Gå til innhold

Mindre 3dmark poeng etter klokking

floffan

Anbefalte innlegg

Prøvde å overklokke mitt x800 pro toxic 475/450 til 520/560

Testet 3dmark og andre spill og fikk ingen feil. Men når jeg tester 3dmark så får jeg mindre poeng. Når jeg spiller så får fryser bilde nesten hvert 3 sekund. Dette skjer kun på meget krevene spill. Og det går helt glatt når jeg ikke overklokker. Så det kan jo spørre seg selv hvorfor man overklokker da. Men det er da gøy å få mest mulig på 3dmark ;)

Det jeg lurer på er om skjermkortet blir for rask for selve pcen?.

Altså pcen blir en flaskehals. Noe jeg bør oppgradere??

Har ic7-g hovedkort (agp 8x)

Intel 2.8 Ghz 800fsp

DDR-DIMM PC2700 1024MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Endret av floffan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen så nå kraftig nokk ut, men det du nevner at bilde fryser på veldig krevende spill kan være at kortett blir for varmt. Har selv hatt en slik bug når jeg kjørete 3dmark med et hardt klokket geforce mx 2 400 :D Men jeg lastett bare ned en nyere driver til skjermkortett så fikk jeg en mere realistisk score ;) Så du kan jo prøve og laste ned ny driver....

Lenke til kommentar
sjekk tempen på kortet, de har en tendens til å bli litt varme innimellom og derfor performer de dårligere og det hjelper ikke stort at du overklokker det da.. prøv å kjøp deg et par 3-4 kabinett vifter du :)

Har 2 vifter på døra. 2 bak 1 på toppen og en foran.så det er nok ikke kjølinga :p .

(Thermaltake Xaser V Damier Aluminium kabinett)

Men oppgraderte till x800 xt pe. Det fjernet problemet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...