Gå til innhold

the Cube ~ finito

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Natrium: Jeg laget ikke rund kabel, det hadde jeg fra før, jeg kortet den ned, så jeg ikke får sånne stygge "folder/bretter" på kablene, fordi dem er for lange. Skjønner? Se på bildene med ferdig resultat, avstanden mellom master+slave er endel mindre enn originalt. Hvis det ikke var dette du mente, så aner jeg ikke hva du snakker om :p

Zipp0: Takk! :D

Lenke til kommentar
Hei hå. Ligger syk med influensa, åttende dag på rad i dag. Kommer når jeg føler jeg har noe mer spennende å komme med enn, hehe, ledninger.

Ellers, takk for interessen :)

da har du vell fri fra jobb/skole ?

da har du jo MASSE tid til og jobbe :D

Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg får visst ikke mail om nye innlegg i denne tråden, selvom jeg får fra andre tråder, får sjekke opp hvilke tråder jeg abonnerer på - merkelig.

Takker for tilbakemeldinger, dere!

ELK: Takk skal du ha! Hm, ELK, fra bmx-forum? :)

psilo: Jeg har tenkt å ha tresidene som er på kassa fra før på siden, og så fyller jeg ut front og bakplate. Fronten får den todelte strukturen som hylla i midten lager, og får da 2 separate plater i børstet alu. Den nederste vil ha et vindu så man kan se inn til vanntanken, den øverste får et håndtak. Den vil da være hengslet, slik at man drar i håndtaket for å komme til kontrollpanelet. Det blir en plexiplate som skal trekkes med en film på baksiden, dette betaler jeg et firma for å gjøre. På den måten får jeg inn tekst først, så alu-lookalike bak, og plexien i front gjør alt shiny og fint. Altså stealth på optisk med samme look. Jeg velger å skjule dette bak en aluplate til for å gjøre hele kassa til et anonymt møbel fremfor en "teknokloss" som Chieftech'n er nå. Jeg vil ha det cleant. Baksiden kles med en treplate som hengsles og da dekker alt bak i ett stort stykke, med en støvsugerslange ut bak for å samle ledninger i. Jeg håper jeg får til dette, gjenstår å se.

Grunnen til at det tar sånn tid med updates osv er som sagt at jeg må få meg jobb igjen, og også at jeg sliter litt med en stk. bråkete pumpe. Har kjøpt 5 cm tykk dempematte som er beregnet på motorrom på båt nå, og håper det kan roe den lille rakkeren litt. Støynivå er viktig her, og jeg var lite imponert over nivået på D4'en på 12V, så jeg kobler den på en rheobus, og håper på å få kverke litt lyd. Kommer altså oppdatering så fort jeg _har_ noe å komme med.

Endret av cc
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk, Thomas :)

Vel, ja, det drøyer altfor lenge for min smak her nå, men jeg kan jo komme med noen bilder så lenge - for det er det dere vil ha, sant? På seg selv kjenner man andre, hehe.

I går måtte jeg bestille meg ny optisk enhet, leste litt, og kom frem til denne. Den gamle jeg moddet litt på gikk nemlig helt bananas da jeg skulle prøve den i går. Hørtes ut som om cd'en skulle bli kastet ut når den begynte å spinne. Sikkert noe med at stivheten i lokket forsvant da jeg laget vinduet. Og det som skulle være en 52x brenner, oppga plutselig kun 4x og 8x som alternativer, og brant testskiva feil. Jallamekk? Nei, det har vi ikke sett!

Da er det altså farvel til denne: (Kanskje like greit, vinduet var ikke mye fint)

08-cd.jpg

Så kan jeg jo ta med et bilde fra vanntesten min. Nederst på bildet ser du loffen som hindret kassa fra å kjøre utfor kjøkkenbenken til en sikker tragedie. Interessant? :p

09-vanntest.jpg

Som jeg skrev i forrige post, så skal den pumpa ikke legges nevneverdig merke til, og det funket dårlig med pumpefestet jeg laget først, se bildet over. Det ble til slutt til at jeg pakket den inn i dempematter, og så noen gode runder med Gaffateip rundt. Stort og stygt? - Ja. Effektivt? I damn sure hope so...

På bildet her ser dere også et nytt rom jeg freste i siden for å lagre ubrukte strømkabler, jeg har ikke lyst til å lodde noen av enda, så jeg la dem inni der.

10-gaffa.jpg

Og til slutt et oversiktsbilde over hvordan kassa står akkurat nå. Jeg er i gang med å lage brakett til å feste brenneren med, men det blir litt vanskelig å få gjort noe særlig mer nå før jeg får dvd-brenneren. Patience is a virtue.... tja, mulig det. Jeg skal se om jeg får gjort noen andre deler så lenge.

11-oversikt.jpg

Jau, da fikk man iaf på plass en "oppdatering". Håper noen får noe utav det :)

Lenke til kommentar

Dette er bra! Har ingen erfaring med din vannpumpe, men pass på så du ikke koker den. Noen pumper kan bli overopphetede når de pakkes inn. Tror ikke det blir noe problem men ville forsikkret meg...

Mvh. LOZER (som er veldig redd for prosjektet gis opp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...