Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte til Bluecom


Anbefalte innlegg

Hey!

 

Jeg har MTU link ADSL nå for tiden og har just betalt den siste regningen før bindingstid er over... Jeg har tittet en del på Bluecom som virker å ha greie priser osv. Regningen jeg betalte gir meg ADSL frem til nyttår tror jeg det var men jeg forstår det er en veldig enkel prossedyre med Bluecom å bytte levrandør.

 

Det jeg lurer på det er dette:

 

1. Er det lurt å si ifra allerede nå en pakke jeg vil ha hos Bluecom 3 måneder frem i tid?

 

2. Noen som vet om Billion eller ZyXel modem fungerer med Bluecom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BlueCom er bra, søk litt på forumet så finner du veldig mange fornøyde BlueCom kunder.

 

BlueCom hadde litt ustabil tjeneste for et års tid siden, men det siste året har linjen vært meget stabil.

Høres veldig bra ut ettersom jeg nå har hatt 1 års MTU link / Kvalito hel****

Lenke til kommentar

Bluecom (og sikkert de fleste andre?) har 2 mnd oppsigelsestid. Så hvorfor ikke bare avbestille 2 mnd før du skal bytte?

 

Hvis du vil bytte "på dagen" når den tid kommer, du fylle ut et operatørskifteskjema (fås hos ny leverandør nå du bestiller, hvis du spør).

Dette er for at din nye leverandør skal få gjøre klar linjen til deg før den forrige leverandøren har kuttet deg.

Dette fikk jeg smertelig erfare da jeg skiftet nylig, ble 3 uker uten nett fordi jeg ikke sendte inn dette skjemaet (de måtte vente til forrige leverandør hadde kuttet før de i det hele tatt begynte å forberede linjen til meg).

Lenke til kommentar
Bluecom (og sikkert de fleste andre?) har 2 mnd oppsigelsestid. Så hvorfor ikke bare avbestille 2 mnd før du skal bytte?

 

Hvis du vil bytte "på dagen" når den tid kommer, du fylle ut et operatørskifteskjema (fås hos ny leverandør nå du bestiller, hvis du spør).

Dette er for at din nye leverandør skal få gjøre klar linjen til deg før den forrige leverandøren har kuttet deg.

Dette fikk jeg smertelig erfare da jeg skiftet nylig, ble 3 uker uten nett fordi jeg ikke sendte inn dette skjemaet (de måtte vente til forrige leverandør hadde kuttet før de i det hele tatt begynte å forberede linjen til meg).

Oi det hørtes bad ut :dontgetit:

 

Men jeg er egentlig Kvalito kunde som MTU kjøpte opp... Så kontrakten min er etter Kvalitos bestemmelser, så om jeg sier ifra til MTU nå så skal det gå å kunne internett ca i november/desember tror jeg da avtalen min går ut.

 

Men det du sa er det slik å forstå at selv om jeg gir beskjed på mail til både bluecom og mtu link om at jeg vil si opp og koble opp ny linje midt i november så vil det fortsatt ta lang tid uten et sånt skjema? Jeg mener... nå har de 2-3 måneder på seg.

Lenke til kommentar

Ja.

 

Med skjema: Du sier opp hos X og bestiller hos Y til gitt dato. 2 mnd etterpå kutter de deg. Y tar over på dagen med ny linje.

 

Uten skjema: Du sier opp hos X og bestiller hos Y til gitt dato. 2 mnd etterpå kutter de deg. Y begynner på linjen din, og "normal behandlingstid" senere får du ny linje (ofte 3-4 uker).

 

 

(X og Y er to leverandører.)

 

 

EDIT: saken er at uten det skjemaet, har de nye ikke lov til å begynne på linjen din før de andre har kuttet deg helt ut.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...