Geir88 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei! Jeg har en oDC eller en dc++ hub som jeg har laget, men saken er det: Det er så utrolig tungvint at jeg får ny ip hær gang jeg kobler fra og til??? Kan jeg få fast ip? Jeg er kunde hos telenor og har det minste ADSL abonnementet... Blir veldig glad for svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kan jeg få fast ip? Jeg er kunde hos telenor og har det minste ADSL abonnementet... Da har du valgt feil ISP, Online deler ikke ut faste IP-er til privatabb. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 bruk hostforward... www.no-ip.com registrer deg. add ipen din og velg hostname eks slik jeg har. tuxinator.no-ip.com som blir forwarda til min ip. last ned noip clienten til den siå. Det programmet oppdatere ipen din hver gang du starter programmet eller sette tidsintervall (dårlig skrevet men er overtrøtt og småsove) får rette i morra Lenke til kommentar
Geir88 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Vil denne fungere uansett om jeg får en ny ip neste gang jeg logger på??? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hva mener du med logge på? du får vel ikke ny IP hver gang du skrur på maskinen, men hver gang du starter adsl-modemet på nytt? Edit: Kom til å tenke på at du sikkert har det gamle modemet til telenor Klag til telenor og si det ikke virker så bra, så får du sikkert nytt med innebygget ruter Edit2: Med ruter får du ikke ny IP før strømmen går, eller ruteren må restartes av en eller annen grunn. Endret 27. september 2004 av likferd Lenke til kommentar
Geir88 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 adressen vil funke uansett? selv om modemet ringer opp på nytt?? det var det jeg lurte på.... forklarte meg bare litt galt Lenke til kommentar
notorled Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 ja. du instalerer et program som oppdater seg etter din ip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå