Loomy Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Jobber med en liten ansiktsløftning på nettsiden min, og vil ha 100% høyde på den... Nå har jeg sett gjennom og prøvd meg på ~138 artikler om hvordan man kan få 100% høyde på et element, men samtlige nekter å fungere --->LINK<--- Vil ha det sånn at footeren (som for øvrig har en fast høyde på 52px) skal ligge helt på bunnen av nettleservinduet uavhengig av hvor mye innhold som vises. Slik det er nå er det 50-60 pixler tomrom under footeren, og enda mer hvis innholdet på siden ikke fyller hele vinduet Noen kloke hoder som klarer å løse denne nøtten? EDIT: Bruker gamle includes som er tilpasset transistional doctype, så det kan forekomme en validatorfeil her og der. Dette skal ikke ha noe å si for hvordan layouten ser ut.. Endret 27. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Her kan du lese om kompitabilitet i forskjellige nettlesere og forskjellene når det gjelder doctype, som faktisk har noe å si. Edit: Fjerna noe kode, les heller siden linken peker til. Endret 27. september 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Takk for svar, men jeg har prøvd den der utallige ganger - ingenting funker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er problemet bare det at det er mellomrom mellom footer og viewport eller? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Er problemet bare det at det er mellomrom mellom footer og viewport eller? Ja, for så vidt.. Når det er så mye innhold at det må en scroll til er det en viss avstand mellom footer og bunnen av vinduet, når det er veldig lite innhold vil avstanden bli større.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det funker ikke med #footer { position: absolute; bottom: 0; } ? Jeg kan desverre ikke se om du har brukt det allerede, er ikke hjemme for øyblikket. Heldigvis har maskinen FireFox installert. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 titt på www.demoted.org og måten han har gjort det der Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) titt på www.demoted.org og måten han har gjort det der Been there, done that Dette er for meg et komplett mysterium, den bare NEKTER å plassere footeren helt nede i vinduet EDIT: HYL! Tabbe! Hadde glemt å trekke paddingen fra height-verdien på footern *gå og gjemme seg i kroken* EDIT2: ..men den funker fremdeles ikke på sider der scrollbaren ikke trengs Endret 27. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
toss Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) går det ikke ann å sette padding til -5px eller hvor mye du trenger? EDIT: der fant du ut av det mens jeg svarte, ja.. men ville det gått på den måten? Endret 27. september 2004 av toss Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 *gå og gjemme seg i kroken* Kom fram igjen! Skjer med alle det der, småfeil som terroriserer en i flere dager. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 titt på www.demoted.org og måten han har gjort det der Been there, done that Men lov å ikke spør meg om hvordan jeg løste, for å være ærlig har jeg ikke peiling. Om jeg ikke husker helt feil, måtte jeg ha 2-3 wrappere for å få det til å fungere i IE. Du kan jo prøve å kopiere <div id="top-bg"> <div id="container"> <div id="container2"> <!-- innhold --> </div> </div> </div> og deres css-egenskaper, samt body-egenskaper over i en helt ny side, og se hva det blir av det? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Du kan også se åssen jeg gjorde det på misinterpreted.net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå