Gå til innhold

pci/agp kort størrelse ?

Anbefalte innlegg

sitter her og tegner på min nye mod ( som er et vannkjølt amd64 system med toppspecs, dytta in i en flightcase for lper) og kom plutselig til å trenge bredden på et skjerm/standard pcikort, altså hvor mye det stikker opp fra hk(hvis hk ligger nede)

har desverre ikke noen kort å måle på her siden jeg bare har en laptop tilgjengelig..

noen som kan hjelpe?

edit: skriveleif i tittel

Endret av PappKassE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg er det ca. 10,5 cm fra overflaten på hovedkortet, til kanten hvor man skrur fast "periferi-kortet". Nøyaktig hvor langt det er ut til kanten på kortet er avhengig av hvilket kort det er snakk om. Du finner sikkert et bilde av ditt kort på nettet, noe som gjør det mulig å få et omtrentlig inntrykk av lengden i alle fall. Hvis du er ekstra heldig, kan det jo hende at målene er oppgitt hos en webshop, eller produsenten.. :yes:

Lenke til kommentar
dette vil vel variere fra kort til kort.

men en god tommelfingerregel er at jo eldre grafikk kortet er, jo mindre er det...

..lurer på hva Nvidia hade sagt hvis vi hadde vist dem 6800 Ultra spesifikasjoner i 1990 :hmm:

Selve den pci greia som du skrur fast i kabinetet er 12sm høy.. Den har ikke endret seg.

Lenke til kommentar
dette vil vel variere fra kort til kort.

men en god tommelfingerregel  er at jo eldre grafikk kortet er, jo mindre er det...

..lurer på hva Nvidia hade sagt hvis vi hadde vist dem 6800 Ultra spesifikasjoner i 1990  :hmm:

Selve den pci greia som du skrur fast i kabinetet er 12sm høy.. Den har ikke endret seg.

Jo, hvis vi ser så langt til bake i tid. Kortene ble mindre men trengte etter hver kjøleribbe på GPU og de siste par årene har de blitt enda støre siden de har kondensatorer og liknede som skal regulere spenning fordi kortene trenger så mye strøm pluss at de feteste kortene i dag har RAM-kjølere

Lykke til med tegningene! Håper vi hører mer fra deg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...