c-man Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei. Jeg kjører WinXP pro SP2 og har 2 accounts på maskina, min og samboers. På fredag kjørte jeg ad-aware scan, og sletta alt det den fant. Etter dette virket ikke internet explorer, og heller ikke windows explorer (utforsker). Fikk bare opp melding om at programmet avsluttes grunnet feil, og spm om å sende inn feilrapport. Jeg kjørte da en restore fra ad-aware, og begge explorerne virker nå på min account, men ikke på samboers. Har lagt inn opera til henne så hun kan gå på nett, men dette irriterer meg litt likevel. Det verste er likevel at jeg ikke har snøring på hva det er som ad-aware finner som roter til dette. Noen som har vært borti det samme? Gode råd? Vil det virke å kjøre en windows update fra cd? Jeg ser bort fra at sp2 kan forårsake dette da dette har kjørt ganske lenge på maskina før jeg kjørte ad-aware scan. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 mmmm Antageligt så kan problemet relateres til at du hadde spyware/malware/hijacking ... og at ved å fjerne dem så har ie blitt uggent ... kanskje. mmmm Du kan prøve å reinstallere SP2 ... litt usikker på den Du kan prøve system gjenopprettning ... litt usikker på den, siden du potensielt kan "gjenopprette" spywaren. Du kan prøve: start->kjør --> skriv: sfc /scannow ... litt usikker på den siden den kun skanner systemfiler, og ikke sjekker alt i windows. Må installere skjermkortdrv og kanskje andre drv etterpå. så litt usikker på den også Er det ikke et eget valg som heter "reparer windows" hvis du kjører install cd'en? Er så skjelden borti det problemet, men sjekk litt rundt. mmmm kommer ikke på mer i farten... kan prøve start ->kontrollpanel -> legg til/fjern programmer -> windows komponenter -> finne ie og avinstallere/installere ... men eg er redd du kun fjerner/legger til iconet til ie og ikke no mer. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Nå har jeg forsøkt det som er foreslått ovenfor her, uten resultat. Skulle forsøke å reparere windows fra cd, men stopper på administratorpassord. Er dette et standard passord for alle winxp (pro) eller er det noe jeg selv har satt? Har forsøkt passordet på min konto (jeg står som datamaskinadministrator i windows) men kom ikke inn. Har hørt om noe som heter xp lite for å oppheve beskyttelsen slik at en kan fjerne windowskomponenter, noen som har en link til denne? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Nå har jeg forsøkt det som er foreslått ovenfor her, uten resultat. Skulle forsøke å reparere windows fra cd, men stopper på administratorpassord. Er dette et standard passord for alle winxp (pro) eller er det noe jeg selv har satt? Har forsøkt passordet på min konto (jeg står som datamaskinadministrator i windows) men kom ikke inn. Ikke ta den første repair'n trykk enter og velg 'r' på neste meny-skerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå