Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com ruter problemer

Anbefalte innlegg

Har en trådløs 3com ruter som jeg tror flere har problem med.

Jeg detter ut av nettet i noen sekunder, det står wireless network unavailable, så om noen få strakser kommer jeg inn igjen. har oppdatert til nyeste firmware og nyeste drivere til nettverkskortet.

noen som har peiling på hva d kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører Win XP velg egenskaper for lokal tilkobling på det trådløse nettverkskortet ditt og velg arkfanen med godkjenning og huk vekk "Aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket".

Dette vil gjøre tilkoblingen til din trådløse ruter stabil, hjalp for meg sleit med dette for en stund siden.

Lenke til kommentar

Hadde også det samme problemet, jeg løste det ved å flytte på AP'n slik at jeg fikk bedre signal. Selv om signalstyreken var på 50-60% måtte jeg få bedre signal. Nå er signalstyrken min på 73%+ og har vært det i noen mnd'er uten at jeg har disconnecta noen gang.

Lenke til kommentar

Har du Win xp m/ SP2?

Jeg fikk problemer etter jeg installerte sp2, detter ut gjevnlig. (har også 3Com tr.løs router)

Så testet jeg å avinstallere sp2, da funket alt igjen. Installerte sp2 på nytt, så begynte jeg å falle av nett igjen... Vet ikke hva det kan være, men hos meg er det nok sp2 som er feilen...

Lenke til kommentar

Tviler på det.

Jeg hadde først SP2 installert. Leste om at folk hadde nettverksproblemer her og der pga det, ettersom jeg trodde SP2 kunne være problemet valgte jeg å formatere hele dritmaskina for å se om det hjalp.

Så nå sitter jeg her uten et clue om hva d kan være.

Forøvrig kjører de 2 andre maskinene i huset på SP1 uten problemer.

Endret av laff
Lenke til kommentar
Hvis du kjører Win XP velg egenskaper for lokal tilkobling på det trådløse nettverkskortet ditt og velg arkfanen med godkjenning og huk vekk "Aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket".

Dette vil gjøre tilkoblingen til din trådløse ruter stabil, hjalp for meg sleit med dette for en stund siden.

Veldig rart at ikke det fungerte fordi det virket for meg og andre som jeg lest om på forumet senest i dag.

Det har ikke noe med SP2 å gjøre, kjører med SP2 på min bærebare maskin som er trådløst den virker meget bra, virker fakstisk noe bedre med SP2.

Lenke til kommentar

Veldig rart at ikke det fungerte fordi det virket for meg og andre som jeg lest om på forumet senest i dag.

Det har ikke noe med SP2 å gjøre, kjører med SP2 på min bærebare maskin som er trådløst den virker meget bra, virker fakstisk noe bedre med SP2.

hvordan finner jeg denne IEEE 802 greia hen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...