JooV Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Skal kjøpe enten plasma eller prosjektor. Hva er fordeler og ulemper med prosjektor og plasma? Avstanden er muligens litt liten, snakker om 2-3 meter. Jeg skal se film, tv og spille pc. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Lurer litt på hvor stort bilde du egentlig har tenkt deg... Med så kort avstand og ønske om å koble til PC, så ville jeg ha foreslått en LCD-TV på 26" eller 30". Lenke til kommentar
Hirr Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Enig med Mr. D, LCD hadde blitt mitt valg om jeg skulle koblet til PC. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Skal du se mest TV, så er plasma eller LCD mest praktisk synes jeg. Lettere å plassere, mindre støy osv. Men prosjektor gir helt klart mest bilde for pengene. Jeg kjøpte meg en 1024x768 plasma og den er helt ypperlig til PC bruk, ihvertfall spilling. Men DVI inngang på plasma'en blir bildet meget bra. Klarer du deg med 32" så kjøper du LCD, er 42" bra nok så er plasma det beste valget, og trenger du enda større bilde, kjøper du prosjektor. En annen ting å tenke på er driftskostnader. Ikke bare se på innkjøpskost. En plasma / LCD har forventet levetid på minst 30.000 timer. (mange skjermer på markedet i dag har 60.000 timer). De mest økonomiske prosjektorene har levetid på pæra på 4000 timer (infocus X1) og ny pære koster ca 3000,- 30.000 timer med prosjektor koster godt over 20.000. Prosjektorer er også mer utsatt for teknisk feil. (les : dyre reperasjoner når garantien er gått ut). Endret 28. september 2004 av Signatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå