mrheineken Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har ikke så greie på spesifikke detaljer på komponenter. Lurer på om det følger med vifte til f.eks. Abit IC7? Skal ha meg ny maskin; P4 3,2 Ghz Abit IC7 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB 2 x Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Sitter det vifte på noe av dette? Eller må jeg kjøpe en? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Vifte.......? Altså Abit IC7 kommer med en liten kjølevifte på Nothbridge- chipsettet. Derimot, hvis du tenker på kjølevifte ala prosessor, så kommer jo Intel CPU'en din "boxed" - dvs med kjøler og kjølevifte i en og samme sak. Og når det gjelder Corsair- minnet ditt, så velg da 2 stk. 512 MB - ikke velg 1 stk. 1024 MB. HK'et ditt støtter DUAL DDR - dvs ett par brikker, hvis du har tenkt å utnytte den "featuren"..............:-) Endret 26. september 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
mrheineken Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Aha...Takker for hjelpen. Skal vel én gang klokke denne maskinen. Vil jeg da trenge en ekstra vifte? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nei, sannsynligvis ikke - men det du kan oppleve er at du kanskje vil bytte ut Intel boxed- kjøleren med en annen "heftigere" kjøler, hvis du skal klokke mye. Noe annet er jo at du kanskje vil putte inn noen vifter i kabinettet ditt, for å holde så lav kabinett- temperatur som mulig. Lenke til kommentar
mrheineken Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Nok en gang, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Bare hyggelig det vet du......:-) Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du kjøper et IC7, så fjern den ekle vifta på chipsettet.. den lager mye ekkel høyfrekvent lyd.. Benytt heller passiv kjøler! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har selv IC7. Bruker SpeedFan til å automatisk regulere hastigheten på viften. Bakdelen da er at det støyer til du får startet windows. Har også sett enkelte som har fjernet viften, og latt den orginale kjøleribben fungere passivt. Uten å få problemer med varme. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Abit sine hk vifter bråker. Kjøp med en liten passiv kjøler. Så blir det bra Sigurd2: Hvordan kan man styre vifter fra Speedfan? Jeg har ikke fått det til Endret 26. september 2004 av Mixel Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Northbridgeviftene på mine 2 IC7 kort bråker ihvertfall ikke. Men det er versjon 2 av viftene som sitter på mine kort. Den første revisjonen (mørkeblå) var ikke god - den hadde en produksjonsfeil, så derfor byttet Abit ut denne med en annen type vifte (lyseblå). Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Northbridgeviftene på mine 2 IC7 kort bråker ihvertfall ikke. Men det er versjon 2 av viftene som sitter på mine kort. Den første revisjonen (mørkeblå) var ikke god - den hadde en produksjonsfeil, så derfor byttet Abit ut denne med en annen type vifte (lyseblå). Jeg har mørkeblå Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Da kan du ta kontakt med Abit i Nederland, og få byttet ut viften din. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Da kan du ta kontakt med Abit i Nederland, og få byttet ut viften din. Jeg satser heller på min passive skjønnhet (missfostra møkka greie med skjeve riller og dårlig slipt underdel) som jeg nå sitter og pusser på, og skal se om den funker. DEn chipset greia trenger ikek vifte engag. Jeg har stoppet vifta, og chipsettet går opp to grader, men hvis jeg loader den, så går den opp 6 grader :!: Ribba jeg lagde den av skal egentelig være en kjøler for xt skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå