Gå til innhold

Post dine XP sp2 bugs/feil.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har f.eks funnet disse:

- "Internett Explorer oppdaget et problem med tillegg, og må lukkes" (filen winsrvs

1.dll)

- Jeg kan ikke bruke modem eller forandre/s innstillinger (Feil 711 RAS-behandling kan ikke starte. Tilleggsinformasjon finnes i hendelsesloggen)

- kan ikke hente bilder fra mitt casio digitalkamera.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Tja, først ødelda den lydkortdriverene, det ble kjapt fikset. Når jeg skulle prøve windows update igjen, hadde den ødelagt den også. Jeg slettet SP2, men Windows update funker fortsatt ikke. jaja, ingen flere service packs på meg tydeligvis, men det får være det samme. Kansje om de kommer med en service pack som fikser flere bugs en den lager :hrm::mad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Får ikke lydkortet til å fungere. DET ER KJIPT

Soundblaster live value... Noen tips?

SP2 makket til mitt soundblaster live value også , men jeg fikk ordnet det etter å ha makket med å slette driveren og installere Creative drivere på nytt.

Jeg måtte slette SP2 igjen, for den ødela Windows Update (o store ironi..)

Lenke til kommentar
Får ikke lydkortet til å fungere. DET ER KJIPT

Soundblaster live value... Noen tips?

SP2 makket til mitt soundblaster live value også , men jeg fikk ordnet det etter å ha makket med å slette driveren og installere Creative drivere på nytt.

Jeg måtte slette SP2 igjen, for den ødela Windows Update (o store ironi..)

Jeg har flyttet filer og formatert hele hardisken, og lagt inn WinXp pro med Sp2 på nytt, men det funker forsatt ikke. Problemet er å få byttet mellom kortet og høytalerne som sitter på Usb. Jeg prøver med Liveware 3.0, men tror ikke de er støtte lenger. "Er win2k drivere, men de funket før". :hmm:

Edit: Jeg er dum....Jeg er dum. Fikset mitt "lille" problem. Jeg har alltid brukt playcenter launcher til å bytte mellom kortene. Stryrt med dette i 5-6 timer til sammen nå tror jeg. Men pluttselig snubler jeg over Kontrollpanelet og default playback...Hmm tenkte jeg. Trykte på rulleknappen og så kun annlegget, men det stemmer jo, har jo uinstalert driverene.. inst og reboot, og der var kortet jeg, bytter mellom dem og vips lyden kommer et annet sted jo. JIPPI.... :blush:

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar
Har lest det meste om SP2.

Neppe

Vel, hva er viten med SP2? Tradisjonelt skal servicepack fikse problemer og gjerne øke sikkerheten. Så langt har SP2 skapt store problemer, og selv om sikkerheten nok er forbedret er det langt fra godt nok.

Det er fremdeles mange gode grunner til å deaktivere brannmuren og installere en annen software-brannmur. Folk kan i verste fall bli lurt til å tro at de kan avinstallere sine software brannmurer fordi XP jo har "forbedret" sin brannmur. Dette er blir nok også ofte tilfellet fordi mange av de eksisterende 3. parts brannmurene skaper krøll sammen med SP2. Brannmuren i XP SP2 har jo ikke kommet noe særlig godt ut i tester siden den fremdeles ikke filtrerer utgående data.

Lenke til kommentar
Har lest det meste om SP2.

Neppe

Vel, hva er viten med SP2? Tradisjonelt skal servicepack fikse problemer og gjerne øke sikkerheten. Så langt har SP2 skapt store problemer, og selv om sikkerheten nok er forbedret er det langt fra godt nok.

Det er fremdeles mange gode grunner til å deaktivere brannmuren og installere en annen software-brannmur. Folk kan i verste fall bli lurt til å tro at de kan avinstallere sine software brannmurer fordi XP jo har "forbedret" sin brannmur. Dette er blir nok også ofte tilfellet fordi mange av de eksisterende 3. parts brannmurene skaper krøll sammen med SP2. Brannmuren i XP SP2 har jo ikke kommet noe særlig godt ut i tester siden den fremdeles ikke filtrerer utgående data.

SP2 inneholder alle sikkerhetsfikser for Windows XP fram til dags dato. Den har økt sikkerhet og senker sjansen for at maskinen blir infisert av ormer, virus og spyware. Forbedret brannmur, eget sikkerhetssenter som lar deg holder oversikt over sikkerhetsbrister på maskinen din.

At det ikke er nok til å overbevise deg så er du litt arogant og paranoid.

treg nedlastning hastighet

MYE mindre fps i spill

Dette gjelder bare enkelte få tilfeller. Oppdatering av systemdrivere osv. er nok. Med meg går maskinene raskere.

et eller annet program har gjort en feil og må avsluttes - irriterende

Dette kan skje av flere grunner enn en oppdatering. Pågrunn av SP2 sin nye sikkerhetsoppdatering så vil en rekke programmer ikke fungere. Dette er fordi programmet involverer en sikkerhetsrisiko. Dette fikses med en liten oppdatering fra programvare leverandøren.

Forstår ikke vitsen med SP2 Har jo alt det der fra før (brannmur popup stopper) osv.

Da deaktiverer du brannmuren. Internet Explorer har ikke innebygd pop-up blokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...