piit Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei, Vet ikke helt om dette er et Windows eller hardware-problem, men jeg poster her, så får dere heller flytte tråden om det er feil. Jeg prøver å installere Windows (har prøvd både XP og 2003 Server) på følgende oppsett: SCSI-kontroller: Adaptec 3940UW SCSI-RAID-kontroller: Mylex DAC960PU Disk-oppsett: 4x9,2GB SCSI i RAID 5 CD-ROM: Toshiba SCSI ettellerannet Alle diskene er low-level-formatert. 1. problem: Jeg velger CD-ROM som boot-device, og i POST vises CD-ROM som bootable. Med Windows XP CD i får jeg erroren "CDBoot failed. Error: 3". Med Windows 2003 Server CD i dukker valgene "Enterprise, Server og Web(?)" opp. Samme hvem av de jeg velger, så får jeg erroren "CDBoot failed. NTLDR is missing." 2. problem: Jeg bruker Windows XP oppstartsdiskettene til å starte XP-installasjonen. Det går fint, den finner både SCSI- og RAID-kontrolleren. Disken blir funnet og NTFS-formateringen går fint. Når filene er kopiert over og maskinen rebooter oppstår problemene igjen. Da får jeg bare erroren "NTLDR is missing." Dette har jeg prøvd å løse ved å bruke recoery console - fixmbr og fixboot. Jeg har også prøvd å starte med en diskett med ntdetect.com, ntdlr og boot.ini på som beskrevet i en artikkel på microsoft.com. Når jeg booter med den får jeg erroren om at filen C:\Windows\system32\hal.dll er korrupt eller ikke finnes. Har også prøvd å kopiere over denne filen fra både XP-CDen og en annen operativ XP-maskin, men samme error fortsetter. Noen som vet om en løsning eller kan hjelpe meg på vei? Kan også nevne at installasjonen av FreeBSD gikk knirkefritt på første forsøk. Dette ble vel en lang og kanskje litt dårlig formulert post, så bare si ifra om jeg skal prøve å forklare noe bedre, eller dere trenger mer informasjon. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå