Blib Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Er sent på kvelden nå, så hjernen står litt fast. Men jeg tenkte da altså at dersom jeg satte en variabel til en verdi i ett skjema, gjorde det usynlig, startet opp et nytt skjema i samme prosjekt og printet ut innholdet i den variabelen, skulle det dukke opp. Men nei. Jeg har testet både å dimme den og å gjøre en "Const variabel as string = "verdi"" uten nytte. Hvordan gjøres dette? VB 6.0 forresten Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men ville det ikke være mulig å deklarere variabelen i en modul? En modul legges til ved å velge "Project" og "Add Module". I vinduet som kommer opp kan alle slags deklarasjoner og metoder legges inn. Husk bare å bruke nøkkelordet "Public" eller "Global" istedenfor "Dim". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Har ikke kommet meg så langt i VB enda at jeg har begynt på moduler. Skal prøve "Global" istedenfor tho. Tror nok det vil hjelpe. Takker Edit: Ah. Takker. Jeg tittet litt blant module-saken og la til den Global-saken der. Nå funker det flott. Tusen takk Endret 26. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå