Gå til innhold

Andre MMORGPS mens eg venter på WoW?


Anbefalte innlegg

MMORPG-gutten kommer: Pristontale er vel det ultimate MMORPG-spillet. Grafikken er enestående bra. Det er gratis inntil level 39, men det tar _LANG_ tid å i det hele tatt komme så langt :yes: Anbefales på det sterkeste.

 

I tillegg: Project Entropia er også et spill som bør prøves, selv om det er ganske hardt i starten, og vanskelig hvis ikke du vil putte inn penger. Men det er verdt et forsøk, bra grafikk ++ :yes:

Endret av fLR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lasta nettopp ned EVE online og installerte det. Men jeg fikk ikke spilt det. Når jeg starter spillet, så kommer det en splash screen som jeg kan se. (Er bare et bilde), men så blir hele vinduet hvitt og jeg ser ingenting. Kan høyreklikke og noe kommer opp. 4 bilder, vanskelig å tyde. Men det er fint lite jeg kan gjøre. Ser at cursoren/muspekeren skifter fra "peke" til "fylle inn".

 

Jeg oppdaterte DirectX til 9.0c, uten at det hjalp. Ja, jeg restarta.

 

Kan nevne at dette er en dårlig/gammel PC, med onboard skjermkort og treig HD (ATA-33), selv om jeg installerte det på d-disken (sikkert ATA-100). Har lite RAM også, 2x128 MB RAM, gammel type.

 

Har likevel tro på at jeg får spilt MMORPG, siden jeg fikk spilt Earth and Beyond på min gamle PC, 450 Mhz, sånn "ok". Denne PCen er 1.2 Ghz AMD-greie. (Nettopp "arvet" hardware)

 

Jeg ender vel opp med Anarchy Online, vil jeg tro. Hvis det går, da...

Lenke til kommentar
Jeg lasta nettopp ned EVE online og installerte det. Men jeg fikk ikke spilt det. Når jeg starter spillet, så kommer det en splash screen som jeg kan se. (Er bare et bilde), men så blir hele vinduet hvitt og jeg ser ingenting. Kan høyreklikke og noe kommer opp. 4 bilder, vanskelig å tyde. Men det er fint lite jeg kan gjøre. Ser at cursoren/muspekeren skifter fra "peke" til "fylle inn".

 

Jeg oppdaterte DirectX til 9.0c, uten at det hjalp. Ja, jeg restarta.

 

Kan nevne at dette er en dårlig/gammel PC, med onboard skjermkort og treig HD (ATA-33), selv om jeg installerte det på d-disken (sikkert ATA-100). Har lite RAM også, 2x128 MB RAM, gammel type.

 

Har likevel tro på at jeg får spilt MMORPG, siden jeg fikk spilt Earth and Beyond på min gamle PC, 450 Mhz, sånn "ok". Denne PCen er 1.2 Ghz AMD-greie. (Nettopp "arvet" hardware)

 

Jeg ender vel opp med Anarchy Online, vil jeg tro. Hvis det går, da...

Har du opna ein eve konto då? Det nyttar ikkje berre å laste det ned. Du må registrere deg på www.eve-online.com, betale nokre dollar. Når kontoen er aktivert kan du skrive inn bruker namn og passord. Du må og velge server. Den serveren du er ute etter er tranquility, dei andre servarane er test-servarar.

 

Sånn skal login skjermen sjå ut:

post-189-1097320913_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hei. Jeg prøvde EVE online men gikk lei etter 2 uker. Det er desverre alt for lite å gjøre i dette spillet. Økonomi systemet er bra, men det hjelper så lite. Etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "trygt" med hensyn på PvP.  Men en gang du beveger deg ut fra trygg sone blir du tatt av PvP campere, noe som er en dyr fornøyelse, og så må du bruke masse tid på asteroide mining igjen.  PvP er spillets sterke side, men regn med mange måneder med mining før du kan ha det gøy med dette. 

 

Skulle jeg spilt MMORPG nå, ville jeg valgt Anarchy Online. Spilte det for et par år siden, og det frister litt å begynne igjen.

JA!!!! Sikkert... Største løgnen jeg har sett her. <- anngående "etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "tryggt" "...

 

Ubroddere utbruddet. 14 dager = Elendig karakter og elendige skills. De sterkeste piratene hadde ikke merket om du brukte hele dagen på de. Aldri i verden at du klarte å ta noen som helst i en pvp situasjon. Kanskje du mente de små npc?

Endret av rivaldo
Lenke til kommentar
Hei. Jeg prøvde EVE online men gikk lei etter 2 uker. Det er desverre alt for lite å gjøre i dette spillet. Økonomi systemet er bra, men det hjelper så lite. Etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "trygt" med hensyn på PvP.  Men en gang du beveger deg ut fra trygg sone blir du tatt av PvP campere, noe som er en dyr fornøyelse, og så må du bruke masse tid på asteroide mining igjen.  PvP er spillets sterke side, men regn med mange måneder med mining før du kan ha det gøy med dette. 

 

Skulle jeg spilt MMORPG nå, ville jeg valgt Anarchy Online. Spilte det for et par år siden, og det frister litt å begynne igjen.

JA!!!! Sikkert... Største løgnen jeg har sett her. <- anngående "etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "tryggt" "...

 

Ubroddere utbruddet. 14 dager = Elendig karakter og elendige skills. De sterkeste piratene hadde ikke merket om du brukte hele dagen på de. Aldri i verden at du klarte å ta noen som helst i en pvp situasjon. Kanskje du mente de små npc?

Her må jeg også stille meg undrende til hva som menes med de sterkeste piratene!? Nå vet ikke jeg hvor store piratene kan bli, men vet at det finnes pirater på 200k. For å kunne ta en slik så trenger man skills som det vil ta måneder å skaffe, for ikke å snakke om penger til et aldri så liten battleship.... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg lasta nettopp ned EVE online og installerte det. Men jeg fikk ikke spilt det. Når jeg starter spillet, så kommer det en splash screen som jeg kan se. (Er bare et bilde), men så blir hele vinduet hvitt og jeg ser ingenting. Kan høyreklikke og noe kommer opp. 4 bilder, vanskelig å tyde. Men det er fint lite jeg kan gjøre. Ser at cursoren/muspekeren skifter fra "peke" til "fylle inn".

 

Jeg oppdaterte DirectX til 9.0c, uten at det hjalp. Ja, jeg restarta.

 

Kan nevne at dette er en dårlig/gammel PC, med onboard skjermkort og treig HD (ATA-33), selv om jeg installerte det på d-disken (sikkert ATA-100). Har lite RAM også, 2x128 MB RAM, gammel type.

 

Har likevel tro på at jeg får spilt MMORPG, siden jeg fikk spilt Earth and Beyond på min gamle PC, 450 Mhz, sånn "ok". Denne PCen er 1.2 Ghz AMD-greie. (Nettopp "arvet" hardware)

 

Jeg ender vel opp med Anarchy Online, vil jeg tro. Hvis det går, da...

Syntes dette var litt merkelig, men du tangerer jo minimum ram kravet da. Etter det jeg har erfart så er minimums kravene sjelden noe å basere seg på. Uansett så burde det ha fungert da...

Du kan jo ta en titt på www.eve-online.com eller www.eve-i.com og se om man kan ha noen forslag i forumet. Jeg sitter på jobb og filteret lar meg ikke komme inn....... :(

 

 

System requirements?

 

Minimal hardware:

CPU: PIII - 450 MHZ or higher

RAM Memory: 128MB (256MB for 2000/XP)

Hard Drive Capacity: 1 GB

Connection: 56k modem or faster

 

Operating System:

Win98 SE

Windows 2000

Millennium, WinXP

Please note that Windows 95 and NT are not supported.

DirectX 9.0 or later

 

Video cards:

GeForce 2 or better, ATI Radeon 7200 or better, Matrox Parhelia.

To check whether your card meets these requirements check with your card manufacturer:

NVIDIA GeForce cards

ATI cards

Matrox Parhelia

 

The minimum screen resolution for EVE is 1024x768.

Audio hardware must be Direct Sound compatible. For optimum performance, use latest drivers available.

 

Recommended system for optimal performance:

Processor: P4 1GHz+

RAM Memory: 256MB or higher

3D Accelerator: 64MB or higher video card

Lenke til kommentar
Runescape. Bra grafikk (til java å være) online og gratis. Betal om du vil ha andre skills og mer map. Men ellers et bra MMORPG å prøve ut.

:D Jeg var hekta på runescape i 3 måneder. Det er et kongespill :thumbup:

3 månder? hehe, er en liten stund, men selv har jeg vært RS spiller siden Andrew og Paul Gower tok over Jagex limited og laget Runescape, dvs i nesten 4 år nå. Men har spillet da under en del kontoer, men main min som jeg spiller med nå har jeg spillet med kontinuerlig over 3 år, med noen pauser hist og her, så Runescape er et spill du kan spille LENGE uten å bli lei.

 

Anbefales av meg :D

Lenke til kommentar
Asherons Call 2!

Du finner 15 dagers trial på www.mmorpg.com

Du bør heller velge Asheron's Call 1 foran 2'ern.

 

2'ern ble en flopp, og det er MAKS 500 brukere rundt peak-time.

 

Asheron's Call 1 har 10000 brukere ved peaktime, og er et spill ifra 1998-99.

Grafikken er ikke mye å skryte av, men spillet i seg selv er så genialt at det nytter ikke å få sagt det.

 

Men siden du sa at grafikken måtte være god, så er vel sikkert ikke AC1 et alternativ.

 

Konklusjon:

 

Asheron's Call 1 >>>>>>(osv) Asheron's Call 2

Lenke til kommentar
Hei. Jeg prøvde EVE online men gikk lei etter 2 uker. Det er desverre alt for lite å gjøre i dette spillet. Økonomi systemet er bra, men det hjelper så lite. Etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "trygt" med hensyn på PvP.  Men en gang du beveger deg ut fra trygg sone blir du tatt av PvP campere, noe som er en dyr fornøyelse, og så må du bruke masse tid på asteroide mining igjen.  PvP er spillets sterke side, men regn med mange måneder med mining før du kan ha det gøy med dette. 

 

Skulle jeg spilt MMORPG nå, ville jeg valgt Anarchy Online. Spilte det for et par år siden, og det frister litt å begynne igjen.

JA!!!! Sikkert... Største løgnen jeg har sett her. <- anngående "etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "tryggt" "...

 

Ubroddere utbruddet. 14 dager = Elendig karakter og elendige skills. De sterkeste piratene hadde ikke merket om du brukte hele dagen på de. Aldri i verden at du klarte å ta noen som helst i en pvp situasjon. Kanskje du mente de små npc?

Her må jeg også stille meg undrende til hva som menes med de sterkeste piratene!? Nå vet ikke jeg hvor store piratene kan bli, men vet at det finnes pirater på 200k. For å kunne ta en slik så trenger man skills som det vil ta måneder å skaffe, for ikke å snakke om penger til et aldri så liten battleship.... :hmm:

Jeg mener selvfølgelig NPC pirater som du møter på i astroide belter. Dvs i 1.0 -> 0.5 områder. I 0.4 områder blir man drept i PvP etter kort tid så der er det uaktualt å være om man forsøker å spille solo. Derfor blir spillet kjedelig. Det er ingenting å gjøre bortsett fra mining.

Lenke til kommentar
Derfor blir spillet kjedelig. Det er ingenting å gjøre bortsett fra mining.

Helt og fullstendig uenig. Dessverre er mining en stor del av spillet, og det er latterlig kjedelig. Men det er masse annet du kan gjøre for å ha det gøy. Og tjene penger.

 

Jeg har ikke drevet med mining i det hele tatt. Bortsett fra første uke, da alle sa det var tingen. Alle andre kan sitte med det. Jeg driver med trading, og tjener mer penger enn noensinne. Tjener sikkert mer på mining, men ikke offline.

 

Ellers kan man jo jobbe seg oppover med agents, og tjene bra på det. Og selvfølglig, join et corp, så får du noen som kan hjelpe deg i startfasen. Kan spare deg for mye kjedelig tid. Akkurat som i alle andre MMOGs.

 

Jeg er medlem av et lite (men voksende) corp (Trioptimum). Alle nye spillere får stor hjelp, og gjerne et skip eller to på veien. Dette er mye av det som gjør EVE til et kult spill for meg.

 

Jeg har spilt endel måneder nå, og kjeder meg noen ganger, men nevn et spill som aldri blir kjedelig? Alle MMOGs har i alle fall en tendens til å ha sine kjedelige stunder. Ettersom alle (alle jeg vet om i alle fall) online spill mangler en drivende story hvor spilleren kan føle at han/hun faktisk betyr noe, blir det fort sånn.

 

Skal man ha story som man selv styrer, spill singel player spill.

Lenke til kommentar

Er det ingen av dere som synes det var sinnsykt irriterende å komme seg fra sted til sted i EVE? Det tar jo så laaaaaaaaaang tid. På hvert eneste jump point så stoppern på 15km eller hva det er og snegler seg resten. Samme når man skal docke et sted.

 

Det er liksom så lite å gjøre. Man sitter bare og ser på skjermen. Kampene, mining, reising, zzzzzzzz...snork

Lenke til kommentar

Skal vel ikke si meg uenig i akkrat det. Men det er et simulatorspill. Derfor tar ting tid. Akkurat som i f.eks en flysimulator, hvor du bruker 15 minutter bare på å komme deg til riktig sted for oppdraget.

 

Kunne godt tenkt meg at man dukket opp litt nærmere ved warp, men på den annen side finnes det jo måter å omgå dette problemet på og. Enten ved hjelp av egne bookmarks satt 15km forbi dit du skal, eller ved bruk av afterburner eller mirco warp drives.

 

Men det er tydelig at dette spillet ikke passer deg. Og det er helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...