Gå til innhold

Utenlandsamtaler, operatører / priser...

Anbefalte innlegg

Fra tid til annet sier Norske operatører at man legger til en viss prosent i tillegg til hva den utenlandske operatøren tar, for å ringe hjem fra utlandet.

Eksempelvis Talkmore (+20%) som dermed påstår seg å ha de beste prisene?

Noen som vet hvor i all verden man finner disse prisene (de som den utenlandske operatøren tar)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at du får søke på sidene til den aktuelle operatøren i utlandet. Så får du bare ta kakulatoren fatt, og omregne med de siste valutakurser, og legge på 20% på det igjen.

Enkelt??? :hmm: Oversiktlig??? :hmm: Nei, ikke særlig. :thumbdown:

Tror ikke det er en nettside a la www.telepriser.no som gir deg oversikten over priser i utlandet, da valutaen svinger fra dag til dag, og det ville vært en enorm oppgave å oppdatere prisene til hver enkelt operatør i hvert enkelt land, og ta høyde for valute osv osv...

Lenge leve informasjonsalderen :thumbup:

tiny

Endret av tinyworks
Lenke til kommentar

Vel, hvis du har venner eller familie i utlandet, så kan jeg i hvert fall si hvilken leverandør du ikke bør velge: Telenor!

Telenor koster 5,49 kr/min til fasttelefon og 7,79 kr/min til mobiltelefon i

Nederland (gjelder Privat, Privat Skala og djuice nonstop). Til Tyskland:

4,99 til fasttelefon og 6,49 til mobil.

Hos Mobyson, f.eks., koster samme tjeneste 3,52 kr/min til fasttelefon, og

4,49 kr/min til mobiltelefon i Nederland. Samme pris til Tyskland.

SMS koster 1,50 fra Telenor og Chess til utlandet, mens det ikke koster noe ekstra hos de andre leverandørene å sende dem til utlandet.

Jeg ville også vært interessert i en sammenligning av utenlandspriser på de forskjellige abonnementene.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Ja....

det var liksom prisene når du er i utlandet og skal ringe hjem, jeg var mest interessert i.

For enkelte av mobilselskapene er de umulig å få fatt i, vil jeg påstå.

Jeg reiser en del og nå snart til Italia. Har Talkmore (Forøvrig billig og bra på alle måter utenom dette punkt)....

Hvordan finner jeg prisen for å ringe hjem derfra?

Er umulig å gå på utenlandsk operatørs nettside og få prisene.

Det har jeg gjort flere forskjellige forsøk på og funnet umulig.

Da måtte prisene for roaming stått tydelig....så korrigert i forhold til dagens valutakurs....for så å legge på faktureringsgebyret....

Med andre ord umulig, er min påstand.......

inntil noen kan gi eksempler om noe annet.

Lenke til kommentar

Post og Teletilsynet krever jo god prisoversikt i Norge. Kunde skal vite hva de betaler for tjenester.

Er litt usikker på om dette vil gjelde roaming. Noen som vet? (har forøvrig sendt forespørsel til PT om dette. Poster svaret når jeg får dette...)

tiny

Endret av tinyworks
Lenke til kommentar

Litt drøyt å påstå at forskjellen for å ringe i utlandet bare er noen øre i forhold til tidligere. F.eks. er det nå 3 ganger dyrere (>200%) å ringe hjem fra Spania som det tidligere var med den billigste operatøren på kveldstid.

Når det gjelder Talkmores utenlandspriser kommer man vel i nærheten (man må kanskje legge til 10-15% over) hvis man går inn på linken Tigerstaden postet og velger BusinessTalk eller FamilyBusiness abonnement.

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Reiser til Italia om 2 uker og i den forb spurte jeg Talkmore om priser for å ringe hjem.....

Fikk dette svaret:

------------------------------------

"Når du er i Italia og skal ringe hjem til Norge ligger prisen på

ca 7,00 NOK i minuttet.

Skal du sende en SMS når du er i Italia vil det koste ca 2,00 NOK.

Å motta en samtale i Italia koster ca 3,50 NOK."

------------------------------------

Greit det, og prisene er vel ikke så ille. Kanskje litt billigere enn tilsvarende ellers...Men...

Det er liksom litt for lite konkret.

Talkmore har vært veldig bra for meg hittil, men akkurat på dette punktet (samtaler i utland) er de for dårlige.

Burde hatt en konkret prisliste, eller mulighet for utregning....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...