifteskjema (fås hos ny leverandør nå du bestiller, hvis du spør). Dette er for at din nye leverandør skal få gjøre klar linjen til deg før den forrige leverandøren har kuttet deg. Dette fikk jeg smertelig erfare da jeg skiftet nylig, ble 3 uker uten nett fordi jeg ikke sendte inn dette skjemaet (de måtte vente til forrige leverandør hadde kuttet før de i det hele tatt begynte å forberede linjen til meg). Oi det hørtes bad ut Men jeg er egentlig Kvalito kunde som MTU kjøpte opp... Så kontrakten min er etter Kvalitos bestemmelser, så om jeg sier ifra til MTU nå så skal det gå å kunne internett ca i november/desember tror jeg da avtalen min går ut. Men det du sa er det slik å forstå at selv om jeg gir beskjed på mail til både bluecom og mtu link om at jeg vil si opp og koble opp ny linje midt i november så vil det fortsatt ta lang tid uten et sånt skjema? Jeg mener... nå har de 2-3 måneder på seg. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Ja. Med skjema: Du sier opp hos X og bestiller hos Y til gitt dato. 2 mnd etterpå kutter de deg. Y tar over på dagen med ny linje. Uten skjema: Du sier opp hos X og bestiller hos Y til gitt dato. 2 mnd etterpå kutter de deg. Y begynner på linjen din, og "normal behandlingstid" senere får du ny linje (ofte 3-4 uker). (X og Y er to leverandører.) EDIT: saken er at uten det skjemaet, har de nye ikke lov til å begynne på linjen din før de andre har kuttet deg helt ut. Endret 27. september 2004 av Vandalen Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Skjønner, så teite regler de må ha da Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Skjønner, så teite regler de må ha da bare å takke telenor som eier linja di det Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er ikke Catch et bedre valg? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Er ikke Catch et bedre valg? Jeg har vurdert Catch også... men i helhet med tanke på pris osv også så er Bluecom sin kampanje et bedre valg. Det kan se ut som jeg muligens kan gå på Bluecoms egne sentraler Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har hatt bluecom i snart 2 år.. er storfornøgd utrolig bra kundeservice, har hatt problem med linja en gang, å det ble rettet opp igjenn dagen etterpå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå