Haaland Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har nå endelig fått meg ADSL, og har lyst til å bruke linjen min til litt forskjellig, f.eks. web-server, mail-server, irc-shell m.m. Poenget er at jeg trenger navn på progam (gratis, hvis ikke må det være svært gode argument for å betale for dem) som kan brukes til å kjøre: - et shell på irc - en mail-server - en ftp-server - kanskje en web-server? Er det noe poeng i å bruke noe annet enn den som er innebygd i Windows 2000 Server? Først og fremst må de være enkle, men jeg vil heller ikke legge hele pc'en åpen for internett, så sikkerhet er ikke helt nedprioritert. Alle programmene må virke i Windows, fordi jeg enda ikke er helt stø i Linux. Og, ja, jeg vet om google.com og download.com, og fant program til det meste av det jeg ville der, men jeg ville gjerne hørt noe fra noen med litt erfaring. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 JEg vil anbefale å bruke W3K Server (bruker det personlig og er ekstremt fornøyd.. den har disse "Hovedfinksjonene" i IIS (Internet Information Service): * SMTP (E-Post) * FTP (File Transfer Protokol eller Filoverføring men kan ikke begrense brukertilgang til en bruker) * HTTP (Hjemmesider med FP 2000 støtte (Oppgraderbar til 2002 gratis fra Microsoft), Oggraderbar til støtte for PHP, MySQL og mange andre..) det er mange andre funksjoner også, men gidd ikke nevne de her..... Lenke til kommentar
colt Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hvilket program bruker du til IRC shell? hvilke steder er billigst og kjøpe shell på? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Vil du ha irc-shell på server'n din? Da må du kjøre linux. (har ihvertfall aldri hørt om no' til windows som funker, og er gratis.) Linux er ikke så vanskelig, hvis du bare får hjelp av noen til å installere. (du finner helt sikkert noen i venneflokken som har peiling på det!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå