mackmera Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei, har problemer med å sette opp ej Cisco PIX-501. Den er laga med ei ytre sone og ei indre. Plana var å sette den ytre sona rett på eitt nett med Internett og bruke den indre sona til eit skjerma nettverk. Slik at dem kunne sitte trykt bak brannmuren. Men har sotte opp alle IP adressene rett trur jeg og sånn, men tror det kansje er noe feil med Access reglene. eller det er den indre sona som ikke får kontakt med den ytre. Jeg får pinget internett fra ytre sona på brannmuren men ikke indre. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hallo, Noen ting som kan sjekkes (jeg bruker cisco i ett switched/routet nett, Checkpoint som Firewall).. 1. Har satt opp nat rikitg, siden du sitter på ett nett som ikke er routebart på internett? 2. Har du åpnet for ICMP ut? \\Sp33D Lenke til kommentar
mackmera Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 takk for svvar Har prøvd å testet mye med nattinga, på Brannmuren. Men ikke sotte opp noe på selve ISP'en da. Veit ikke om det var heilt rett det jeg gjorde da. Men føler jeg har i alle tilfelle truffet bra på den da. Det med om jeg har åpnet for den protokollen er jeg ikke sikker på men åpna for en protocol som blant anna er ping da. Men føler det kan være der med dem reglene for hva trafikk og slik osm skal slippe gjennom feilen kan ligge da. I det Word dockumentet tegnet jeg ei enkel skisse over hvordan det er satt opp grovt. Pix_501.doc Lenke til kommentar
Irons Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) SÅnn som det ser ut der så har du "mørke" adresser både på utsiden og insiden, men du har kanskje en router fra din isp? Det du må åpne for, om du skal la insiden komme ut med ping er icmp. Det kan for øverig være lurt å åpne for visse icmp kall, som styrer en del med trafikken. hva har du åpnet igjenom firewallen? \\Sp33D EDIT: om du vil vite mer om addreserin av private lan les: http://www.faqs.org/rfcs/rfc1918.html Endret 27. september 2004 av the_real_Sp33D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå