ostenxx Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har drevet å klødd meg i hodet over at jeg ikke får koblet meg på nett når jeg bruker Service Pack 2 for Windows XP Pro... Det står at jeg har begrenset, eller ingen nettverkstilgang på nettverkskortet jeg kobler opp mot ruteren. Hva kan dette komme av. Har prøvd så og si alt, og det eneste som hjalp var å slette SP2. Har Telenor ADSL. Mvh. Øystein PS: Bruker Jensen trådløst nettverkskort og ruter. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 "så og si alt" er litt vagt... Jeg kan tenke meg at det er en feilkonfigurasjon av XP-firewallen som forårsaker at du mister tilkoblingen, men det blir selvfølgleig bare gjetting når jeg ikke har mer informasjon å gå på. -Stigma Lenke til kommentar
bengh Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Opplevde det samme ved krysset kabel mellom to PC'er som kjørte hhv. XP og 2000. Antok det skyltes krysset kable, men du bruker vel ikke krysset kabel mot routeren ?? Kjører også SP 2. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis kabelen virket FØR han la inn SP2, så skal kabelen virke også ETTER å ha lagt inn SP2. Om den er krysset eller ikke krysset spiller da ingen rolle, bare den virket. Må si meg enig med Stigma. Hovedforskjellen mellom SP1 og SP2 er en mye mer avansert brannmur, og ved enkelte konfigurasjoner kan den skape problemer. Jeg har iallefall lagt inn SP2 på noen PC'er til nå, men har aldri hatt problemer med nett-tilgang etter installasjon. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg TROR det problemet der ofte bare skyldes at man har et nettverksinterface som er satt opp til å motta ip fra dhcpserver, men når det ikke er noen dhcpserver til å tildele ip vil man få opp den feilmeldingen der. Tror ikke SP1 hadde en funksjon som sa ifra, men det har SP2..... mvh greiguttn Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hallo igjen! Saken er den at jeg har avinstallert SP2 og etter dette funker nettet perfekt. Bruker som sagt Jensen trådløs ruter og Jensen trådløst nettverkskort. Ruteren er koblet til bredbåndsmodemet fra telenor. Nå fungerer det veldig bra. Men jeg tror ikke firewallen i SP2 har noe å si, i og med at jeg deaktiverte denne samt virusbeskyttelsen(Norton AV 04). Mer enn dette har jeg ikke å gå på i og med at jeg er helt grønn når det gjelder oppsett av nettverk. Mvh. Øystein Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Windows har sin egen kategori. Flyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå