Blib Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Sitter her nå og prøver å få lastet inn et bilde i programmet mitt, men er usikker på hvordan. Greide etterhvert å få inn et bilde-element hvor jeg kunne referere til image1.picture, men det går ikke helt bra. Dersom jeg har et bilde i image1 og kjører en "print image1.picture" får jeg bare et langt, tilsynelatende tilfeldig tall. Å prøve å sette image1.picture = "C:\bilde.jpg" funker heller ikke. Hvordan kan man legge inn bilder på direkten i VB 6.0? Endret 26. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Me.Picture = LoadPicture("C:\bilde.jpg") Eller så kan du jo trykke på objektet ditt, gå ned i menyen til "Picture", og sette bilde derifra Edit: Begynt med VB nå Blib? Endret 26. september 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Takker. Bildet skal forresten forandre seg basert på en variabel, så jeg må sette den i programmet Lenke til kommentar
Knutinsen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Legge inn bilde: image1.picture=loadpicture("C:\bilde.jpg") Slette bilde fra image1: image1.picture=loadpicture("") Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Man kan bruke LoadPicture("") for å slette ett bilde, men det er anbefalt å bruke dette istedenfor: Set Image1.Picture = Nothing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå