Gå til innhold

for lav temperatur. no galt med cpu?

DJ

Anbefalte innlegg

Jeg har ett egentli ganske rart "problem" med cpu'en min.

Fikk mildt sagt ett sjokk da jeg sjekka cpu temp nå, for den viser 16 grader.

Den har vært på 26/27 grader idle før, og jeg kjører kun med luftkjøling.

Tempratur er alltid sjekket med pc-probe og everest home edition

HK og cpu: Asus P4P800-e Deluxe (rimelig nytt), P4 2,66 GHz 533 MHz (1 år)

Jeg har prøvd og restarta pc'en men det hjalp ikke. Burde jeg prøve med en bios oppgradering? (om det har kommet ny da så klart)

Jeg har ikke opplevd noen problemer med cpu'en. men det trenger jo ikke og bety så mye. Hvis cpu'en holder på og dør, hvilke symtomer ville den hatt da?

At den er så lav, kan jo IKKE være normalt, eller?

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om HK'et ditt ikke klarer å måle riktig, er sikkert noe med sensoren på cpu/hk som gjør det...

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye, cpu'er har ikke skade av å være kalde og du har nok COPS (CPU Overheating Protection System) på HK'et ditt så det går nok bra..

EDIT: Hvis CPU'en dør så dør den momentant...

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar

Det er nok BIOS som leser av feil da og en liten oppgradering hadde nok gjort susen!

Men hvis du faktisk har så lav tempratur skal du bare være gla og klokke som om du fikk betalt for det :p

At temp sensoren klikker tror jeg ikke vil ha sammenheng med at CPUen holder på å ryke...

Post nr 1000 :w00t:

Lenke til kommentar

Var visst no feil med temperatur sensoren ja.

Det som skulle til var ett lite støt (er ikke bra men) Ene ledningen til kab vifta datt ut, og krasjlanda på kabinettet..Som dere sikkert vet så tok maskina en rask restart da.. Tok og festa ledningen igjen og starta opp.

Så nå er den tilbake på gamle 27/28 grader.. :)

Da får nok jeg sovet i natt og.. Hadde ikke klart og sovet om det ikke hadde ordna seg.

Får nok kjøpe meg en liten forlenger til 3 pins kabler, så jeg slipper og bruke skjøt (var den som løsna)

Ha en fortsatt god natt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...