Purify Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Kan det være feil bruk av "id" og "class" i HTML-en din? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) aner ikke, jeg er som du kanskje har skjønt temmelig tilbakestående når det kommer til koding... koden til index.php <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>buRNeR</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <body bgcolor="#000000" text="#FFFFFF" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000"> <div id="container"> <div id="header"></div> <div id="content" class="main"> <p>Her skal mitt nye og saftige blogsystem bo.</p> </div> <div id="footer"> <center> <br><p>|| <a href="index.php">index</a> || <a href="burner.php">buRNeR</a> || <a href="linker.php">linker</a> || <a href="kontakt.php">kontakt meg</a> ||</p> </center> </div> </div> </body> </html> Endret 27. september 2004 av Burner89 Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Edit: Jeg ser ingen åpenbare feil. Mystisk, det der. MrBerg eller en lignende kode-freak titter vel innom snart. Endret 27. september 2004 av Purify Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Container div'en din er smalere enn (width: 600px;) enn de andre divene. Mulig det funker hvis du øker denne. Eller er det mulig jeg er helt på jordet.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) MrBerg eller en lignende kode-freak titter vel innom snart. Jeg kan nok ikke så mye som du tror og jeg vil Jeg ser ingen åpenbar feil, annet enn dobbel <body>-tag. Lurt å fikse på. Edit: <center> er forresten utgått i HTML 4.01. Endret 27. september 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) hva skal man bruke istedenfor <center> da? edit: man bruker da selvfølgelig CSS til det! Endret 27. september 2004 av Burner89 Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bør du ikke definere padding innenfor #header, #content og #footer istedenfor for #container? Eller bommer jeg grovt nå? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 jeg legger jo det under #content, om det da ikke er noe jeg ikke har forstått helt... Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 fikk nå texten til å starte 20px inn i #content, men da går også #footer 20px nedover... hva kan være galt da? Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 jeg legger jo det under #content, om det da ikke er noe jeg ikke har forstått helt... Definer padding/margin innenfor #content { } istedenfor i #container { } som du har gjort i koden css-koden vist i denne tråden. Da skulle det virke litt bedre (håper jeg). Eksempel: #content { padding: 5px; } Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 /* CSS Document */ html, body, table { background-color:#FFFFFF; color:#FFFFFF; font-family:Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif; font-size:small; } #container { margin:1em auto; width:640px; } #header { background-image: url(design/header.jpg); background-repeat:no-repeat; height:100px; width:640px; } #content { color:#000000; background-image: url(design/content.jpg); background-repeat:no-repeat; border:0px; height:280px; width:640px; overflow:auto; background-attachment: fixed; padding:10px; } #footer { color:#000000; background-image: url(design/footer.jpg); background-repeat:no-repeat; height:100px; width:640px; clear:both; text-align:center; } a:hover { font-family: Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif; font-size: small; color: #FFFFFF; text-decoration: none} Nå begynner texten 10px inn i #content, men #footer flyttes også 10px nedover, ikke bra! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tipper denne fucker opp; #container { margin:1em auto; width:640px; } Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 hjalp veldig lite å fjerne det, og jeg tror ikke det gjorde noen forskjell når jeg endret verdien... Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Nå begynner texten 10px inn i #content, men #footer flyttes også 10px nedover, ikke bra! Tenker du på hvor teksten begynner inne i selve #footer? Da må du isåfall fjerne <br>. Men hvis det ikke er det så anbefaler jeg deg rett og slett å slå sammen bildene til et stort et og å sette det som bakgrunn i container. Da burde dine sorger være over. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Men hvis det ikke er det så anbefaler jeg deg rett og slett å slå sammen bildene til et stort et og å sette det som bakgrunn i container. Da burde dine sorger være over. steik noe så opplagt! da gjør jeg det! Edit: takk for den, nå funker alt! at jeg ikke skulle komme på en så opplagt løsning da! Endret 27. september 2004 av Burner89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå