knutroe Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har litt problemer med ustabil maskin for tiden oppsettet er som følger: MSI K7N2G-L AMD Athlon XP 2600+ Barton med Speeze Vulturespin kjøler TerraTec GeForce FX Mystify 5800 2*256 TwinMos PC 3200 Maxtor 120 gb, 8 mb cache problemet med at den restarter seg, oppstår helt plutselig og uventet. CPU er på 40 grader idle, med ac5 noen som har peil på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Feilen er kanskje i Bios, men sjekk at det er den rette Her btw. ser ut som sidene hos MSI laster ufullstendig idag, så mulig at linken funker dårlig og at det er vedlikehold på gang. edit: har du disablet 'automatisk restart' i device manager/oppstartsalternativer? Da vil du evt. få opp feilmeldingen istedet. Endret 27. september 2004 av tjaa Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvor mange watt er strømforsyningen din på? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 strømforsyningen er på 350 w av merket hiper, kjøpt på komplett for cirka et halvår siden, kosta 370 kr. er ganske sikker på at det ikke er den hadde problemer med det før, brukte da en 235 watter. den streika når jeg spilte hardt en stund :!: skal sjekke det restarts-greiene når jeg kommer hjem i dag det hender den restarter både når jeg er på internett og også når jeg driver med andre ting Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Feilen er kanskje i Bios tror heller ikke at det er bios, for jeg flashet til nyeste bios i mars/april eller hva det var for noe i år. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 der det står automatisk restart, er det slik at da skal maskinen restarte automatisk så snart det blir en feil i windowsen? Lenke til kommentar
xoop Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har omtrent nøyaktig samme oppsett, med samme problem. Eller det vil si jeg har ikke problemet nå lenger, men hadde det lenge. For min del ble alt ok når jeg oppgraderte til siste BIOS, og la inn nye NForce drivere. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Har omtrent nøyaktig samme oppsett, med samme problem. Eller det vil si jeg har ikke problemet nå lenger, men hadde det lenge. For min del ble alt ok når jeg oppgraderte til siste BIOS, og la inn nye NForce drivere. skal prøve å legge inn nye nforce drivere idag tror de jeg har inne er ganske foreldet Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 der det står automatisk restart, er det slik at da skal maskinen restarte automatisk så snart det blir en feil i windowsen? ja, d.v.s. hvis den er haket på vil du ikke se blåskjermen/feilmeldingen, og heller ingen adresse til feilen, men får istedet en restart. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har du testet minnet ditt med memtest86? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 er det disse driverne jeg trenger eller? nvidia download Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 har du testet minnet ditt med memtest86? har ikke det nei, men er det så viktig? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har du testet minnet ditt med memtest86? har ikke det nei, men er det så viktig? Vel, ja, minneproblemer kan forårsake ustabil PC (tilfeldige reboots, blåskjerm etc.). Derfor så er det viktig å få testa minnet for å sjekke om det er DET som er problemet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har du testet minnet ditt med memtest86? har ikke det nei, men er det så viktig? Vel, ja, minneproblemer kan forårsake ustabil PC (tilfeldige reboots, blåskjerm etc.). Derfor så er det viktig å få testa minnet for å sjekke om det er DET som er problemet. just presist! Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 lasta ned driverne nå må vel legge de inn i kveld bør jeg slette de gamle driverne først, eller er det ikke nødvendig? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 men hva er det jeg linka til lenger oppe her da? det stod "system utility", at man kunne overvåke temperaturer samt klokke CPU opp og ned. noen som har prøvd dette programmet eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå