EspenDL Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei! Min mor bruker PDA-en sin skjeldent derfor har jeg fått lov til å låne den. Det er en Fujitsu-Siemens LOOX 600. Jeg har ikke fått testet den ut helt enda. Jeg bruker den mye til musikk. Veldig god lydkvalitet med et godt headset. Men jeg trenger mer plass. Finnes det en god nettbutikk som selger billig minne? Kan jeg legge inn bilder på PDA-en? Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei!Min mor bruker PDA-en sin skjeldent derfor har jeg fått lov til å låne den. Det er en Fujitsu-Siemens LOOX 600. Jeg har ikke fått testet den ut helt enda. Jeg bruker den mye til musikk. Veldig god lydkvalitet med et godt headset. Men jeg trenger mer plass. Finnes det en god nettbutikk som selger billig minne? Kan jeg legge inn bilder på PDA-en? Jeg har loox 600 selv, men har oppgradert til Mobile 2003, noe jeg vil anbefale deg også å gjøre. Computercity selger 512 MB SD kort til 599 kr nå, noe som er veldig billig. Jeg har kortet selv, og det fungerer strålende. Jeg har over 120 sanger inne på det, i minimum 128kbps kvalitet. Du kan ha all slags media på PDA'en. Divx, Mpeg-video, WMA, WMV, MP3 osv. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Høres jo kjempe bra ut Hvilket format er best MP3 eller WMA. Hvilket format tar minst plass og har best kvalitet? Ca. det samme? Endret 26. september 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Høres jo kjempe bra ut Hvilket format er best MP3 eller WMA. Hvilket format tar minst plass og har best kvalitet? Ca. det samme? MP3 er jo klart mest utbredt. Jeg ville bare brukt det formatet sangen i utgangspunktet har, noe som vanligvis er MP3. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Trenger jeg noe ekstra program får å se bilder? EDIT: fant ut Endret 26. september 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
torfroy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Høres jo kjempe bra ut Hvilket format er best MP3 eller WMA. Hvilket format tar minst plass og har best kvalitet? Ca. det samme? MP3 er jo klart mest utbredt. Jeg ville bare brukt det formatet sangen i utgangspunktet har, noe som vanligvis er MP3. Til tross for utbredelsen til mp3, har *.wma en bedre komprimeringsalgoritme enn mp3 og gir deg bedre lydkvaqlitet per MB i forhold til MP3. Min anbefaling er mao wma. Dette kommer nok mav at mp3 er etter hvert et gammlet filformat, mens wma er nyere Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Høres jo kjempe bra ut Hvilket format er best MP3 eller WMA. Hvilket format tar minst plass og har best kvalitet? Ca. det samme? MP3 er jo klart mest utbredt. Jeg ville bare brukt det formatet sangen i utgangspunktet har, noe som vanligvis er MP3. Til tross for utbredelsen til mp3, har *.wma en bedre komprimeringsalgoritme enn mp3 og gir deg bedre lydkvaqlitet per MB i forhold til MP3. Min anbefaling er mao wma. Dette kommer nok mav at mp3 er etter hvert et gammlet filformat, mens wma er nyere Hvis du ser på innlegget mitt, så mener jeg at han bør bruke det formatet sangen opprinnelig har. Det er ikke noe poeng å gjøre om en MP3 til WMA, for det vil ikke bli noe bedre uansett... Dessuten regner jeg med at han har en del MP3'er fra før. Hvis han først skal begynen med et bedre format, kan han bruke M4A, som slår både WMA og MP3 ned i støvlene... Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg hører personlig ikke noen forskjell på 96kbps WMA og 128-160kbps MP3 mens plassbesparelsen er på 20-40 prosent. Går også raskt og enkelt å konvertere mp3 til wma. Valget er ikke så fryktelig vanskelig spør du meg For øyeblikket har jeg 101 sanger på min PPC (mye lange metallicalåter etc), kodet i 96kbps WMA og dette tar 290mb. Er andre interessante formater som flere her nevner, ulempen er ofte at det trengs spesielle codecs/avspillingsprogrammer. Med tanke på plass etc. er det da praktisk å bruke OSets innebyggede WMP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå